خانم‌ها بخوانند؛ بانوان چگونه از پوست خود مراقبت کنند؟

خانم‌ها توجه زیادی به پوست دارند بر همین اساس راه‌های طبیعی حفظ سلامت پوست را معرفی می‌کنیم.

بانوان چگونه از پوست خود مراقبت کنند؟به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد مهمترین مسائلی بهداشتی و درمانی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

پوست لباس اول انسان‌ها است و به همین جهت باید با دقت و وسواس بسیار زیادی از آن مراقبت کرد. همچنین پوست جنبه زیبایی دارد به همین دلیل برای خانم‌ها  از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در زیر به معرفی راه‌هایی برای نگهداری و حفظ زیبایی پوست می‌پردازیم.

خواص جعفری برروی پوست صورت

جعفری به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان بالا سبب کاهش ١٠ درصدی جوش‌های ریز پیشانی می‌شود همچنین به جهت داشتن ویتامین C و E پوست صورت را شفاف می‌کند علاوه بر این ویتامین C که در این سبزی وجود دارد لک‌های صورت را هم کاهش می‌دهد.

۴ ویتامین برای داشتن پوستی زیبا

ویتامین‌ها خواص بسیاری دارند و اغلب متخصصین پوست توصیه می‌کنند که در روز ویتامین‌های زیادی مصرف شود و این ویتامین‌ها در سلامت پوست نقش مهمی دارند برای مثال: ویتامین A سبب کاهش چروک‌های صورت ، ویتامین C باعث از بین رفتن لکه‌ها می‌شود ویتامین Eهمانند ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند و ویتامین K سیاهی‌های پوست را بین می‌برد.

چگونه رنگ پوست را روشن کنیم

عوامل مختلفی می‌تواند دست به دست هم دهند تا پوست شفافیت و روشنایی خود را از دست دهد و این برای برخی از خانم بسیار دردناک است شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید پوست صورت خود را روشن کنید. اگر می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید روزانه مقدار زیادی آب بنوشید، غذا‌های سالم را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید، لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده را در دستور کارتان قرار دهید و مصرف ویتامین C را فراموش نکنید. همچنین استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ماسک‌های روشن کننده کمک شایانی به روشن شدن پوست صورتتان می‌کنند.

راهکار‌هایی مناسب جهت داشتن پوستی سالم و زیبا

ماسک‌های از بین برنده چروک صورت

با بافزایش سن، چروک‌های صورت نمایان می‌شوند و بسیاری از خانم‌ها از این موضوع رنج می‌برند برای از بین بردن چروک‌های صورت خود لازم نیست روش‌های خطرناکی همچون بوتاکس را امتحان کنید بلکه می‌توانید ماسکی طبیعی با استفاده روغن کرچک، عسل و سفیده تخم مرغ درست کنید و  به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید این ماسک همانند بوتاکس عمل می‌کند و در عین حال هیچ ضرری هم ندارد.

همچنین می‌توانید یک قاشق غذا خوری روغن بنفشه را به همراه روغن هویج، روغن آلوورا، روغن کاکائو و زغال فعال ترکیب کنید و هفته‌ای ٢ بار بر روی پوستتان قرار دهید و برای اینکارپوست صوررتان را به سمت بالا و خلاف جهت چروک‌های صورت ماساژ دهید.

راهکار‌هایی مناسب جهت داشتن پوستی سالم و زیبا

رفع چروک دور لب

پوست دور دهان بسیار حساس و نازک است و بیش از قسمت‌های دیگر پوست چروک می‌شود. برای رفع چروک‌ها دهانتان را ببندید و سعی کنید لب‌هایتان را به سمت بینی‌تان ببرید و تا ۵ بشمارید و به حالت اول برگردید  این کار را ۵ بار و برای جهات مختلف تکرار کنید.

راه‌های از بین بردن چروک زیرچشم

این را بدانید که به هیچ وجه به کرم‌هایی گران برای رفع چین وچروک‌های زیر چشمتان نیاز ندارید بلکه می‌توانید با مواد طبیعی و بسیار موثر از جمله: روغن نارگیل، روغن زیتون، ماست، انگور، آلوئه ورا و خیار چروک‌های زیر چشمتان را از بین ببرید.

 

راهکار‌هایی مناسب جهت داشتن پوستی سالم و زیبا

درمان منافذ باز پوست

برای بستن منافذ پوستی بازشده صورت ۱ یا ۲ عدد خیار را رنده کنید و یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن بیفزایید. این ماسک را روی صورت بمالید و ۱۵ دقیقه بعد با آب سرد شستشو دهید. برای کسب نتیجه بهتر، ماسک را در یخچال بگذارید تا کمی سرد شود. ۲ تا ۳ بار استفاده از این ماسک در هفته بسیار عالی و اثربخش است.

کاهش التهاب جوش با یخ

اگر صورتتان جوش زده است میخواهید بسیار سریع آن‌ها را رفع کنید و درعین حال وقت دکتر هم رفتن ندارید، با فشار دادن یک قطعه یخ بر روی آن، از التهاب و قرمزی جوش بکاهید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*