جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خبر داد: اجرای ۵۷۷ برنامه به مناسبت هفته بسیج افتتاح ۲۰پروژه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از اجرای ۵۵۷ برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان خبر داد وگفت: رزمایش مشترک، همایش ۵ آذر، طلایه داران سازندگی، طرح میز خدمت و گشت های بسیج از برنامه های محوری است.
سرهنگ پاسدار صفرعلی اسماعیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج افتخار دارد که چند رسالت مهم در نظام مقدس اسلامی از جمله حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را بر عهده دارد.به گفته وی انقلاب اسلامی ایران بعد از پیروزی مورد کینه و توطئه دشمنان بوده است ونیاز به حراست و حفاظت دارد و بسیج تنها جایگاهی است که این نیاز را به خوبی انجام داده است.
وی پشتیبانی از اصل ولایت فقیه را از اصول محوری رسالت بسیج دانست و عنوان کرد: بسیج به اطاعت از رهبری نظام در صحنه های سخت مانند کوه پشت سر ولایت ایستاده است.
وی با بیان اینکه مقابله با تهدیدات دشمن از دیگر رسالت بسیج می باشد و هر جا دشمن حضور داشته بسیج هم برای مقابله با دشمن بوده ،افزود:  جذب عموم مردم در داخل کشور، الگو بودن برای جهان اسلام و خدمات رسانی در عرصه های مختلف از رسالت های مهم بسیج است.
سرهنگ اسماعیلی در ادامه  با اشاره به برنامه های هفته بسیج در سراسر استان گفت: ۵۵۷ برنامه محوری در هفته بسیج برگزار می گردد  که  این برنامه ها شامل برنامه های فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی ، نظامی و بصیرت افزایی در طول هفته بسیج در کلیه رده های مقاومت در سراسر استان برگزار خواهد شد.
وی  با بیان اینکه روز اول و دوم  هفته بسیج به عنوان خدمت رسانی نام گرفته است، گفت:۲۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی به مناسبت هفته بسیج  با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال که از تسهیلات سپاه و همیاری افراد هزینه شده به بهره برداری می رسد.
جانشین سپاه استان  با اشاره به اینکه ۱۵۰کارگاه اقتصاد مقاومتی با تسهیلات ۱۵ میلیارد ریال ایجاد شده است، گفت: به مناسبت هفته بسیج برخی از این پروژه ها در سراسر استان افتتاح و برخی از این کارگاه ها در طول سال جاری ایجاد و افتتاح شده است.
وی با اشاره به برگزاری اجتماع بسیج قشر کارمندان استان و همایش انقلابیون جوان در سومین روز از هفته بسیج امسال، افزود: در چهارمین روز از این هفته نیز همایش مشترک حوزه و دانشگاه تحت عنوان «حوزه و دانشگاه انقلابی» و همایش رسانه در استان برگزار می شود. سرهنگ اسماعیلی  ازاجرای طرح میز خدمت در برخی از پایگاه های مقاومت بسیج سراسر استان خبر داد و گفت: این طرح با حضور کارشناسان و متخصصین اقشار مختلف بسیج در طول هفته بسیج صورت می گیرد.به گفته وی همایش اصحاب رسانه، همایش مشترک بین سپاه و نیروی انتظامی، عطر افشانی گلزار شهدای سراسر استان، برگزاری دعای کمیل و ندبه از جمله این برنامه ها است.
سرهنگ اسماعیلی  با بیان اینکه سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در سراسر استان از دیگر برنامه های هفته بسیج خواهد بود ، افزود: در آخرین روز از هفته بسیج نیز تجمع سراسری بسیجیان تحت عنوان «شکوه مقاومت» در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود.
وی محوری ترین برنامه آخرین روز هفته بسیج را  آغاز گشت طرح محله محوری عنوان کرد و گفت: این طرح در تعدادی از شهرستانهای استان و روستاها براساس درخواست مردمی و نیازها برگزار می شود.
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان  جنوبی با بیان اینکه این گروه ها متشکل از نیروهای بسیجی فعال و آموزش دیده های داوطلب در سطح پایگاه های مقاومت مساجد اعم از شهری و روستایی خواهند بود، گفت: این گشت های مردمی به صورت آزمایشی در مساجد و محلات مشخص شده اجرایی می شود و بعد از هفته بسیج نیز گسترش خواهد یافت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*