با همت قرارگاه ثامن الائمه ۲ و آستان قدس رضوی در حال انجام است : توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی در مناطق مرزی استان

در آ‌ستانه فرارسیدن هفته بسیج و سالروز شهادت امام رضا (ع) توزیع، یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به همت قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه ۲ و آستان قدس رضوی با حضور معاون هماهنگ کننده قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه ۲، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) ، امام جمعه نهبندان و جمعی از مسئولین در مناطق محروم و مرزی استان خراسان جنوبی آغاز شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا (ع) استان گفت ۱۵۰۰ بسته معیشتی در مناطق محروم استان توزیع می شود که از این تعداد ۲۵۰ بسته در روستای گرم تمام ده شهرستان نهبندان و ۲۰۰ بسته در روستای درخت توت شهرستان سربیشه با حضور مسئولین به خانواده های نیازمند اهدا می شود.
حجت الاسلام توکلی ارزش ریالی هر بسته را ۱۴۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: این بسته ها اهدای آستان قدس رضوی است که توسط قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه ۲ توزیع می شود.
به گفته حجت الاسلام توکلی توزیع این بسته غذایی با هدف محرومیت زدایی و کمک به مردم مومن و متدین مرزنشین استان در حال انجام است.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه ۲ نیز در این مراسم از شروع فعالیت عمرانی و خدماتی در مناطق مرزی استان خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین برنامه های قرارگاه ثامن الائمه ۲ در کنار مسائل امنیتی تأمین اشتغال پایدار در شهرستان های مرزی استان می باشد.
به گفته سرهنگ سعیدی اشتغال زایی، مردم یاری، حفظ امنیت و کمک به بهداشت و سلامت و توجه به مسائل فرهنگی و ملی از محورهای فعالیت و ماموریت قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه۲ است.وی افزود: هر فردی که در روستاهای مرزی استان اقدام به ایجاد اشتغال کوچک و پایدار نماید مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت خواهد کرد.
معاون مهندسی قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه ۲ نیز با اشاره به فعالیت عمرانی این قرارگاه،گفت: یکی از اقدامات قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه ۲ احداث سد و سیل بند در شهرستان های مرزی است.
به گفته سرهنگ محمدی کار مطالعاتی و شناسایی احداث ۶۰ سد و سیل بند در این مناطق به سرانجام رسیده و اکنون ۱۲ سد در احداث می باشد.
وی با تأکید بر فعالیت عمرانی در جهت ماندگاری جمعیت در مناطق مرزی استان گفت،کانال کشی آب کشاورزی، احداث حمام، سرویس بهداشتی، سیل بند، مرمت و ساخت مدرسه، مسجد، خانه عالم، احداث پل و راه های روستایی و تسطیح زمین های کشاورزی از اهم فعالیت های عمرانی قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه ۲ می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*