افتتاح ۱۴ پروژه و اجرای ۱۲۶ برنامه طی دهه وقف در استان رتبه نخست خراسان جنوبی در کسب درآمد بقاع متبرکه و موقوفات کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در دهه وقف امسال ۱۴ افتتاحیه در ۷ شهرستان انجام می شود، گفت: بیشتر این افتتاحیه ها در زمینه زائرسراها می باشد که از جمله آن ها می توان به افتتاح زائرسرای سیدالحسین(ع) در ۳۵۰ متر مربع، دفتر هیأت امنای امامزادگان باقریه و بهره برداری از زائرسرای امامزادگان باقریه اشاره کرد. «حجت الاسلام منصور هاشمی» روز گذشته در نشست خبری که برای اعلام برنامه های دهه وقف برگزار شده بود، عنوان کرد: در دهه وقف از ۲۵ آبان تا ۵ آذرماه ۱۲۶ برنامه در دست انجام داریم. وی تصریح کرد که از جمله این برنامه‌ها می توان به برگزاری همایش یاوران وقف با حضور امام جمعه، فرمانداران و خادمین بقاع متبرکه و واقفان در ۱۱ شهرستان اشاره کرد. به گفتۀ وی تلاش اوقاف در این همایش‌ها بر این است که مردم را با نیازهای روز جامعه برای وقف آشنا کند و به نوعی فرهنگ سازی وقفی انجام شود و همچنین مردم بدانند که وقف در فناوری و پژوهش چه جایگاهی دارد.
ایجاد ۲۵ ایستگاه «همه واقف باشیم» در استان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد که برگزاری ۳۶ نشست صنفی و تخصصی در استان، برپایی ۶ نمایشگاه وقف، عیادت از بیماران و ویزیت رایگان در بقاع متبرکه، غبارروبی مزار شهدا و ۲۵ ایستگاه «همه واقف باشیم» از دیگر برنامه‌های مدنظر برای اجرا در دهه وقف می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری این اداره کل توانست رتبه نخست کشوری را به لحاظ درآمد در حوزه بقاع متبرکه و موقوفات کسب کند. حجت الاسلام و المسلمین هاشمی با اشاره به رشد عواید ۵۰ درصدی بقاع متبرکه و ۵۶ درصدی موقوفات در سال ۹۶ خاطر نشان کرد: در ۸۰ درصد از بقاع متبرکه مشغول ساخت و ساز هستیم و توسعه خوبی در این بقاع حاصل می‌شود که ۹۰ درصد اعتبارات این ساخت و سازها از محل کمک‌های مردمی است. وی اضافه کرد: مجموع موقوفات استان ۱۹ هزار و رقبه ها نیز ۲۳ هزار می باشد. به گفتۀ وی از ابتدای امسال هم حدود ۶۹ وقف جدید انجام شده که تا پایان سال باید به ۱۳۶ مورد برسد.
اجرای ۱۷۳ برنامه در دهه آخر صفر
این مقام مسئول اظهار کرد: خراسان جنوبی با دو مشکل اصلی مواجه است یکی اینکه مردم دوست دارند امامزاده داشته باشند در صورتی‌ که اوقاف کارش ساختن امامزاده نیست و به شدت با امامزاده‌سازی مخالف است و اجازه امامزاده سازی هم نمی‌دهد و مشکل دیگر درخواست مردم روستاهای مختلف استان برای داشتن حسینیه در بیرجند می باشد. حجت الاسلام و المسلمین هاشمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایام محرم و صفر تلاش کرده ایم میزبان خوبی برای عزاداران در بقاع متبرکه باشیم، بیان کرد: در دهه آخر صفر برای اجرای ۱۷۳ برنامه در ۱۱ شهرستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ۱۷ مورد اطعام، ۱۹ مورد قرائت زیارت رسول ا… از بعید در بقاع متبرکه، عزاداری در ۲۸ بقعه از جمله این برنامه‌ها می باشد. وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه در این ایام را ۱۱ مبلغ متخصص از قم و ۵۰ روحانی متخصص بومی برعهده دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*