استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی استان عنوان کرد: حذف سرمایه گزار به خاطر تفکرات سیاسی ممنوع واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل تعیین تکلیف می شوند

استاندار خراسان جنوبی گفت: نباید هیچ سرمایه گذاری به خاطر تفکرات سیاسی و یا مشی فکری که دارد از صحنه اقتصادی استان حذف شود و هیچ مسئولی در هیچ رده ای اجازه ندارد مشی سیاسی و یا تفکر افراد را در این رابطه دخیل نماید.
محمد مهدی مروج الشریعه در جلسه ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه همه سلایق و تفکرات سیاسی در هر قشر و رده ای که هستند قابل احترام اند، افزود: وجود تفکرات سیاسی مختلف، بیانگر پویایی و نشاط سیاسی در یک جامعه بوده و همین امر موجب شور و نشاط در زمان انتخابات و به صحنه آوردن اقشارمختلف مردم در زمان برگزاری انتخابات است. وی افزود: امروزه حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد فرهنگ کارآفرینی از مهمترین اولویت های کاری است که باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از مهم ترین زیرساخت هایی که درجهت اجرایی شدن این مهم مورد توجه است، بکارگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
مقام عالی دولت در استان، با اشاره به فرهنگ اشتباه پشت میزنشینی به عنوان یک ارزش و تنها راه اشتغال موردتوجه متقاضیان، افزود: باید اقدامات به گونه ای باشد که فرهنگ کار و تلاش و نیز کارآفرینی از طریق بکارگیری استعدادهای ذاتی افراد و نیز حمایت مسئولین از آنها به نحو مطلوب مورد توجه قرار گیرد.
مروج الشریعه، اقتصاد مقاومتی را منشوری چندوجهی دانست و تصریح کرد: علاوه بر موضوعات اقتصادی، مباحث فرهنگی، اجتماعی و… نیز در این مقوله مهم بوده و باید در جایگاه خود به آنها پرداخته شود.
وی، توجه به موضوعات و آسیب های فرهنگی جامعه را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: توجه به ناهنجاری های اجتماعی و آسیب های حوزه فرهنگی می تواند در پویایی، نشاط و شادابی جامعه نقش بسزایی داشته باشد و زمینه های اجرای سیاست های اقتصادی را در جامعه فراهم کند. وی خاطر نشان ساخت: امروزه با تمامی تاکیداتی که از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفته و با اقداماتی که از سوی رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید به انجام رسیده، جای هیچگونه تعلل و تاملی در این زمینه وجود نداشته و هیچ کوتاهی در این رابطه پذیرفتنی نیست.
استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه باید قدر داشته های خود را بدانیم، گفت: خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه دارای ظرفیت های اقتصادی بسیار مناسبی هستند که هر یک می تواند در صورت توجه گره گشای بسیاری از معضلات اقتصادی ، کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان و شهرستان باشد.
مروج الشریعه، صنایع دستی را از جمله این ظرفیت ها دانست وتصریح کرد: وجود محصولات استراتژیک در این استان از جمله زرشک، زعفران و عناب از دیگر توانمندی های این استان است که احصای مشکلات آنها و نیز توجه به موضوعاتی همچون بازاریابی، فروش ، بسته بندی، برندسازی و…می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.
وی، با اشاره به اینکه در موضوع اقتصاد مقاومتی، حجت بر همه تمام است، گفت:امروز رسیدگی به موضوع معیشت مردم و ارتقای سطح زندگی آنها در حوزه اقتصادی و نیز ایجاد اشتغال مهمترین دغدغه نظام و دولت است و رسالت همه ما رسیدن به اهدافی است که نظام در این زمینه برای ما تعریف و مشخص کرده است.
مقام عالی دولت در استان، یادآورشد: در این زمینه، استفاده حداکثری از مشارکت مردم می تواند مسئولین را تا حد زیادی یاری نماید و همانگونه که مردم در دوران ۸ سال دفاع مقدس در سخت ترین شرایط با روحیه جهاد و شهادت نظام را یاری رساندند، باید با به صحنه آوردن مشارکت های مردمی در این حوزه مهم نیز به توفیقات مورد نظر دست یافت.
وی، تعیین تکلیف واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و یا تعطیل در استان را از جمله اولویت های کاری در استان برشمرد و خاطر نشان ساخت: در جلسه گذشته ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی مقرر شد واحدهای تولیدی نیمه تعطیل ویا تعطیل تعیین تکلیف شوند و یک کمیته ۵ نفره این مهم را به انجام خواهند رساند؛ این در حالیست که واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در این شهرستان نیز تعیین تکلیف خواهند شد.
امام جمعه سربیشه نیز خواستار توجه مسئولان به نیازهای مردم این شهرستان شد و افزود: استخر شنای سربیشه با گذشت سه سال هنوز تکمیل نشده است.
حجت الاسلام سنجری با اشاره به جاده های این شهرستان ادامه داد: وضعیت جاده سربیشه و درح مناسب نیست و ابتدای امسال تعدادی معلم در این محورها جان خود را از دست دادند.
وی یادآور شد: در بحث دو بانده شدن ابتدای جاده بیرجند به مود اقدامات خوبی انجام شده اما باید تکمیل شود.
وی از شهرستان سربیشه به عنوان دیار مومنان نام برد و گفت: این شهرستان در دفاع مقدس، ۷۸ شهید تقدیم انقلاب کرده است.
امام جمعه سربیشه با بیان اینکه معادن زیادی در خراسان جنوبی وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده شود، اظهار کرد: متاسفانه ذخایر این معادن به صورت خام به دیگر استان ها انتقال می یابد اما برای فرآوری آن در این استان مطرح می شود که صرفه اقتصادی ندارد.
وی از نبود شبکه تلویزیونی در برخی از روستاهای شهرستان سربیشه انتقاد کرد و خواستار رفع این مشکل توسط مسئولان ذیربط شد.
استاندار خراسان جنوبی در سفر به سربیشه با همراهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امام جمعه و فرماندار سربیشه در منزل پدر شهید حسینی حضور یافت و با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت و گو کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*