استاندار خراسان جنوبی: باید اذهان مردم را نسبت به حفظ و استقرار امنیت هوشیار نگه داشت

استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از مشارکت مردمی در ایجاد نظم و امنیت عمومی به معنای ایجاد فضای امنیتی در جامعه نیست بلکه باید به طرق مختلف اذهان مردم را نسبت به حفظ و استقرار امنیت هوشیار نگه داشت.
محمدمهدی مروج الشریعه در نشست طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی افزود: این زیباترین و بهترین طرحی بود که در راستای استفاده از مشارکت عمومی در ایجاد و تثبیت امنیت در یک نهاد نظامی و انتظامی مورد تاکید قرار گرفته است. وی با بیان اینکه اصل و اساس در این طرح باید استفاده از مشارکت مردم در این زمینه باشد، گفت: برای اجرای این امر باید فرهنگ سازی صورت گیرد و یکی از این راه ها استفاده از واژه هایی است که از طریق رسانه های جمعی به ویژه رسانه ملی مورد استفاده قرار می گیرد. مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که امنیت یک منشور چند وجهی است که تمامی ابعاد آن به صورت توأمان باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: امنیت تنها پیشگیری از وقوع هجمه به جان و مال مردم نیست بلکه ابعاد دیگری نیز دارد که امنیت سلامت مردم، امنیت اخلاقی، امنیت فناوری و اطلاعاتی و نیز نظم عمومی همگی شاخه ای از امنیت هستند که می توانند مورد توجه باشند.وی با بیان این که باید به سمت ایجاد و توسعه نظم و امنیت عمومی حرکت کنیم، گفت: این کار باید بگونه ای صورت گیرد که امنیت روانی مردم و احساس امنیتی که امروزه به برکت تلاش و مجاهدت نیروهای ذیربط ایجاد شده، دچار خدشه نشود. مروج الشریعه استفاده از فناوری اطلاعات در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این رابطه نیاز است از ظرفیت جوانان، دانشجویان و حتی دانش آموزان و نخبگان جامعه به نحو مطلوب استفاده شود چرا که قطعأ بکارگیری فناوری اطلاعات و نرم افزارهای مربوطه می تواند به تسهیل استفاده از مشارکت مردم در اجرای این طرح کمک شایان توجهی نماید.
در ادامه فرمانده انتظامی استان با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی بیان داشت : خیرین امنیت ساز با حمایت های معنوی و مالی خود بستر بروز جرایم و آسیب های اجتماعی که تهدیدی جدی برای سلامت و نشاط جامعه است را از بین برده و ارمغان آور افزایش احساس آرامش و توسعه امنیت اجتماعی هستند.
سردار “مجید شجاع” گستردگی استان خراسان جنوبی و تأمین امنیت در این مساحت پهناور را مستلزم امکانات بیشتر دانست و افزود: بهره گیری از ظرفیت شهروندان در توسعه و تحکیم نظم و امنیت اجتماعی نقش به سزایی دارد و مشارکت دادن مردم در تولید امنیت، استفاده از ظرفیت و پتانسیل بالقوه آنها است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*