اخبار کوتاه سیاسی

روحانی در قضیه حصر انصافا کوتاهی نکرد
«از آقای محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد مواضع اخیر آقای روحانی (رئیس‌‌جمهور) پرسیدیم. این‌ که با توجه به مواضع اخیر ایشان به نظر می‌رسد مرزهای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، جابه‌جاشده و آقای روحانی با ایفای نقش میانداری حداقل در ظاهر حامی جناح مقابل به نظر آمده و به وعده‌های خود عمل نکرده. آقای صادقی اما هیچ عدولی را در مواضع روحانی مشاهده نکرده و معتقد است که دست‌های پنهانی در ترویج این موج ناامیدی در اذهان مردم و جنگ روانی تاثیر بسیار دارند. در این میان رسانه‌ها و روزنامه‌های شکست‌خورده و مروج اخبار خلاف واقع، هم بسیار اثرگذار بوده‌اند. می‌گوید که «ما نباید در زمین این‌ها بازی کنیم. ضمن این‌ که قبول دارم اگر جایی کوتاه آمدند باید انتقادات خود را داشته باشیم. برای نمونه در قضیه حصر انصافا آقای روحانی کوتاهی نکردند اما خیلی وقت‌ها رسانه‌ای کردن فعالیت‌ها به نتایج حاصله آسیب وارد می‌کند. به صرف این‌ که استاندار یا فرماندار جایی اصولگرا یا پایداری و… شود، خودمان جو یاس و ناامیدی را ترویج دهیم، همان بازی در زمین آنهاست.»
گفته می شود هفته‌نامه «سازندگی» ارگان رسمی «حزب کارگزاران» با انتشار خبری مدعی شد «به زودی مجید تخت‌روانچی به‌جای حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور خواهد شد».گفتنی است، سردبیری هفته‌نامه سازندگی را «محمد قوچانی» بر عهده دارد که از مهر ماه سال جاری به عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس دولت دوازدهم منصوب شده است.«مجید تخت‌روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان است که سفارت ایران در سوئیس در سال های ۸۰ تا ۸۴ را در کارنامه خود دارد و به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی آشنایی دارد.

گفته می شود یک منبع نزدیک به سفارت آمریکا در بغداد به الاخبار گفته که مسعود بارزانی نامه ای محرمانه به ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران نوشته است، این منبع که از محتوای این نامه اطلاعاتی جزئیاتی ارائه نداده فقط به ذکر این نکته بسنده کرده که ممکن است ایران طی آینده نزدیک «عذرخواهی» بارزانی را بپذیرد و در مرحله آتی شاهد همکاری تهران با بارزانی باشیم.کامل الزیدی» یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون ضمن تأیید این خبر گفته که بارزانی تلاش می کند برای خود ریسمان نجاتی دست و پا کند و در همین راستا به دنبال ترتیب دادن دیداری با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز می باشد.

توافق روحانی و لاریجانی برای ایجاد تغییرات در ساختار دولت

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از توافق رؤسای قوای مجریه و مقننه برای ایجاد تغییرات اساسی در ساختار دولت خبر داد.عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز سران قوای سه‌گانه در قوه قضاییه گفت: در این جلسه علی لاریجانی و حسن روحانی رؤسای قوای مقننه و مجریه به بحث و بررسی پیرامون ایجاد تغییرات در ساختار دولت پرداختند و به توافقات ضمنی در این‌باره رسیدند.وی افزود: براساس این توافق وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و امور راهداری تقسیم می‌شود و سازمان شهرداری‌ها از وزارت کشور به وزارت مسکن منتقل خواهد شد.رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: همچنین براساس این توافق بنا شد تا امور مربوط به برق از وزارت نیرو جدا و به وزارت نفت ملحق شود و نام وزارت نفت به وزارت انرژی تغییر کند.عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین توافق شد تا وزارتخانه‌ای ایجاد شود که تنها به امورات مربوط به روستاهای کشور رسیدگی کند و حوزه عملکردش به این بخش معطوف باشد.وی افزود: علاوه بر این، سازمان محیط زیست و همچنین منابع طبیعی و بخش آب آب‌وفاضلاب شهری و روستایی و آب‌منطقه‌ای یک وزارتخانه دیگری را تشکیل دهند.وی افزود: دیگر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه توسعه صادرات و بازرگانی تقسیم شود و در مورد وزارت ورزش و جوانان نیز حوزه جوانان از ورزش منفک و در قالب سازمان ملی جوانان به کار خود ادامه دهد.رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: ما در کمیسیون اقتصادی این تغییرات را مورد بررسی قرار خواهیم داد و کمیسیون باید تا قبل از بررسی بودجه این موضوع به صحن علنی برای تصویب ارائه شود.

تولیدات رژیم صهیونیستی در بازار ایران!

برخی محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از برندهای معروف فرانسوی، که تولید رژیم صهیونیستی است در بازار تهران نیز به فروش می‌رسد.خریداران محصولات آرایشی و بهداشتی اخیرا با تولید جدید یکی از برندهای معروف فرانسوی مواجه شده‌اند که سبب نگرانی آنها شده است. این مسئله از آنجا ریشه می‌گیرد که تولیدات یکی از برندهای معروف فرانسوی با عنوان محصول ساخته شده توسط رژیم صهیونیستی (اسراییل) به آنها فروخته می‌شود.یکی از محصولات این برند در گذشته با عنوان «سرم مو» و تولید کشور فرانسه در بازار ایران به فروش می‌رسید هم‌اکنون با تولید اسراییل در بازار کشور ارائه می‌شود.جای تعجب است که محصولات تولید شده این برند اسراییل که هیچ ارتباط تجاری با ایران ندارد در بازار بزرگ تهران به آسانی در دسترس است. به گفته فروشنده این محصول به صورت قاچاق از کردستان عراق یا ترکیه به ایران وارد شده است.

قولی که رییسی به اصلاح طلبان داد

یک عضو بنیاد باران درباره ابلاغ حکم محدودیت‌های جدید برای رئیس دولت اصلاحات از سوی دادگاه ویژه روحانیت گفت: وقتی سوالی از آقای رئیسی در این مورد شد ایشان از صدور چنین ابلاغیه قضایی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که موضوع را پیگیری می‌کند.عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ممانعت از حضور رئیس دولت اصلاحات در جلسات ماهیانه بنیاد باران گفت:وی از سال ۸۴ یک جلسه ماهانه با وزرا و معاونان دوران ریاست‌جمهوری خود دارد، این جلسه نشست ماهانه‌ای به صرف شام است و هر ماه هم یک وزیر و عضو کابینه میزبان آن است است. در گذشته محل این جلسات سالن رایزن بود اما به دلایلی به ساختمان بنیاد باران منتقل شد.وی خاطرنشان کرد: این جلسات دوازده سال است که ادامه دارد و میزبان آن شب آقای مرتضی حاجی بود، اما به یک‌باره به دفتر رئیس دولت اصلاحات تلفن زدند و گفتند که به ایشان بگویید در این جلسه حضور پیدا نکنند، مسئولان دفتر هم پاسخ دادند که ما برای ایشان تعیین برنامه نمی‌کنیم لذا ابلاغ قضایی از دادگاه ویژه روحانیت آمد و حکم را به ایشان نشان داد.ناصری با بیان اینکه البته بعدها مشخص شد دادستان ویژه دادگاه روحانیت از این حکم اطلاعی نداشته است، عنوان کرد: سوالی از آقای رئیسی در این مورد شد و ایشان از صدور چنین ابلاغیه‌ای قضایی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که موضوع را پیگیری می‌کند. باید بگوییم که این امر یک پدیده منحصر به فرد نیست و اتفاق‌های مشابه در کشور ما زیاد افتاده است و آقای رئیسی قول داد که این موضوع را پیگیری کند.

صوفی: روحانی از بدنه جریان اصلاحات فاصله گرفته است

علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات، درباره صحبت‌های برخی از اصلاح طلبان مبنی بر فاصله‌گرفتن دولت از جریان حامیان خود، اظهار کرد: این مسئله صحت دارد و حتی آنهایی که جزء حامیان سرسخت دولت بودند، اکنون در مواجهه با مسائل به وجود آمده اظهار نگرانی می‌کنند.وی افزود: بسیاری از حامیان رئیس‌جمهور که در دوران انتخابات حتی وجود کاندیدای سایه را نیز در کنار کاندیدای اصلی جریان اصلاحات ضروری نمی‌دانستند، اکنون اذعان دارند که روحانی از بدنه جریان اصلاحات فاصله گرفته و کابینه‌ای تشکیل داده است که با عقبه رأی وی فاصله بسیاری دارد.صوفی تصریح کرد: اگر این فاصله گرفتن به قیمت کارآمدی و عبور از بحران‌ها بود، می‌توانستیم آن را توجیه کنیم، اما وقتی می‌بینیم که کارآمدی چشمگیری در برخی انتصابات دولت وجود ندارد و راه‌حلی اساسی برای برون‌رفت از بحران‌های موجود ارائه نشده، نگرانی حامیان دولت دوچندان می‌شود.دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات بیان کرد: اکنون نیز مباحثی مبنی بر انتخابات ۱۴۰۰ و پیمان روحانی_ لاریجانی به میان آمده است که حتی برخی اصلاح‌طلبان نیز این پیمان را پذیرفته و بر آن صحه گذاشته‌اند، لذا این امر نشان می دهد که دل‌مشغولی دولت و برخی اصلاح‌طلبان، مردم و مشکلات آنان نیست.وی ادامه داد: دولت اگر خواهان فاصله‌گیری از اصلاح‌طلبان است، بهتر که از مسیر خدمت به مردم خارج نشود و فکر نکند که رأی مردم تضمین‌شده بوده و در جیب آنها قرار دارد.

گفته می شود امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش درخصوص جابجایی‌های صورت گرفته در بدنه ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرده سازماندهی موضوعی است که گزاره‌های مختلفی در آن نقش دارند و جابه‌جایی افراد مبنی بر ضعف آن نیست

گفته می شود
مولوی عبدالحمید  در پاسخ به این سوال که «-پس از انتخابات میزبان آقای رئیسی بودید. بعد از این دیدار تعبیری مطرح شد مبنی بر اینکه مولوی عبدالحمید که در زمان انتخابات سال۹۶ از حسن روحانی و جریان اصلاح طلب حمایت کرده، گردش به سمت اصولگرایان داشته است و ممکن است در انتخابات آتی ظرفیت اهل سنت به سمت اصولگرایان بچرخد. تا چه اندازه این نظر درست است؟ فکر می کنید مطالبات اهل سنت در کنار همکاری با کدام یک از جریان‌های سیاسی بیشتر و بهتر تحقق پیدا می‌کند؟» گفت: من از آقای رئیسی شناخت دیرینه داریم. سلام‌علیک داریم و در زمانی که در تهران معاون قوه قضاییه بودند، اینجا رفت و آمد می کردند. در انتخاباتی که ایشان برای مجلس خبرگان از بیرجند شرکت کردند، من هم به مردمم توصیه کردم به ایشان رای دهند؛ چرا که انسان موجهی است. من همیشه منافع ملی را اول در نظر می گیرم و بعد منافع جامعه اهل سنت که در مشکل هستند را در نظر می گیریم . در انتخابات ریاست جمهوری گذشته احساس کردم تحقق خواسته مردم و منافع مناطق و اقوام و مذاهب مختلف با جناب آقای روحانی و دولت ایشان بیش‌تر امکان پذیر است./ایسنا

شاکی سپنتا نیکنام نفر ۴۵ انتخابات بود
غلامعلی سفید، رییس شورای شهر یزد شایعه‌های مربوط به حضور یک اصلاح‌طلب پشت پرده شکایت اولیه از سپنتا نیکنام را رد کرد .او می‌گوید علی‌اصغر باقری که نفر ۴۵ انتخابات شورای شهر یزد است از جانب جناح افراطی مامور شکایت از سپنتا نیکنام بود. غلامعلی سفید با بیان اینکه مرخصی استعلاجی دو هفته‌ای نیکنام، تمدید شده است، توضیحاتی را هم درخصوص شاکی این پرونده ارایه کرد. او گفت: شکایت ایشان به خاطر خودشان نبود. ایشان یکی از اعضای جناح افراطی یزد هستند که همیشه در نماز جمعه طومار تهیه می‌کنند؛ چه در زمان دولت اصلاحات و همچنین اکنون در زمان دولت آقای روحانی. ایشان علیه شخصیت‌های یزدی از‌جمله مرحوم صدوقی نیز در نماز جمعه مطلب پخش می‌کند. این آقا چنین سابقه‌ای در یزد دارد و همیشه دنبال اختلاف است. ایشان از طرف جناح افراطی برای شکایت از آقای نیکنام مامور شده بود وگرنه خودش در این زمینه نفعی نمی‌برد.

پخش سریال میزرا کوچک خان از تلویزیون ونزوئلا
شبکه تلویزیونی ویوه (ViveTV) ونزوئلا در حال پخش سریال «کوچک جنگلی» است. دوبله اسپانیایی این سریال طی همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران در کاراکاس و شبکه تلویزیونی ایرانی هیسپان تی ویHISPANTV برای پخش در اختیار شبکه تلویزیونی ویوه ونزوئلا قرار گرفته و شامگاه شنبه و یکشنبه هر هفته ساعت ساعت ۲۱ به وقت محلی، به مدت تقریبی شش هفته به نمایش گذاشته می‌شود.

گفته می شود محسن رهامی در گفت‌وگویی در خصوص اتفاقات رخ داده در وضعیت کروبی و موسوی گفت: تلاش کردیم که با گفت و گو و مذاکرات کار را به جلو ببریم. سفرهای متعددی هم تاکنون به قم داشتیم و با برخی از مراجع و علما و اعضای شورای نگهبان جلساتی برگزار کردیم. تلاش مان این است که فضای مناسب را فراهم کنیم که البته تاحدود زیادی موفق هم بودیم. ما بنای این گفت و گوها را از سال ۹۱ گذاشته‌ایم. در آن زمان هم، بنده و دوستان شهر به شهر و استان به استان رفتیم، در کنارش هم با بعضی از مشاورین رهبری انقلاب و با بعضی از اعضای شورای نگهبان و مراجع تقلید دیدارهایی داشتیم و موفقیت نسبی خوبی هم ایجاد شد. همین فضای مجلس فعلی و حتی گشایشی که در قضیه ملاقات‌های آقایان کروبی و موسوی حاصل شده و تا حدی کاهش یافتن فشاری که روی بدنه اصلاح‌طلبان کشور بوده محصول همین حرکت اعتدالی و صلح‌جویانه و میانجی گرایانه‌ای بوده که بنده و خیلی از همفکرانم داشته‌ایم.

توجیهات عجیب یکی از اشغال‌کنندگان سفارت انگلیس برای سخنان احمدی نژاد
درحالی که اخیرا احمدی نژاد در یک گفتگوی ویدویی اظهارات عجیب و قابل تاملی را درباره ماجرای سفارت انگلیس مطرح کرده بود و ریشه برخی از وقایع سیاسی دوران ریاست جمهوری خود را در این ماجرا دانسته بود امروز سایت دولت بهار در گفتگویی با یکی از حامیان دولت نهم و دهم که در ماجرای اشغال سفارت انگلیس حضور فعالی داشته روایت تازه ای مطرح کرده است. گفتنی است این اظهارات درحالی بیان می شود که در هنگام این ماجرا بسیاری از افراد حاضر در تجمع از لحاظ خط مشی سیاسی جزو حامیان دولت محمود احمدی نژاد محسوب می شدند.
روایت محمد مهدی تهرانی از ماجرای حمله به سفارت انگلیس است. او از جمله افرادی بود که در این حمله نقش فعالی ایفا کرد:
– واقعیت این است که بسیاری از دانشجویان با توجه به نوع مواجهه نیروی انتظامی و شرایطی که ایجاد شده بود گمان می‏کردند ورود به سفارت اساسا هماهنگ شده است.

– من شاید نفرم سی‏ ام یا چهلم بودم که از بالای در وارد سفارت شدم بدون اینکه کوچکترین زخم یا جراحتی بردارم. قبل از من تعداد سی، چهل نفر وارد شده بودند و اتفاقا همان‏ها که قبلا وارد شده بودند عکس ملکه را دست من دادند.

–  من در تجمعات قبل از این، اساسا با نیروی انتظامی کوچکترین درگیری هم پیدا نمی‏کردم. شما به فیلمی که از آن روز روی اینترنت هم موجود است، مراجعه کنید. برای دقایقی متمادی بالای درب سفارت هستم بدون اینکه کسی کاری داشته باشد!

– مجموع فضای آن روز جلوی درب سفارت با توجه به برخوردهای قبلی نیروی انتظامی جلوی درب سفارت‏ها برای ما این تلقی را ایجاد کرده بود که قصه هماهنگ شده است و ما اساسا انتظار اینکه شورای عالی امنیت ملی مسئله تسخیر را نپذیرفته باشد، نداشتیم. جالب اینکه مطابق نقل قول‏هایی که بعدا شنیده شد برخی در دستگاه‏های مختلف هم گمان می‏کردند قصه هماهنگ شده است. برای این گمان هم استدلال‏هایی وجود داشت.
فتاح شایعه فعالیتش برای سال ۱۴۰۰ را تکذیب نکرد!
فتاح در واکنش به شایعه فعال شدنش برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آقای روحانی تازه انتخاب شده و اخیرا دو وزیرش از مجلس رای اعتماد گرفته‌‌اند، الان صلاح نیست که کسی به این مباحث دامن بزند و همه باید کمک کنیم که دولت در وظایفش موفق شود و اقتصاد و اشتغال رونق گیرد و مردم و نیازمندان به رفاه برسد و بهترین هدف این است.

تبلیغات عجیب برای طلاق توسط برخی از وکلا!

آرش دولتشاهی، وکیل پایه یک دادگستری: نه فقط برای حذف نام همسر سابق از شناسنامه که بسیاری موسسات، طلاق توافقی۲۴ ساعته را تبلیغ می‌کنند،‌ برای طلاق‌های سریع و تضمینی آگهی می‌دهند، مشتری‌های مستاصل را به دام می‌اندازند و به بهانه‌های مختلف کاری انجام نمی‌دهند و بخشی از پیش پرداخت افراد را به عنوان دستمزد، نزد خود نگه‌می‌دارند. کلاهبردارانی که از بازار طلاق، از این نمد برای خود کلاهی می‌دوزند کار را به‌جایی رسانده‌اند که ادعاهای خنده‌داری می‌کنند. یکی از آنها مدعی است که زنان مطلقه با نشان دادن خواستگار خود به سردفتر ازدواج می‌توانند از او نامه‌ای بگیرند و با رساندن آن نامه به ثبت احوال، مراحل حذف نام همسر سابق از شناسنامه را طی کنند. اما یکی از سردفتران ازدواج زهرخندی می‌زند و می‌گوید این ادعا کذب است و دور از عقل.

معین: در هر دو جناح عناصر بدلی و قلابی داریم

مصطفی معین فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:تا انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ گزینه‌های متعددی خواهیم داشت. یکی از شاخص ترین آنها می تواند آقای جهانگیری باشد ولی این طور نیست که نامزدها فقط به او محدود شود و گزینه های دیگری وجود نداشته باشد. من آقای علی لاریجانی را یک رجل سیاسی باهوش می‌دانم زیرا از دیرباز در موقعیت های مختلف کم و بیش شاهد عملکرد او بوده‌ام. از طرف دیگر فکر هم می‌کنم نوع دیدگاه‌های او به تدریج نسبت به گذشته مقداری تعدیل شده اشت. در شرایط فعلی نه خود او ادعای نامزدی از سوی اصلاح طلبان دارد و نه اصلاح‌طلبان او را به عنوان یک گزینه اصلاح طلب قبول دارند، اما در شرایط خاص ممکن است این نزدیکی‌ها بیشتر شود. برعکس نیز می تواند باشد و تا زمانی باقی مانده تا انتخابات بعدی فاصله ها بیشتر شود. بستگی به شرایط زمان انتخابات و عملکرد خود افراد دارد. مواضع فرد در آن زمان و سوابق او معیار تصمیم گیری خواهد بود. اینکه اصلاح طلبان در آن شرایط چه گزینه هایی داشته باشند نیز موثر خواهد بود. همه چیز نسبی است. در هر دو جناح ما هم عناصر اصیل و واقعی داریم، هم عناصر بدلی و قلابی! روشن است که بودن و رقابت دو جناح سیاسی اصیل برای کشور مغتنم است. وجود این جناح ها چه سنتی یا مترقی و چه محافظه‌کار و اصولگرا یا اصلاح‌طلب باشند ضروری است

پزشکیان: سهم خواهی‌ها آفت نظام اداری و سیاسی کشور است

نایب رئیس اول مجلس در ارزیابی انتقادها مطرح شده درباره عزل و نصب‌های اخیر شهرداری تهران گفت: سهم خواهی‌ها آفت نظام اداری و سیاسی ما در دهه‌های اخیر بوده و کمتر کسی است که نتیجه آن را متوجه نشده باشد. واقعا دیگر کشور ما توان و انرژی آن را ندارد که بخواهد بیش از این هزینه نگاه صرف سیاسی در تمام مسایل را بپردازد.  قطعا حذف جوانان توانمند اصلاح‌طلب در سال‌های اخیر انتقادی وارد و صحیح است. این معضل موجب شده این جوانان ارزشمند موقعیتی برای بروز شایستگی‌ها، توانمندی‌ها و لیاقت‌های خود وکسب تجربه‌های بزرگ مدیریتی نداشته باشند. اما این مطالبه به حق چندان این موضوع را توجیه نمی‌کند که از شهرداری و دولت درخواست کنیم که وابستگان دیگر گرایش‌های سیاسی حذف شوند. این همان کاری است که قبلا با اصلاح‌طلبان شده بود و آنها نباید آن را تکرار کنند.

روحانیون اگر ظلم کنند، «ظالم»ترند و عملشان مصداق تهمت به خدا است

آیت‎الله عباس قائم مقامی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دیگران اگر خطا کنند، خطا کرده اند، اما خطا و اشتباه ما روحانیون می تواند تبدیل به «افتراء علی الله» شود .«مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى عَلَى اللَّهِ کَذِباً- انعام/۲۱» بقیه اگر دروغ بگویند، بی انصافی کنند و تضییع حقوق بکنند، اگر قدرت طلبی و ثروت اندوزی و تکبر کنند و چه و چه و چه …، ظلم کرده اند و عملشان زشت و قبیح است؛ اما در مورد ما ، به تعبیر قرآن کریم «أَظْلَم» است. یعنی این ظلمی افزون و فاعل آن ظالم تر است. چون در اینجا لازمه ظلم و زشتی ای که منسوبان به دین انجام می دهند آن است که عملکرد آنان به نام خدا و دین نوشته شود و این، مصداق افترا و تهمت بر خدا است. دیگران حتی اگر به نام روشنفکری دینی هم سخنی بگویند که نقد پذیر و یا نادرست باشد ، افترا به خداوند نمی زنند. حتی آن کسی که توحید و یگانگی حقیقت مطلق را انکار می کند در بدترین شرایط ، به تصریح قرآن ، عمل او مصداق «ظلم بزرگ» می شود(إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ – لقمان/۱۳). اما عمل و گفتار نادرست منسوبان به دین ، مصداق ” أظلم ” است که در هیچ مورد دیگری جز در مورد ” إفتراء علی الله” قرآن این تعبیر را بکار نبرده است./خبر آنلاین

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*