آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/بالغ بر ۱۳ هزار تماس با سامانه ۱۴۸۰ در استان

دادستان مرکز استان اعلام کرد :
پیگیری سریال خشک شدن درختان در محاکم قضایی
در پی درج گزارشاتی در رسانه های مختلف استان مبنی بر خشک شدن درختان در برخی از نهادها، ادارات و مجموعه های دولتی و غیر دولتی و نظامی در سطح شهر بیرجند، دادستان مرکز استان از ارجاع این پرونده به دادگستری طی چند روز گذشته خبر داد. حسین مقدس در گفت و گو با خبرنگار ما در این زمینه گفت: این موضوع از طریق معاون دادستان در امور حقوق عامه پیگیری و بازدیدهای میدانی انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه بعد از بررسی های لازم نتیجه را در آینده اعلام خواهیم کرد، ادامه داد: با کسانیکه فضای سبز را تخریب کرده و درختان سبز را قطع می کنند برخورد قانونی می شود .

بالغ بر ۱۳ هزار تماس با سامانه ۱۴۸۰ در استان
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی موفق مردم استان با سامانه ۱۴۸۰ داشته اند، اظهار کرد: بهزیستی برای دسترسی همه مردم به خدمات مشاوره روانشناختی تخصصی، امکان مشاوره تلفنی دولتی ۱۴۸۰ را فراهم کرده است. «عرب نژاد» تصریح کرد: مشاوره تلفنی با این سامانه شامل خدمات تخصصی روانشناختی در تمام حوزه ها می باشد. وی عنوان کرد : این مشاوران از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب مشاوره تخصصی تلفنی در حیطه های مختلف خانواده، زناشویی، کودک، تحصیلی و اعتیاد البته به جز ایام تعطیل ارائه می کنند.

کود شیمیایی فاکتور اصلی در تولید بهینه محصولات
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان عنوان کرد: تأمین به موقع کودهای شیمیایی در بخش زراعت و باغبانی یکی از فاکتورهای اساسی تضمینی تولید بهینه محصولات می باشد. «سلیمانی» افزود: در همین راستا همزمان با کشت پاییزه، انواع کودهای شیمیایی یارانه ای و غیر یارانه ای، براساس نیاز کشاورزان و میزان آب در اختیار آنان قرار گرفته و همچنان ادامه دارد. وی بیان کرد که در سال زراعی جاری یک هزار و ۶۰ تُن انواع کودهای شیمیایی از طریق عاملین توزیع کود، بین کشاورزان توزیع شده است. مدیر جهاد کشاورزی سرایان تأکید کرد: باید از کودهای آلی در کشاورزی استفاده شود به دلیل اینکه کودهای آلی زمینه ساز کاهش مصرف کودهای شیمیایی و تولید محصول ارگانیک و سالم می شود که ارتقاء سلامت جامعه را به همراه دارد.
به گفتۀ وی بین میزان تولید و عناصر خاک رابطه مستقیم وجود دارد و اگر می خواهیم تولید خوب داشته باشیم باید مصرف کود را به حد آیده ال برسانیم چراکه مصرف بی اندازه کود باعث اتلاف منابع و به مخاطره انداختن جامعه می شود و تبعات منفی فراوانی در پی دارد و اگر میزان مصرف هم خیلی کم باشد تولید واقعی حاصل نمی شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*