چرا وقت گذرانی با خانواده اهمیت دارد؟

هر چه سن شما بیشتر شود متوجه می شوید که عمر به سرعت در حال سپری شدن است. به همین دلیل وقت گذرانی با خانواده یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که در دنیای شلوغ امروز نباید به دست فراموشی سپرده شود.

 

اوقات فراغت، خانواده، بازی،برنامه ریزی، خانواده ایرانی ، خانه فیروزه ای

امروزه نوجوانان نیاز به محیط گرم و صمیمی خانوادگی دارند. محیطی که با لذت در آن حضور داشته باشند. این مسأله کمک می‌کند از بسیاری از آسیب های اجتماعی در امان بمانند.

اهمیت وقت گذرانی با خانواده
تحقیقات زیادی در خصوص اهمیت وقت گذرانی با خانواده انجام شده است. کودکانی که در یک خانواده با فرهنگ خانوادگی قوی و مثبت در امتحانات عملکرد بهتری دارند. احساس امنیت می کنند و در زمان بروز هر مشکلی به والدین خود رجوع می کنند.
نداشتن ساختاری مناسب برای اوقات خانوادگی باعث می شود فرزندان خاطرات خوبی از دوران کودکی خود نداشته باشند و تنها تصویری از آخر هفته های کسل کننده در ذهن آن ها بماند.
پدر و مادر باید برای ایجاد اوقات مفرح خانوادگی برنامه ریزی داشته باشند و روی همکاری و نظر فرزندان نیز حساب باز کنند.

ایده هایی برای وقت گذرانی با خانواده
آخر هفته ها بهترین زمان برای برنامه ریزی یک پیک نیک یا دور همی خانوادگی است. چند مورد از فعالیت های پرطرفدار خانوادگی عبارتند از:
بازی شب
انتخاب یک بازی مانند بازی های کارتی و فکری مختلف برای شب های خانوادگی بسیار لذت بخش است و خاطره ی خوبی در ذهن بچه ها به جا می گذارد.

غذا پختن با کمک همدیگر
مشارکت دادن فرزندان در پخت غذا باعث توانمند سازی آن ها و علاقمند کردنشان به غذا خوردن می شود. ضمن اینکه تمام زحمات پختن یک شام خوشمزه به دوش مادر نخواهد بود.

تبدیل کردن نظافت خانه به یک بازی در آخر هفته ها
اساساً بازی هایی که بچه ها در انجام کار هایی مشارکت دهد می توانند از آن ها افرادی مستقل و توانمند بسازد. شما می توانید در صبح روز تعطیل آخر هفته یک آهنگ انرژی بخش را به سلیقه خود در خانه پخش کنید و از هر یکی از اعضا بخواهید کاری رادر جهت نظافت خانه و آماده سازی صبحانه انجام دهد و با تعیین مسابقه سرعتی و ..آن را مفرح کنید.

تغییر فضا
با برنامه ریزی برای رفتن به سینما یا پارک و با تغییر فضای حضور کنار همدیگر می توانید خاطرات خوشی را در ذهن اعضای خانواده ثبت کنید. می توانید عصرانه ی دلپذیری برای روز تعطیل تدارک ببینید و در بیرون از خانه با خانواده میل کنید. ضمناً از بازی های فضای باز و پارک ها نیز می شتوانید استفاده کنید تا بچه ها به این احساس برسند که در کنار خانواده همواره شیرین ترین خاطرات را خواهند داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*