مدیرکل آموزش فنی وحرفهای خراسان جنوبی: ۱۰۰۰ سرباز در استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش‌های مهارت به سربازان بر اساس نیازسنجی استان خواهد بود گفت: امسال در استان خراسان جنوبی هزار سرباز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

حسین خوش‌آیند در نشست مشترک با فرماندهان ارشد نظامی استان  اظهار داشت: طرح آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان از سال ۷۱ در پادگان‌ها اجراشده که امسال با توجه به شعار سال این آموزش‌ها ۴ برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش مهارتی به کارجویان و شاغلین، پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار کشور است.

خوش‌آیند افزود: فرآیند آموزش در قالب اجرای دوره‌های بلندمدت ۱۸ ماهه و یا به صورت کوتاه مدت و پودمانی اجرایی  می شود.

وی اظهار داشت: در راستای ایفای تعهدات آموزشی این بخش طی شش ماهه اول امسال ۱۶ هزار و ۸۶۹ نفر ساعت آموزش در پادگان‌های استان انجام گرفته و ۲۱۳ نفر از سربازان پادگان‌ها در غالب ۱۷ دوره آموزشی مهارت‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای  خراسان جنوبی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری  و سیاست‌های کلی اشتغال دولت تدبیر و امید، در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال این تفاهم‌نامه با هدف مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در مقاطع زمانی قبل از شروع خدمت وظیفه، در حین انجام خدمت وظیفه و پس از آن برای تامین نیاز نیروهای مسلح و کمک به اشتغال پذیری و تسهیل ورود ایشان به بازار کار،  استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه از طریق همکاری نزدیک‌تر با بخش‌های غیر نظامی کشور منعقد شده است.

وی بیان کرد: جذاب‌تر کردن خدمت وظیفه عمومی، افزایش بهره‌وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت آنان و فراهم کردن فرصت‌های شغلی از طریق آموزش در محیط کار  منعقد شده است.

وی اظهار داشت: آموزش‌ها بر اساس نیازسنجی استان خراسان جنوبی خواهد بود و سربازان بعد از فراگیری رایگان مهارت برای ایجاد اشتغال از سوی دولت حمایت می‌شوند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*