آخرین خبر :

۵۴ درصد متوفیان تصادفات، موتورسواران هستند

همایش موتورسیکلت سواران قانونمند همزمان با هفته ناجا و با حضور بیش از ۵۰۰ موتورسوار در بیرجند برگزار شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان در این مراسم با بیان اینکه امنیت و سلامتی دو نعمتی است که همیشه ناشناخته می باشد، گفت: از آنجا که وسایل نقلیه جزو جدا نشدنی از زندگی بشر است، امنیت ترافیک باید در اولویت کار قرار گیرد تا در حوادث و سوانح رانندگی، مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.

موتورسیکلت سواران مستقیما در معرض خطر هستند

سرهنگ علیرضا رضایی صبر، گذشت، پرهیز از عجله و شتاب و احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در راستای کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن ضروری دانست و با بیان اینکه موتورسواران در حوادث رانندگی مستقیما در معرض خطر قرار دارند، افزود: رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از انجام حرکات مخاطره آمیز از جمله تکچرخ زدن، لایی کشی، حرکات مارپیچ و … برای موتورسواران لازم است.

در ۵۹ درصد تصادفات یکطرف تصادف موتورسواران هستند

به گفته وی در سال ۸۴ با وجود ۵/۷ میلیون دستگاه وسیله نقلیه و ۴ میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور، تعداد متوفیان حوادث رانندگی ۲۸ هزار نفر بود و امسال با همکاری خوب مردم، رسانه ها و تلاش همکاران ما در ناجا به رغم وجود ۲۰ میلیون دستگاه خودرو و ۵/۱۱ میلیون موتورسیکلت تعداد متوفیان حوادث رانندگی کشور به زیر ۱۶ هزار نفر رسیده است. این در حالیست که ۲۷ میلیون راننده فعال در کشور داریم و ۳۸ میلیون گواهینامه در کشور صادر شده است. سرهنگ رضایی همچنین گفت: در ۵۹ درصد تصادفات درون شهری، موتورسواران یک طرف تصادفات بوده اند. ضمن اینکه ۳۵ تا ۴۰ درصد مجروحین موتورسوار تا ۱۸ سال سن دارند و فاقد گواهینامه می باشند.

۵۳ درصد مجروحان و ۵۴ درصد متوفیان تصادفات را موتورسواران تشکیل می دهند

وی افزود: ۵۳ درصد مجروحین و ۵۴ درصد متوفیان تصادفات درون شهری را نیز موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند و لذا باید هم موتورسواران و هم دیگران در راستای رعایت قوانین و مقررات بیشتر تلاش کنند. وی شعار روز را «به خاطر کسانی که ما را دوست دارند و به خاطر کسانی که دوستشان داریم قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم» ذکر کرد و با بیان اینکه تمامی قوانین و مقررات مربوط به وسایل نقلیه باید توسط موتورسیکلت سواران نیز رعایت شود، اظهار کرد: البته در خصوص عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده روها، حمل بار، حرکت در خلاف جهت حرکت وسایل نقلیه و تولید صدای ناهنجار که ویژه موتورسیکلت سواران است در بار اول موتورسیکلت فرد متخلف یک هفته و در بار دوم تا یک ماه توقیف خواهد شد. در این مراسم ۵۰ عدد کلاه ایمنی توسط پلیس راهور به قید قرعه در بین شرکت کنندگان توزیع و مقرر شد ۷۰ عدد کلاه ایمنی دیگر نیز از سوی شورای ترافیک، راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهور تا پایان هفته آینده به قید قرعه به برندگان اهدا شود. بانک قوامین هم ۳ کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی را به قید قرعه به سه نفر از شرکت کنندگان اهدا کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*