۲۴ دستگاه آب شیرین کن توسط آستان قدس در استان نصب می شود

با همکاری آستان قدس رضوی ۲۴ آب شیرین کن در روستاهای خراسان جنوبی نصب می شود.

خشکسالی های ۱۷ ساله در بسیاری از مناطق استان باعث شده علاوه بر کاهش کمی ،کیفیت آب آشامیدنی نیز تغییر کند. مدیر آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در این باره به امروز خراسان جنوبی گفت: درجه شوری آب (TDS) تعدادی از چاههای استان با گذشت زمان و در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و زمین شناسی در حال افزایش است.

مهندس بسکابادی افزود: با توجه به اینکه انتقال آب از مناطق دیگر از نظر هزینه و مسائل اجتماعی مشکلات فراوان دارد، شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی طی سالهای گذشته اقدام به خرید و نصب دستگاه های آب شیرین کن کرده است.

وی با اشاره به قرار داد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی این شرکت با آستان قدس رضوی یادآور شد: سهم آستان قدس از این قرارداد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و سهم استان ۳۰۰ میلیون تومان است.وی با ابراز خرسندی از عملکرد آستان قدس در این زمینه اعلام کرد تاکنون قسط اول این قرارداد توسط آستان قدس در زمان مقرر بدون هیچ وقفه ای آزاد شده است.

به گفته بسکابادی بر اساس این قرارداد ۲۴ دستگاه آب شیرین کن در روستاهای استان نصب می شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون در تعدادی از روستاهای استان آب شیرین کن نصب است، گفت: این آب شیرین کن ها در روستاهای مرزی استان از جمله ۳ دهستان مرزی بندان نهبندان، خوشاب سربیشه و یک روستا در شهرستان های درمیان و زیرکوه نصب خواهد شد.

مهندس بسکابادی اضافه کرد: آب این آب شیرین کن ها از منابع مطمئن تامین می شود و بین ۱۰ تا ۵۰ متر مکعب آب شیرین و قابل شرب از هر کدام استحصال خواهد شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*