آخرین خبر :

نماینده ولی فقیه در استان: عزاداری ها از مرز دین و شرع خارج نشود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عزاداری ها از مرز دین و شرع خارج نشود، تاکید کرد: مراسم عزاداری باید به لحاظ علمی و اخلاقی تاثیرگذار باشد و سبب آزار و اذیت دیگران نشود. آیت ا… سید علیرضا عبادی در دیدار دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی شهرستان بیرجند اظهار کرد: هر چند پیامبران و ائمه جایگاه خاصی در اسلام دارند ولی امام حسین (ع) دارای جایگاهی استثنایی در بین تمام آزادی خواهان جهان است. وی، عاشورا را جریان حماسی و مختص همه آزادی خواهان عنوان کرد و افزود: عاشورا، جریان عدل در برابر ظلم، جریان مقاومت و ایستادگی در برابر ستمگری است و همه آزادی خواهان عالم، عدالت خواهان و حتی پیروان مذاهب دیگر و غیر مسلمانان، ارادت خاصی به امام حسین (ع) دارند.
پیاده روی اربعین سمبل عدالت خواهی
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز پیاده روی اربعین سمبل عدالت خواهی در برابر ستمگران دنیا است، افزود:‌ مراسم اربعین حسینی چون جریان زنده ای است و بسیار با عظمت و باشکوه است.
امام جمعه بیرجند، سعادت نوکری امام حسین(ع)‌ را بسیار با ارزش خواند و برنامه ریزی برای هیئت ها و مراسمات را بسیار ضروری و مهم عنوان کرد و گفت: زمان باید به گونه ‌ای تنظیم شود که هر چیزی در جای خودش قرار گیرد و ساعتی برای نوحه‌خوانی، ساعتی برای سینه ‌زنی و سخنرانی برنامه‌ ریزی شود تا همه بتوانند به بهترین نحو از مجالس حسینی استفاده کنند.
طبل‌های هیئت‌ها باید دارای کد شناسایی باشند
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی نیز گفت: همان طور که در اعیاد شاد برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود باید در ایام عزاداری ائمه هم برنامه‌ریزی درستی باشد.
عباسی‌مقدم با بیان اینکه نباید از نفوذ دشمن غافل شد افزود: سنج و طبل‌ها نباید زیاد باشد و طبل‌های هیئت‌ها باید دارای کد شناسایی باشند و دشمن همیشه در صدد اخلال در هیئت‌ها است. وی اظهار داشت: برای ایستگاه‌های صلواتی نیز از طریق کانال هیئت معرفی شوند و بعد از مجوز هیئت اقدام شود و نباید بلندگوهای هیئت‌ها تا پاسی از شب روشن نگه داشته شود و از آن جایی که هر ساله خانم‌ها در بیرجند در شب عاشورا شمع روشن می‌کنند امسال حق روشن کردن شمع در پارک‌ها وجود ندارد. عباسی‌مقدم افزود: در استان خراسان جنوبی هزار و ۲۶۷ هیئت مذهبی وجود دارد که از این تعداد فقط در شهرستان بیرجند ۲۹۶ هیئت وجود دارد. وی با بیان اینکه ۵۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر بیرجند مستقر خواهد بود، اظهار داشت: تمامی هیئت‌هایی که مجوز دارند باید در سامانه طوبی که سامانه سرتاسری است ثبت شود و برای آنهایی که ثبت شده است شناسنامه ملی صادر می‌شود و ملاک سامانه طوبی خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*