مسلمانان مظلوم میانمار چشم انتظار سخاوتمندی هم استانی ها نیاز مردم زجر کشیده میانمار، فوری و اورژانسی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: فاجعه میانمار و ظلم و ستم در حق مسلمانان بی پناه این کشور به حدی است که کمک به آنها نیازمند همتی بزرگتر است.

پیشتازی مردم استان در امور خداپسندانه با وجود تنگناها

دکتر جواد خامسان روز گذشته در نشستی خبری که با موضوع کمک به مسلمانان میانمار برگزار گردید، افزود: مدت هاست که در کشورهای مختلف به ویژه در یمن و میانمار، رفتارهایی از مدعیان صلح و دوستی و حقوق بشر سر می زند که با شعارهای آنها مطابقتی ندارد و جمع زیادی از مردم مسلمان این دو کشور کشته، مجروح و آواره شده اند به طوری که کمک های دولت بنگلادش به عنوان میزبان آوارگان میانمار به هیچ وجه کفایت نمی کند.

وی اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی در امور انسان دوستانه پیشتاز بوده و هستند و با وجودی که خودشان در زندگی محدودیت و مشکل دارند اما هر گاه ندای مظلومان و نیازمندان را شنیده اند به یاری آنان شتافته اند. برای کمک به مسلمانان مظلوم میانمار نیز مقرر شد کمیته ای متشکل از نهادهای مرتبط تشکیل و فراخوان بدهند و از ابتدای هفته آینده اقدام به جمع آوری کمک های مردم نمایند.

هدایت هزینه کردهای غیر ضروری به سمت کمک مردم میانمار

وی با بیان اینکه هر آنچه انجام می دهیم در راستای اصول جمعیت هلال احمر است، گفت: اعتقاد داریم که این اصول عین شریعت ماست و اگر جز این بود نمی توانستیم به صورت فراگیر عمل کنیم. در این موارد هدف ما انجام کاری بین المللی در راستای عمل به اصول، فرهنگ و شریعت است.

اصرار بر جذب کمک ها از طریق دستگاه های الکترونیکی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: اصرار ما بر جذب کمک ها از طریق دستگاه های الکترونیکی است. ضمن اینکه تیم درمان اضطراری استان نیز برای اعزام به میانمار در صورت نیاز اعلام آمادگی کرده است.

معاون جمعیت هلال احمر استان نیز با بیان اینکه خراسان جنوبی براساس جمعیت در کمک به مردم سومالی رتبه اول را در کشور داشت، گفت: همکاران ما از روز جمعه ۲۸ مهرماه جاری با در دست داشتن دستگاه های کارت خوان الکترونیکی در ۵ شهرستان استان نسبت به جمع آوری کمک های مردمی اقدام می کنند. ضمن اینکه در طول هفته گذشته نیز در ۱۱ شهرستان استان ۴۸ صندوق سیار و ۱۲ پایگاه ثابت با حضور ۵۱ نیروی داوطلب مبلغ ۱۲۶ میلیون ریال جمع آوری و به حساب جمعیت هلال احمر برای کمک به مردم میانمار واریز شده است.

اعلام شماره حساب های بانکی برای دریافت کمک

رضا قاسمی با ذکر اینکه با همکاری اعضای داوطلب چادرهای جمع آوری کمک ها در نقاط پر تجمع برپا می شود، از راه اندازی ایستگاه های سلامت در کنار این جاده ها برای انجام تست قند، فشار خون، اضافه وزن و … خبر داد و اظهار کرد: شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک های ملت، ملی، صادرات، رفاه کارگران، مسکن، دی، تجارت سپه، شهر و آینده آماده دریافت کمک های هم استانی ها می باشد. ضمن اینکه از طریق گوشی های تلفن نیز # ۱۱۲ * ۳* ۷۴۱ * آماده جمع آوری کمک هاست علاوه بر اینها حساب ارزی دلار بانک ملی به شماره ۷۰۲۰۷۰ و حساب ارزی یورو بانک ملت به شماره ۹۹۹۹۹۹ نیز کمک های مردم را دریافت خواهند کرد.

کمک به مردم میانمار و یمن فوری و اورژانسی است و نباید به تاخیر افتد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اصول هفت گانه انسانیت ، بشر دوستی، بی غرضی، بی طرفی، جهان شمولی و خدمات داوطلبانه برگرفته از آیات و روایات اسلامی این وظیفه را دارد که در کنار سایر هموطنان بدون توجه به نژاد و رنگ و دین و زبان و …. به بحث کمک به نیازمندان در جهان ورود پیدا کند و امروز مردم مظلوم میانمار و یمن در وضعیت بحرانی و قرمز قرار دارند و طبق اهداف سازمانی و اعتقاد دینی موظف به فراهم نمودن زمینه برای کمک به آنها هستیم. حجت الاسلام درویشی به سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر اقدام به نسل کشی مسلمانان اشاره کرد و افزود: کمک به مردم میانمار و یمن فوری و اورژانسی است و نباید به تاخیر بیفتد و هر کسی به اندازه وسعش می تواند در این امر خداپسندانه مشارکت نماید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*