آخرین خبر :

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: آتش به اختیاری در خراسان جنوبی با جمع‌آوری کمک برای مردم میانمار

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی استان خراسان جنوبی برای مردم میانمار آتش به اختیاری در جهت کمک به جبهه مقاومت است. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی در مجمع عالی بسیج خراسان جنوبی با اشاره به توصیه آیت‌ا… عبادی اظهار داشت: وی توصیه کرد تا دو هفته دیگر به صورت خاص تشکلی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مردم خراسان جنوبی به مردم کشور میانمار تشکیل شود. وی افزود: آیت‌ا… عبادی ضمن توصیه مبنی بر جمع‌آوری کمک‌های مردم خراسان جنوبی برای کشور مظلوم میانمار خواستار فرهنگ‌سازی و یک حرکت انقلابی در این راستا شد. قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حرکت منسجم در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی خراسان جنوبی برای مظلومان میانمار حرکتی آتش به اختیار در جهت حرکت جبهه مقاومت است که مقرر شد برنامه‌ریزی در این خصوص با سپاه استان انجام شود.
۱۸۰۰ روستا در استان خالی از سکنه
نماینده سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در کشاورزی تغییر اقلیم را شاهد هستیم. اکبری افزود: هزار و ۸۰۰ روستا در استان خالی از سکنه شده که با برنامه‌ریزی درست می‌توان کشاورزان را از بحران آب مطلع و کلاس‌های آموزشی برگزار کرد. وی با بیان اینکه هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان درآمد محصولات باغی خراسان جنوبی است، گفت: در استان خراسان جنوبی کشاورزان در زمینه فروش محصولات با مشکلاتی مواجه هستند و با اصول بازاریابی آشنا نیستیم.
عدم تخصیص بودجه مناسب پژوهشی
عضو هیئت علمی خانه نخبگان بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه عدم تخصیص بودجه مناسب پژوهشی در ارگان های دولتی از مشکلات آب است، گفت: به منابع آب نامتعارف در استان توجه نمی شود. به گزارش شبستان، عباس خاشعی با اشاره به مشکلات و چالش های آب، اظهار کرد: این استان چندین سال است که دچار خشکسالی شده و با کمبود آب مواجه است. وی هزینه یک مترمکعب شیرن سازی آب را ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان دانست و افزود: به بحث بازار آب توجه کنیم و در کارگروه آب سند راهبردی تهیه شده و مشکلات و راهکارهای مدیریتی در آن ارائه شده است. وی تاکید کرد: از تصفیه خانه فاضلاب به عنوان منابع آب نامتعارف در استان به خوبی استفاده نمی شود و هم اکنون ۱۶۰ لیتر در ثانیه آب به دست مصرف کننده نمی رسد. خاشعی با تاکید بر اینکه عدم تخصیص بودجه مناسب پژوهشی در ارگان های دولتی از دیگر مشکلات آب است، عنوان کرد: ۸۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه آب هزینه کردیم اما یک میلیارد تومان هزینه نکردیم که آیا بهترین گزینه همین بوده است یا نه!
تفکر بسیجی و عمل جهادی از مولفه‌های کارآمدی نظام
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بصیرت بسیجی می‌تواند بی‌بصیرتان را تکان دهد و تفکر بسیجی باید احیا و نشر داده شود گفت: تفکر بسیجی و عمل جهادی از مولفه‌های کارآمدی جمهوری اسلامی است. سردار علی قاسمی در اظهار داشت: در همه بخش‌ها باید با همه توان، اندیشه خود را متمرکز کرده تا دشمن از حرکت‌های طمع ورزانه باز داشته شود. وی با بیان اینکه باید همیشه آمادگی خود را حفظ کنیم افزود: ماموریت‌های بسیج اقتضایی است که در هر مقطعی با توجه به شرایط، زمان، مکان و تدابیر رهبری تغییر می‌کند و امسال به دنبال دستورات و اعتلای برنامه‌ها، خدمت رسانی در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه آرامش و امنیت مهم بوده است. فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در این راستا ۷ عرصه اولویت‌دار شامل اشتغالزایی، عمرانی، بهداشت و درمان، آموزشی، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مدنظر است و طبق شعار سال اقتصاد مقاومتی کارآفرینی در اولویت برنامه‌ها است و اعتلای بسیج در چند محور دنبال می‌شود. سردار قاسمی گفت: بسیجیان برای آرامش به نیروهای انتظامی کمک می‌کنند و با گشت‌های غیر مسلحانه شرکت کرده و حضور فرماندهان بسیج را در بخش‌های مختلف در صحنه داریم. وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ گروه جهادی در خراسان جنوبی داریم، افزود: ۱۰۰ گروه جهادی با سابقه و با شناسنامه داریم که باید این گروه‌ها هدفمند و نظام‌مند باشند و همچنین گروه‌های بسیج جامعه پزشکی در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کنند.
بسیجیان خطوط کلی رهبر انقلاب را عملیاتی کنند
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(علیه السلام) نیز با تاکید بر اینکه بسیج و سپاه حافظان انقلاب و اسلام هستند، گفت: در عرصه فرهنگی بسیجیان نباید منتظر اقدامات سازمان ها شوند بلکه باید با فعالیت های مردمی باقوت کار خود را ادامه دهند. محمد حسین رجبی دوانی اظهار کرد: بسیجی بودن یعنی عاشورایی و حسینی و انقلابی بودن و این افتخار بسیار بزرگی است.وی با اشاره به کلید واژه هایی مانند بصیرت، نفوذ، ریزش و رویش، آتش به اختیار و عوام و خواص که مقام معظم رهبری مطرح کردند و ریشه در سنت و قرآن دارد، گفت: بسیجیان باید روی این کلید واژه ها که پشتوانه محکمی دارند تعمق و تفکر کنند وآن را تبیین کنند.وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری خطوط کلی را ترسیم می کنند و ما باید آن را عملیاتی کنیم، افزود: اگر نخبگان کشور از همان دهه ۷۰ که مقام معظم رهبری نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی هشدار دادند پیگیری می کردند جامعه با آسیب ها مواجه نمی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*