سرمقاله/یارانه را قطع کنید…!!

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در مصاحبه ای حرف های جالب وتامل برانگیزی را مطرح کرد که شاید بسیاری از گفتن آن هراس داشته باشند، اما در پس این سخنان حقایقی تلخ نهفته که واگویه های آن شاید بگشاید قفل زنگار بسته شفاف گویی و کنارزدن پرده های ضخیم و مندرس مصلحت اندیشی های عادت شده مان را.

وزیرنیروی دولت نهم می گوید دولت قطع کند این یارانه هارا که عددی ۴۰هزار میلیارد تومانی است، واقعیت اقتصاد بیمار ورو به موت ما همین پرداخت یارانه ای است که قراربود کارهای دیگری بکند که آخرش تبدیل شد به رمق کشی از آخرین باقیمانده جان اقتصادکشور، دراین بازار لجام گسیخته ماهی ۴۵هزارتومان فقط ریختن کاسه آب کوچکی را ماند در درون آبکش زندگی مردم .

فتاح درادامه تاکید می کند که نیمی از این یارانه نیز اگر حذف شود یعنی ۲۰هزار میلیارد تومان خودش می شود سرمایه کلانی که توان بسیاری از کارها ی اجرایی را بالا می برد، اما باتوجه به تجربیات فراوانی که مردم دراین زمینه دارند آیا امکان فسادهای اقتصادی وسواستفاده وجود ندارد؟

آیا تضمینی برای اختلاس نکردن مختلسینی که چون افعی منتظر شکارکردن هستند وجود دارد؟

درد مردم که یکی دوتانیست، وقتی سیستم های نظارتی خود نیاز به نظارت داشته باشند چه سود از قانون وبرخورد قانونی حرف زدن !!

رییس کمیته امداد می گوید مگر در دورافتاده ترین روستاهای مرزی کشور با داعش مبارزه نمی شود؟ پس چگونه است که توان مبارزه با کانتینرهای قاچاقی که به راحتی ترانزیت میشوند وجود ندارد ؟!! اگر فقط نیمی از این قاچاقهای طراحی شده جلب وجذب شود سالیانه حدود ده میلیارد دلار به خزانه دولت وارد میشود دقت کنید ۱۰ میلیارد دلار آنهم فقط از جلوگیری نیمی از قاچاق کانتینری!!!

این مثال های دردآور فقط مشتی است نمونه خروار! چرا اراده ای برای طوفان های مدیریتی وجود ندارد؟ واقعا ازچه می ترسیم؟ یعنی کسی نمیداند گره های کار کجاست؟ یعنی مردمی که باچرتکه هم حساب و کتاب می کنند وا می مانند که این همه پول وسرمایه چه می شود؟

چه کسانی لب و دهانشان آنقدر چرب می شود که جرات پرسش ازآتان نیست چه رسد به برخورد قانونی، مردم بسیار سوال های بی پاسخ دارند اما هر روز  که سراز بالین برمی دارند تئاتری نو برای شان تدارک دیده می شود از جنگ زرگری بین اغنیا وفقرا تا فراموش کنند سوالهایشان را.

وقتی ساختار نقص داشته باشد بلا شک هر طرحی وبرنامه ای ناقص الخلقه متولد می شود و در کوتاه زمانی می میرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*