آخرین خبر :

سرمقاله/ترامپ وگل به خودی…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com

وقتی سخنگوی ابرقدرتی که خویش را صاحب همه دنیا می پندارد در شویی تلویزیونی که قرار است در هیبت رئیس جمهورش استراتژی جدید کاخ سفید را در قبال جمهوری اسلامی ایران برشمارد به آن چنان تحقیر تاریخی بدل می شود که تاثر و تاسف بسیاری را برانگیخت، استراتژی جدید پیرمرد زردموی آمریکایی فحاشی و توهین و تهمت بود و بس، همان حرف های چهل ساله که بنا به شرایط چون نوار ضبط شده ای بازهم تکرارشد، اما این بار با تفاوتی که تاکنون سابقه نداشته.

دیپلماسی صحیح و ظریف روحانی پس از چند سال تعامل و چانه زنی اینک به بار نشست و باعث شد که تمام دنیا جز عربستان و چند جزیره میلیمتری حاشیه خلیج همیشه فارس و رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا و منافقین پشت سر ایران صف بکشند و از  معاهده بین المللی دفاع کنند که ترامپیزه شده های داخلی و خارجی بسیار سعی در نابودی آن داشته و دارند.

جایی که ترامپ رگ گردن پاره می کند و نعره می زند که این قرارداد هیچ نفعی برای آمریکا نداشته و ندارد جز این که میلیاردها دلار به ایران پول دادیم و آنها همچنان آزمایش هسته ای دارند و موشک بالستیک تولید می کنند، آنان سر ما را کلاه گذاشتند.

وقتی موگرینی درست همزمان با پایان یافتن سخنان ترامپ از مقر اروپایی قاطعانه حمایت از برجام را فریاد زد و به ترامپ نهیب زد که در منصب و شرایطی نیست که توان خروج از برجام تاییدشده شورای امنیت سازمان ملل را داشته باشد، به بارنشستن سیاست تعامل و گفتگو با جهان را درک کردیم.اولین بار است که در طول تاریخ پس از انقلاب چنین اجماع بزرگ جهانی را بر له کشورمان و بر علیه آمریکا شاهدیم.هر چند برخی از کاتولیک تراز پاپ های داخلی سخت در انتظار لغو برجام توسط آمریکا بودند که نشد تا بشود! شاید هنوز کورسوی امیدی داشته باشند.

آمریکا و اسرائیل و …هنوز در پس عبور ۴۰ ساله ایرانیان از سال۱۳۵۷ در نیافته اند که آنان غیرقابل پیش بینی اند و این چنین شد که سخنرانی دونالد ترامپ پیر زردموی، همبستگی ایرانیان را دوباره شعله ورکرد و بر تمامی مسئولین و مدیران از راس تا به انتها واجب است حفظ و قوام این همبستگی تمام ایرانیان ایران زمین.

وقتی ترامپ از واژه جعلی خلیج عربی در سخنان ملوسانه اش نام می برد می خواهد ثابت کند که با رقص شمشیرش با سران سعودی نمکی را خورده که نباید نمکدان بشکند و گرنه به هر بچه کودکستانی آمریکایی هم اگر بگویی خلیج عربی مسخره ات می کنند!!

ترامپ ایران را تروریست می خواند هم اویی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کلینتون را متهم به تولد و پرورش داعش آمریکایی کرده بود، قوم سیاست مدار آمریکایی فراموش کاران بدی هستند که از ورای شکم سیری دایم از تمام دنیا طلبکارند و به خود اجازه می دهند که در هر نقطه دنیا که دلشان هوس کرد دخالتی بکنند و چنانچه کشوری مستقل برآنان بشورد خویش را مکلف به نابودی آن به هرقیمتی می دانند.

سخنرانی اخیر دونالد ترامپ گل به خودی بود که همه را شوکه کرد و با گذر مدت زمان بیشتر، دردش تازه شروع خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*