آخرین خبر :

سرمقاله/آقای استاندار رخصت…!!

 

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد -mohammadraeifard@yahoo.com

جناب آقای استاندار !!

ضمن خیرمقدم و خداقوت، فعلا که سخت مشغول بازدید از امکانات و داشته ها و ناداشته های استانید که امری است استحبابی و قابل احترام، چراکه هر قدر قدرت شناختتان از شرایط استان بیشتر باشد به تبع آن امکان تصمیم گیری های صریح تر وسریع تر بیشتر فراهم می شود.

جناب آقای مروج الشریعه!

شما ششمین سکاندار کشتی استانی هستید که سخت به گل نشسته و از جایش هم حرکت نمی کند، استانی که پیچیدگی های عجیب و غریبی ندارد، هنوز بکر است و جز چند قطعه کوچک اش شخم نخورده و بیشتر عمر استانی شدنش را در آیش گذرانیده و دیمه کاری را آموخته !!

آقای استاندار !

فکر می کنم قبل از حضورتان در استان دانسته اید که اینجا نه صنعت و نه کشاورزی و معدن به مفهوم حرفه ای آن مانند اصفهان و شیراز و مشهد و اهواز وجود ندارد، گشتی در شهرک ها و مناطق صنعتی تمام یازده گانه های استان شما را به واقعیت ذکر شده نزدیکتر خواهد نمود، به مزارع کشاورزی و شرایط مکانیزاسیون این دیار نیز لختی قدم گذارید تمام واقعیت عریان کشاورزی استان را درخواهید یافت، همانگونه که مرثیه پر درد معادن استان را خواهید شنید.

جناب مروج الشریعه!

باور کنید برای تمامی استاندارانی که شما ششمی اش هستید همین مطالب را درحد وسع و عرضه قلمی مان واگویه کردیم اما نتیجه اش پژواک صدای مان به خودمان بود، همه برای خدمت می آیند و دعوی تغییر دارند اما چرا و چگونه است که «در» استان همچنان برپاشنه ۱۴سال قبل اش می چرخد، عیب کجای کار است؟

جناب استاندار !!

حداقل شما تابوی کلی گویی ها و مصلحت اندیشی های خانه خراب کن این استان را بشکنید و اگر به مردم این استان اعتقاد دارید آنان را درجریان واقعیات استان شان قرار دهید، شما تا افکار عمومی را پس انداز نکنید در هیچ حرکتی موفق نخواهید بود، گره از پیشانی و ابرو برگیرید و با چهره ای گشاده تر یکبار و برای همیشه عریان و شفاف آمارهای واقعی استان در زمینه های اقتصاد و فرهنگ و سیاست و جامعه این استان را در طبق اخلاص به مردم هبه کنید!!

آقای مروج الشریعه!

برای نسل جوان و فرهیختگان و روشنفکران و عوام اکثریتی خراسان جنوبی جای سوالی بس بزرگ و مهم است که چرا و به چه دلیل شاخص های توسعه استان عقربه هایش زنگ زده و حرکتی نمی کنند؟!! چرا رتبه توسعه یافتگی استان همچنان در نشانه ۳۱ ثابت مانده؟ عیب از کجاست؟ زیرساخت ها؟ بودجه بندی ها؟ مدیران؟ نبود تخصص و ریسک پذیری؟ مردم؟ یا همگی؟ چرا مدیران ارشد استان تاکنون آمار واقعی از فلاکت استان را ارائه نداده اند، البته آمارهای دولتی و مدیران همه چیز را متعالی نشان می دهد، مشکل بولتن نویسی ما یعنی سر درزیر برف کردن…

جناب استاندار!

حرف و حدیث و دردودل تا بخواهید فراوان است و خصوصا تحمل مردم این دیار که عادت به سکوت دارند بسیار است، شک نکنید کسی از مدیران و حتی خود شما توضیح نخواهد خواست و به دنبال پاسخگویی مسئولین شان نخواهند بود، از این باب جای نگرانی نیست، از بس که به گوش و باور مردم استان خراسان جنوبی خوانده اند که مردمی قانع اند آنان نیز امر برایشان مشتبه شده که باید به وضع موجود تا صدها سال بعد نیز قانع باشند که این از فرهنگ بی بدیل آنان است…!! تاگفتاری دیگر که آماری دقیقتر خواهد بود درپناه حق پیروز باشید وسربلند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*