در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن با محوریت خانواده مطرح شد: اجرای نظام ارائه خدمات اجتماعی در سراسر کشور

 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای  نظام ارائه خدمات اجتماعی خبر داد و با بیان اینکه این طرح بصورت آزمایشی در استان قزوین اجرایی خواهد شد، گفت: تا دو هفته آینده طراحی این نظام خدمات اجتماعی  تکمیل می شود که امید می رود طی ماه های آتی بعد از اجرای پایلوت آن درسراسر کشور هم اجرا شود.  حبیب ا… مسعودی فرید که در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن با محوریت خانواده سخن می گفت با اشاره به اینکه در این طرح با رویکرد سلامت اجتماعی و با  تشکیل پرونده خانوار، نگاه همه جانبه به انسان ها خواهد شد ،افزود: سلامت اجتماعی باید ازسنین کودکی وحتی قبل آن از بدو تولد مورد توجه قرار گیرد و در برخی ازکشورهای جهان می بینیم که روی بچه ها سرمایه گذاری زیادی انجام می شود.

وی باتاکید بر اینکه در سنین مختلف کودکی تا بزرگسالی برای برنامه ریزی در حوزه سلامت اجتماعی باید دستگاه های اجرایی مختلف ورود پیدا کنند ، ادامه داد: بطور مثال وزارت بهداشت در دوران بارداری و قبل و بعد از تولد باید برنامه ریزی درستی داشته باشد و بعد از آن در مهدهای کودک توسط بهزیستی و بعد از آن توسط آموزش وپرورش و وزارت علوم به تناسب سن فرزندان برنامه ریزی لازم صورت گیرد. وی به نقش رسانه ها در سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید برای رسیدن به اهداف سلامت اجتماعی مردم را وارد صحنه کرد و کودکان و نوجوانان را در اولویت برنامه کاری خود قرار داد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به فعالیت ۵۹۲ مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در کشور اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۵۵۰ مرکز توسط خیران اداره می شود و این مشارکت اجتماعی می تواند در همه جا اتفاق بیفتد.

آسیب های اجتماعی موجود درجامعه را باید بپذیریم

معاون سیاسی اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز دراین همایش با بیان اینکه رفتار ما در تمامی بخش ها باید طوری باشد که سلامت اجتماعی بر آنها حاکم باشد، گفت: احساس امنیت بر خود امنیت مقدم است وگاهی لازم است برای آن هزینه هم بپردازیم.

حسینی با بیان اینکه جامعه ما که سرمایه اجتماعی است آسیب دیده است ، افزود: ما باید واقعیات موجود درجامعه را بپذیریم تا بتوانیم برای رفع آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه دولت برای حوزه بهزیستی و آسیب های اجتماعی اعتبارات خوبی گذاشته است و باید در ایجاد سلامت اجتماعی از خود مردم بهره گرفت .

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی نیزدر این مراسم با بیان اینکه سلامت اجتماعی پیش نیاز توسعه فرهنگی و اجتماعی است ، گفت: در برنامه ششم توسعه حوزه سلامت اجتماعی بخوبی دیده شده  است. عرب نژاد افزود: بهزیستی به تنهایی نمی تواند این سلامت اجتماعی را تامین کند بلکه سایر حوزه ها و مجموعه ها هم باید به وظایف خود عمل کنند. وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مقدم بر درمان است، تصریح کرد: امیدواریم قبل از حادث شدن آسیب‌های اجتماعی آن را مدیریت کنیم. وی با بیان اینکه هزینه‌های پیشگیری ۳۰ درصد هزینه‌های درمان است، یادآور شد:  جا معه نیاز به مدیریت اجتماعی دارد قبل از اینکه اتفاقی بیفتد. در این مراسم از خانواده ها و فرزندان موفق تحت پوشش بهزیستی استان تجلیل شد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*