آخرین خبر :

در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مطرح شد: جایگاه ویژه تعهد به قانون در رشد و توسعه جامعه

صبحگاه مشترک یگان های نمونه نیروهای مسلح استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی روز گذشته در میدان صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد.

جایگاه ویژه تعهد به قانون در تحقق رشد و توسعه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه مرکز استان در این مراسم با بیان اینکه نیروی انتظامی در زوایای مختلف به مردم خدمات ارائه می کند، گفت: پیکره جامعه مبتنی بر تشکیلات قانونی است و پیشرفت و توسعه و رشد جامعه تنها برپایه قانون محقق می شود و تعهد به قانون برای تحقق رشد و توسعه جامعه اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.

حرفه پلیس هم شغل است و هم عبادت

آیت ا… عبادی با اشاره به اینکه حرفه پلیس هم شغل است و هم عبادت، افزود: خداوند شما را در راستای رضای خویش به کار گرفته و لذا باید قدر این حرفه را بدانید. وی تصریح کرد: قانون جایگاه خودش را دارد و نمی توان آن را جابجا کرد اما در عین حال باید قانون را با روان شناسی و جامعه شناسی خاصی همراه با اخلاق، دلسوزی و احترام اجرایی کرد تا اجرای آن برای طرف مقابل سخت نباشد. البته برخی دشمن هستند و برای براندازی نظام و یا تخریب آن تلاش می کنند که قانون بدون اغماض باید در خصوص آنها عملی شود ولی در خصوص کسانی که در بدنه و چارچوب نظام قرار دارند و ممکن است در جایی مرتکب اشتباهی شده باشند قانون باید با دلسوزی، احترام و همراه با گذشت و رأفت اسلامی اجرایی شود.

رشد ۳۲ درصدی تماس با ۱۱۰

سردار شجاع با ذکر اینکه از ابتدای سال تا قبل از هفته ناجا بیش از ۱۰۸ هزار تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی استان برقرار شده، افزود: بیش از ۸۰ هزار تماس از مجموع این تماس ها به انجام عملیات منجر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است. وی از اجرای طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ در استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان کشور خبر داد و اظهار کرد: تماس ها با سامانه ۱۹۷ نظارت همگانی فرماندهی انتظامی استان نیز افزایش ۷ درصدی داشته که براین اساس انتقادات مردمی ۱۲ درصد کاهش و شکایات ۲۰ درصد افزایش دارد.

تقدیرها نیز ۲۲ درصد افزایش داشته است. سردار شجاع با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال ۲۱ تن انواع مخدر توسط عوامل انتظامی استان کشف و ضبط شده است، افزود: در این رابطه بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو و ۵۰ دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شده است. ضمن اینکه در این مدت ۳۱ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

افزایش قابل توجه سرقت خودرو در استان

فرمانده انتظامی استان همچنین از افزایش ۷ درصدی مجموع سرقت ها در استان خبر داد و گفت: در حالی که سرقت از منازل ۱۰ درصد کاهش داشته اما سرقت خودرو افزایش قابل توجهی دارد. در حوزه جرایم رایانه ای نیز شاهد افزایش ۹۲ درصدی این جرایم و البته افزایش ۲۷ درصدی کشفیات آن و افزایش ۵ درصدی تعداد دستگیرشدگان هستیم.

برداشت غیرمجاز از حساب و کلاهبرداری سایبری بیشترین جرایم رایانه ای

سردار شجاع در ادامه گفت: برداشت از حساب افراد به صورت غیر مجاز از طریق اینترنت و کلاهبرداری های سایبری بیشترین فراوانی را در جرایم رایانه ای داشته است.وی اظهار کرد: طی ۶ ماهه اول امسال ۱۳ هزار گذرنامه و ۷ هزار و هفتصد گواهینامه برای متقاضیان در استان صادر شده است. در این مراسم که استاندار خراسان جنوبی و تعدادی دیگر از مدیران استانی نیز حضور داشتند از خانواده های معظم چند شهید و چند تن از بازنشستگان و مقام آوران حوزه های مختلف در فرماندهی انتظامی استان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*