درمراسم افتتاح دفتر شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی سایه سیر شرق اعلام شد: آغاز سرمایه گذاری برای ایجاد اولین ایرلاین بومی استان

دفتر شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی سایه سیر شرق طی مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و معاونین این اداره کل و جمعی از مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی در بیرجند افتتاح شد.  در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: اگرچه در حوزه گردشگری در استان خراسان جنوبی با استان هایی که سابقه فراوانی در این حوزه دارند فاصله زیادی داریم اما نسبت به سالهای گذشته در این حوزه در استان کارهای بزرگی انجام شده است که در این راستا کار بخش دولتی تدارک مسیر است و تمامی کارها برعهده فعالان این عرصه می باشد.

رمضانی، نقش دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی را در ایجاد فرصت های جدید در جذب و انتقال گردشگر بسیار تعیین کننده و موثر ارزیابی کرد و افزود: در سال ۹۳ که میراث فرهنگی استان را تحویل گرفتم تعداد گردشگران خارجی استان در یکسال ۱۳۹ نفر بود اما در سال ۹۵ این تعداد به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر رسید که البته در مقایسه با ۲۶۰ هزار گردشگر خارجی ۳ ماهه اول سال جاری در اصفهان ناچیز است اما نسبت به سال های گذشته در استان رقم قابل توجه و چشمگیری است.

به گفته وی، خوشبختانه در خراسان جنوبی نسل جوان و متخصصی مثل آقایان بهمنش و کاشانی و جوانان فعال سایر شهرستان ها با حضورشان در عرصه گردشگری خیلی به ما کمک کرده اند. در شهر بیرجند از سال ۱۳۱۲ فرودگاه ایجاد شده اما حلقه مفقوده آن وجود آدم های با انگیزه ای بوده که مسیر طولانی و دشوار جذب گردشگر را طی می کنند که چنانچه با همین انگیزه و سرعت در این مسیر به پیش بروند آینده استان در حوزه گردشگری متعلق به آنها خواهد بود و تردیدی در این نیست.

وی به افتتاح ۴ واحد اقامتگاه بومگردی در روستای اسفهک شهرستان طبس در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: در گذشته از دیدن بافت فرهنگی تخریب شده روستای اسفهک در زلزله افسوس می خوردیم اما امروز این روستا به وضعیت سابق برگشته و به گفته دهیار آن شاهد مهاجرت معکوس در این روستا هستیم و مهاجرین در حال بازگشت به روستای اسفهک هستند.  رمضانی با بیان اینکه با تعداد زیاد متقاضی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان مواجه هستیم، اظهار کرد: در نوروز امسال ۶۰۰ میلیون تومان صنایع دستی هنرمندان استان در بازارچه های صنایع دستی به فروش رسید که در مقایسه با ۱۹۰ میلیون تومان سال ۹۳ رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان گفت: برای آقای بهمنش مدیرعامل شرکت سایه سیر شرق که پیگیری وی برای راه اندازی ایرلاین بومی نشان از انگیزه بالایشان دارد آرزوی توفیق داریم.

مدیرعامل شرکت سایه سیر شرق نیز در این مراسم گفت: شرکت ما در تعاونی سایه گستر به مرکزیت شهر مقدس مشهد در سال ۸۵ در بحث گردشگری، مسافرتی و فضای مجازی آغاز به کار کرد و از سال ۹۴ نیز در حوزه گردشگری و مسافرتی استان خراسان جنوبی ورود نمود و در آبان ماه سال ۹۵ با کمک آقای مهندس رمضانی مدیرکل محترم میراث فرهنگی استان و آقای مهندس فرهادی معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری پس از پیگیری های فراوان از طریق دو ایرلاین ایرتور و آتا هفته ای ۲ پرواز چارتر (رفت و برگشت) در روزهای چهارشنبه برقرار کرد که پس از ۸ ماه از فعالیت آن، ایران ایر قیمت ها را دچار مشکل نمود و در بحث هندلینگ هم مشکلاتی برای پروازهای چارتر ما ایجاد کرد و به سراغ رقابت مضره رفت که در نهایت به لغو پروازهای چارتر منجر شد و ما تصمیم گرفتیم مادامی که شرکت هندلینگ افتتاح نکرده ایم راه اندازی پرواز مجددی را پیگیر نشویم.

محمد بهمنش افزود: بحث هندلینگ را نیز از خردادماه سال جاری پیگیر شدیم و شرکتی را در شرف تاسیس داریم و برای موافقت اصولی آن اقدام کرده ایم و راه اندازی آن به پروازهای ما خیلی کمک خواهد کرد. با وجود ایجاد موانع از سوی برخی دوستان که در سازمان هواپیمایی کشور دارای نفوذ هستند، طبق وعده این سازمان موانع موجود تا یک ماه آینده مرتفع می شود. وی اضافه کرد: علاوه براین شرکت سرمایه گذاری را با حضور کلیه سرمایه گذاران بومی در دست راه اندازی داریم که طرح توجیهی آن نیز تهیه شده و طی چند ماه آینده شروع به کار خواهد کرد و نقش اصلی آن ایجاد ایرلاین بومی برای بیرجند با خرید اجاره به شرط تملیک و خرید قطعی حداقل سه فروند هواپیما خواهد بود و نقش کوچکی در بحث فنی و بازرگانی این پروژه به من واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت سایه سیر شرق همچنین گفت: در بحث بوم گردی نیز از مردادماه سال جاری در راستای احداث شرکت احیای کویر، خانه شریف که از خانه های قدیمی دوره قاجاریه شهر بیرجند است را از طریق مزایده صندوق احیای میراث فرهنگی در اختیار گرفتیم و ان شاءا… تا پایان سال جاری آن را راه اندازی خواهیم کرد. علاوه براین پیگیر تملک قطعی یک واحد بوم گردی دیگر در شهرستان بیرجند هستیم و حداکثر تا پایان سال آینده آن را هم به بهره برداری خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: در بحث گردشگری نیز با کمک یکی از با سابقه ترین دفاتر استان (شرکت پرتو شرق) در حال رایزنی برای ورود گردشگران آلمانی به استان هستیم و در این راستا وظیفه معرفی و ورود گردشگران را برعهده داریم.

بهمنش در ادامه گفت: از همه مدیران و عزیزانی که لطف کرده و در مراسم افتتاح حضور یافتند قدردانی و تشکر می کنیم. از اصحاب رسانه که همیشه یاور ما بوده و با وجود تمام سختی ها به ما انگیزه ادامه کار دادند تشکر می کنم. از روزنامه امروز خراسان جنوبی و آقای حیدری که در راستای فرهنگ سازی و رفع نیازهای مردم استان و شهر بیرجند در حوزه گردشگری، مسافرتی و خدمات بوم گردی، نقش و رسالت مهمی برعهده داشتند به طور ویژه قدردانی می کنم و امیدوارم بتوانیم در کنار همه عزیزان نقشی کوچک در راستای رونق صنعت گردشگری و بوم گردی در استان خراسان جنوبی ایفا نماییم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*