آخرین خبر :

دانستنی های علمی؛

 

برای کنترل قندخون پروتئین بخورید

پروتئین به پایداری و ترمیم بدن کمک می کند. از آنجایی که پروتئین تاثیری بر سطح قند خون ندارد، دارای شاخص گلیسمی نمی باشد و در نتیجه قند خون را بالا نمی برد. پروتئین همچنین میزان سیری را بالا می برد، پس به جای نان و برنج برای احساس سیری از پروتئین ها استفاده کنید تا بتوانید قند خون خود را تقویت کنید.

روش طبیعی برای درمان گلو درد

لیموترش خواص اعجاب انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت، ضدعفونی کننده هم است، تولید گلبول های سفید را فعال می سازد و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می کند.

روش طبعیی برای درمان گلو درد/اختلال خواب را جدی بگیرید/چطور ۱۰۰ سال عمر کنیم/پدربزرگ ها بخوانند

حواس پرتی های کوچک که خبر از فاجعه ای ترسناک در مغز می دهند

کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند انجام کارهای اشتباه، حواس پرتی حتی به میزان بسیار جزئی در افراد میانسال و سالمند نشان دهنده ابتلای آن ها به بیماری آلزایمر و نمایان شدن نشانه های اولیه این بیماری مرگبار است. چک کردن چند باره خوراکی های داخل یخچال، نگذاشتن کیسه چای در قوری، فراموش کردن هم زدن چای و مواردی از این دست که به نظر بسیار عادی می آیند زنگ خطر جدی آسیب دیدن مغز و ناتوانی این عضو مهم در پردازش اطلاعات و دادن دستورهای مناسب به اعضای بدن است.

اختلال خواب را جدی بگیرید

بررسی ها نشان می دهند که میزان مرگ و میر در مبتلایان به اختلال خواب چهار برابر بیشتر از سایر افراد است چرا که مبتلایان به این اختلال بیشتر در معرض ابتلا به سکته های مغزی و قلبی و همچنین فشار خون بالا هستند.

کاهش اضطراب با انجام ورزش های استقامتی

بررسی ها نشان داد که ورزش های استقامتی هم در افراد سالم و هم در افرادی که مشکلات روانی دارند باعث کاهش اضطراب و نگرانی می‌شود. که ورزش استقامتی سرعت تحلیل رفتن قسمت سفید مغز را نیز کاهش می دهد. قسمت سفید مغز شامل فیبرهای عصبی می شود.

روش طبعیی برای درمان گلو درد/اختلال خواب را جدی بگیرید/چطور ۱۰۰ سال عمر کنیم/پدربزرگ ها بخوانند

خوابیدن پس از غذا خوردن ممنوع

خوابیدن بلافاصله پس از یک وعده غذایی شام خوردن در ساعات پایانی شب و به خواب رفتن پس از آن می تواند یکی از بدترین کارهایی باشد که انجام می دهید. خوابیدن طی یک ساعت پس از غذا خوردن می تواند خطرناک باشد و خطر سکته مغزی را افزایش دهد. عواملی مانند قند خون، کلسترول و جریان خون پس از یک وعده غذایی می توانند در افزایش این خطر نقش داشته باشند.

 چطور ۱۰۰ سال عمر کنیم

محققان به این نتیجه رسیده اند افراد بزرگسالی که هر روز به مدت ۴۰ دقیقه یا در هفته پنج ساعت می دوند عمر طولانی تر و جسم و روح جوان تری دارند.

پدربزرگ ها بخوانند

طی تحقیقات انجام شده حمل خرید، باغبانی و استفاده از جاروبرقی به سلامت و طول عمر سالمندان کمک می کند.

روش طبعیی برای درمان گلو درد/اختلال خواب را جدی بگیرید/چطور ۱۰۰ سال عمر کنیم/پدربزرگ ها بخوانند

اثرات قهوه بر سلامتی

براساس تحقیقات یک فنجان قهوه دارای گروه ویتامین های B5، B2 و B3، منگنز، منیزیم و پتاسیم است که همگی از جمله مواد مفید برای حفظ سلامت بدن هستند. با نوشیدن قهوه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی بسیار کاهش پیدا می کند.

روش طبعیی برای درمان گلو درد/اختلال خواب را جدی بگیرید/چطور ۱۰۰ سال عمر کنیم/پدربزرگ ها بخوانند

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*