دانستنی های علمی؛

 

مصرف سوسیس و کالباس به دلیل داشتن نیترات و نوشیدنی های رژیمی که دارای شکر مصنوعی هستند، میگرن را تشدید می کند.

خواص درمانی فوق العاده اسپند

خوردن اسپند برای صرع . فلج . جنون . نسیان و سایر بیماری های سرد دماغی و عصبی مفید است و برای گرم کردن بدن رفع استسقا یرقان و سیاتیک مفید است.جهت رفع ناراحتی سینه و تنگی نفس می توانید اسفند را همراه با تخم کتان به نسبت مساوی خوب آسیاب کنید و با عسل مخلوط کنید سپس روزی دو بار به اندازه دو حبه میل کنید.

کباب خور ها بخوانید!
رژیم غذایی سرشار از گوشت می تواند باعث افزایش خطر پیشرفت سرطان کلیه از طریق مکانیسم های مرتبط با ترکیبات مخصوص پخت و پز باشد.

دلیل بیماری های قلبی و عروقی
بیماری های قلبی و عروقی به عنوان علت اصلی مرگ و میر ، ناشی از سبک بد زندگی کم تحرکی ، پرخوری و مصرف مواد اشباع شده از چربی و قند و فست فودها است.
خطر بیماری کبد با مصرف داروهای اسید معده
معده ما اسیدی برای از بین بردنمیکروب ها تولید می کند و مصرف دارو برای جلوگیری از ترشح اسید معده می تواند ساختار میکروبیوم روده را تغییر دهد.همچنین عدم حضور اسید معده رشد باکتری Enterococcus را در روده ها افزایش داده و به کبد منتقل می کند که التهاب را تشدید کرده و بیماری مزمن کبدی را وخیم تر می سازد.
افراد استرسی خواب بی کیفیت دارند
اگر پس از یک روز سخت کاری نمی توانید هنگام به خواب رفتن آرامش داشته باشید، انتظار تجربه خواب با کیفیت بالا و خوب را نیز نداشته باشید و استرس می تواند بر کیفیت خواب شما تاثیر منفی بگذارد.

تاثیرات شگفت انگیز آبمیوه و سبزیجات در رژیم لاغری
مصرف آبمیوه و سبزی در افراد می تواند باعث کاهش اشتها هم بشود. توصیه می شود روزانه سه تا پنج لیوان آب میوه و سبزی بنوشید شک نکنید، آب میوه و سبزی می تواند در رژیم لاغری شما موثر باشد.این کاهش وزن نه تنها در افرادی که این روش را به عنوان یک راه برای رسیدن به وزن مورد نظر خود در نظر دارند، بلکه در افراد دیگر هم تجربه می شود.
سندرم قلب شکسته می تواند فرد را بکشد
سندرم قلب شکسته یک ضعف ناگهانی در ماهیچه قلب اتفاق است که ناشی ازاسترس روحی با یک علت شناخته شده می باشد که موجب نارسایی های حاد قلب، آریتمی بطنی کشنده، و پارگی بطن و در انتها مرگ می گردد.
شب کاران مراقب سلامت خود باشند
مطالعات نشان داده است شب کاری، حتی شب کاری به صورت چرخشی ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت،مشکلات گوارشی و سلامت روان را بالا می برد.
عادتی که باعث خرابی دندان می شود
اولین مورد از دلایل خراب شدندندان ها و دندان درد جویدن یخ است. یخ، طبیعی است و قندی ندارد پس ممکن است فکر کنید هیچ ضرری ندارد، اما جویدن قطعات یخ، سبب تراش یا ترک خوردگی دندان ها می شود و اگر شما مرتب یخ بجوید بافت نرم و داخلی دندان تحریک شده و دندان درد شدیدی را به دنبال خواهد داشت.

مطالعه جدید نشان می دهد؛

چربی های اُمگا۶ به پیشگیری از دیابت نوع۲ کمک می کند

آفتابگردان
شناسهٔ خبر: ۴۱۱۲۱۲۲ –

ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ به شکل قابل توجهی از طریق مصرف رژیم غذایی غنی از چربی های پلی اشباع نشده امگا۶ کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، یافته های محققان موسسه جرج در سیدنی استرالیا نشان می دهد امگا۶ که در حبوبات و روغن دانه های نظیر روغن سویا و آفتابگردان و مغزیجات آجیلی یافت می شود، فواید زیادی برای سلامت دارد و از توصیه های بالینی برای افزایش مصرف مواد غذایی سرشار از امگا۶ دفاع می کند.

دکتر جیسون وو، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد یک تغییر ساده در رژیم غذایی ممکن است از افراد در مقابل ابتلا به دیابت نوع۲ که به سطح هشدار در جهان رسیده است، کمک کند.»

به گفته محققان، هر چقدر میزان نشانگرهای امگا۶ خون بالاتر باشد، احتمال ابتلا به دیابت نوع۲ کمتر می شود.

مطالعات اخیر این دغدغه را ایجاد کرده بود که ممکن است امگا۶ تاثیرات منفی سلامت نظیر التهاب که منجر به افزایش ریسک بیماری های مزمن می شود را به همراه داشته باشد.

حال محققان دریافته اند افرادی که دارای بالاترین میزان اسید لینولئیک، چربی اصلی امگا ۶، در خون شان باشند، ۳۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ در مقایسه با افرادی که حداقل مقدار آن را دارند، هستند.

محققان داده های مربوط به ۲۰ مطالعه شامل ۳۹۷۴۰ نفر را از ۱۰ کشور جهان بررسی کردند.

اسید لینولئیک با ریسک کمتر ابتلا به دیابت همراه بود، در حالیکه میزان اسید آراکیدونیک با ریسک بالاتر یا پایین تر ابتلا به دیابت ارتباط چشمگیری نداشت. اسید لینولئیک در بدن تشکیل نشده و تنها از طریق رژیم غذایی قابل دستیابی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*