دانستنی های علمی؛

 

اسید معده را جدی بگیرید

اگر از رفلاکس اسید معده مزمن رنج می برید، احتمالا از حقیقتی هشدار دهنده درباره این شرایط خود آگاه هستید؛ بازگشت اسید معده به مری خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهد.

اسید معده را جدی بگیرید/نقش تغذیه سالم بر روی مفاصل/مادران ورزشکار نوزادان باهوش تر دارند/تاثیر کافئین بر مغز و بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن با این ویتامین

ویتامین A ایمنی بدن را در مقابل عفونت افزایش می دهد و پاسخ های لنفوسیتی علیه آنتی ژن‌های ایجاد کننده بیماری را افزایش می دهد. این ویتامین غشاهای مخاطی را برای ایمنی بیشتر مرطوب نگه می دارد و همچنین فعالیت سلول های سفید خون را افزایش می دهد.

 نقش تغذیه سالم بر روی مفاصل

تغذیه سالم نقش بسیاری در بهبود مفاصل دارد. تغذیه سالم تغذیه ای است که تمام دسته بندی‌های غذایی در آن موجود باشد. میوه ها و سبزیجات، شیر و لبنیات، مواد پروتئینی (گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ)، حبوبات و غلات به ترتیب از اهمیت بالایی در پیشگیری از آرتروز نقش دارند.

 کمبود کلسیم در بدن، حمله قلبی ناگهانی را افزایش می دهد

محققان دریافتند افراد دارای پایین ترین میزان کلسیم در خون در مقایسه با افراد دارای بالاترین میزان کلسیم، ۲ برابر بیشتر در معرض حمله قلبی ناگهانی هستند.

اسید معده را جدی بگیرید/نقش تغذیه سالم بر روی مفاصل/مادران ورزشکار نوزادان باهوش تر دارند/تاثیر کافئین بر مغز و بدن

عوامل کبد چرب را بشناسید

مصرف مواد غذایی سرخ کردنی، جگر، سوسیس، کالباس، کله پاچه، مغز گوسفند و روغن جامد باعث بروز عارضه کبد چرب در افراد می شود که می‌توانید با مصرف مواد غذایی مانند آبزیان، روغن زیتون، سبزیجات و میوه جات تازه، آبپز و مواد دارای فیبر مانع انباشته شدن چربی در کبد شوید.

مادران ورزشکار نوزادان باهوش تر دارند

مادران ورزشکار علاوه بر سود بردن از مزایای متعدد سلامتی و زایمان آسان، نوزادان باهوش‌تری هم به دنیا می آورند. داشتن فعالیت ورزشی کافی در دوران بارداری کاهش خطر دیابت بارداری، افزایش سطح انرژی و سطح آمادگی بدن، تقویت عضلات ناحیه شکم، کاهش خستگی ناشی از حمل جنین، تسهیل و تسریع گردش خون و اکسیژن‌گیری مادر و جنین را به همراه دارد.

خواص کنگر فرنگی

این گیاه باعث دفع سنگ‌های کیسه صفرا شده و هضم غذا را در پی دارد. آرتیشو یا کنگر فرنگی داروی لاغری است و کسانی که قصد کاهش وزن دارند می ‌توانند هر روز آرتیشو مصرف کنند. این گیاه در درمان میگرن موثر وهمچنین افرادی که بدن آن ها دچار خارش می ‌شود، نیز می ‌توانند از عصاره ی این گیاه در درمان و برطرف کردن خارش استفاده کنند.

 

اسید معده را جدی بگیرید/نقش تغذیه سالم بر روی مفاصل/مادران ورزشکار نوزادان باهوش تر دارند/تاثیر کافئین بر مغز و بدن

تاثیر کافئین بر مغز و بدن

کافئین  ماده محرکی است که تاثیرات مثبت و منفی به دنبال دارد. مصرف آن باعث می شود بسیاری از افراد احساس هوشیاری و تمرکز بیشتر داشته و کمتر خواب آلود باشند. هرچند زیاده‌روی در مصرف آن نتیجه منفی به جا می گذارد. همچنین مصرف کافئین بر فرآیندهای بدن همچون هضم غذا، متابولیسم و قدرت بینایی تاثیر می گذارد.

 پیشگیری از برخی سرطان‌ها با انگور

انواع انگور دارای بالاترین حجم از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی هستند. از این رو، مصرف آنها می‌تواند باعث پیشگیری از بروز استرس اکسیداتیو و التهاب‌های مزمن در بدن شود. هر دوی این موارد، جزء عوامل ابتلا به سرطان هستند که می‌توان با مصرف منظم انگور، از ابتلا به آنها دور ماند و در نتیجه، احتمال ابتلا به سرطان را هم کاهش داد.

علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در انگور می‌توانند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی در بدن هم پیشگیری کنند. ترکیبات فنولی موجود در انگورها نیز قابلیت کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های کلورکتال، ریه، پروستات و پستان را دارند.

اسید معده را جدی بگیرید/نقش تغذیه سالم بر روی مفاصل/مادران ورزشکار نوزادان باهوش تر دارند/تاثیر کافئین بر مغز و بدن

یوگا باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی می‌شود

بسیاری از افراد از یوگا به عنوان یک درمان اضافی برای بهبود کیفیت زندگی استفاده می کنند. دریک مطالعه که روی ۱۳۵ سالمند انجام شده است حاکی از آن است که یوگا باعث بهبود کیفیت زندگی این افراد در مقایسه با دیگر سالمندان می‌شود. همچنین سایر مطالعات فواید یوگا را بر کاهش علائم بیماری سرطان را در بیمارهای سرطانی نشان می دهد. در یک بررسی که زنان مبتلا به بیماری سرطان سینه تحت شیمی درمانی  مورد مطالعه قرار گرفته ‌اند نشان داده شده که عوارض شیمی درمانی مانند تهوع و استفراغ در بیمارانی که یوگا انجام می دهند کاهش یافته و سطح زندگی در این بیماران بهبود می یابد. همچنین مطالعات دیگر نشان می دهد که یوگا به بهبود کیفیت خواب، عملکرد اجتماعی و کاهش اضطراب و افسردگی در بیماران سرطانی کمک کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*