آخرین خبر :

دانستنی‌های علمی پزشکی؛

آتش‌نشان‌ها بیشتر در معرض مواد سرطان زا قرار می‌گیرند

نتایج یک مطالعه نشان داده که آتش‌نشان‌ها در قیاس با سایر مردم بیشتر در معرض مواد سرطان زا قرار دارند.
سوختن چوب، پلاستیک، لوازم خانه، لوازم الکترونیکی و سایر مواد ساخت و ساز موجب انتشار مواد خطرناکی از جمله هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای (PAH) در هوا می‌شود. از سوی دیگر قرار گرفتن در معرض PAHs می‌تواند باعث بروز جهش‌ در دی.ان.ای شود که سرطان‌زا است.

 چه کسانی نباید نوشابه انرژی‌زا بخورند؟

نوشابه‌های انرژی‌زا برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا یا مشکلات قلبی هستند، می تواند مهلک باشد و حتی زندگی آنها را به خطر بیاندازد. این نوشابه‌ها همچنین الگوی خواب را مختل می کنند، باعث تپش قلب و اضطراب و همچنین منجر به بروز مشکلات گوارشی می‌شوند، فشار خون را بالا می برند و سبب کم آبی بدن می شوند. در موارد خطرناک، نوشیدن این قبیل نوشابه‌ها می تواند منجر به مرگ شود.

این سوغاتی ها را از عراق خریداری نکنید/وضعیت ذهن انسان پس از مرگ چگونه است ؟/ماده غذایی که رگ ها را مسدود می کند/   با استفاده از کاهو از بیماری های چشمی جلوگیری کنید

با مصرف این گیاه عرق نمی‌کنید

برای جلوگیری از عرق کردن، چند قطره اسانس اسطوخودوس را به دست و پا بمالید. همچنین همین اسانس می تواند از پوسته شدن پوست‌های سوخته در اثر آفتاب جلوگیری کند. دم کرده ۲۰ گرم برگ تازه بنفشه  معطر در ۲۵۰ گرم شیر جوشان، اثر نرم کنندگی پوست دست و صورت را دارد، این محلول علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی موجب سفید شدن پوست نیز می‌شود.

 تاثیر باورنکردنی غذا بر مغز

مطالعات نشان داده  برخی از غذاها بسیار مفید و برخی دیگر مضر هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ برای مغز فوق العاده هستند و در یادگیری و تقویت مغز موثر است.

این سوغاتی ها را از عراق خریداری نکنید/وضعیت ذهن انسان پس از مرگ چگونه است ؟/ماده غذایی که رگ ها را مسدود می کند/   با استفاده از کاهو از بیماری های چشمی جلوگیری کنید

 

با مصرف کاهو از ابتلا به بیماری‌های چشمی جلوگیری کنید

مصرف ویتامین A با حفظ سلامت چشم‌ها مرتبط است و خوراکی‌های غنی از این ویتامین همچون کاهو می‌تواند از بروز بیماری‌های چشم که ابتلا به آنها با افزایش سن بیشتر می شود، جلوگیری کند. همچنین از آنجایی که میزان کالری موجود در این سبزی پایین است در رژیم‌های کاهش وزن کاربرد دارد.

 وضعیت ذهن انسان پس از مرگ چگونه است؟

دانشمندان می‌گویند زمانی که انسان می‌میرد، متوجه مرگ خود می شود زیرا بعد از آنکه علایم حیاتی و نباتی بدن آنها متوقف شد، هوشیاری آنها همچنان فعال است و مغز کار می‌کند. این بدان معناست که به لحاظ نظری ممکن است فرد حتی مرگ خود را زمانی که از سوی پزشکان اعلام می شود را نیز بشنود.

این سوغاتی ها را از عراق خریداری نکنید/وضعیت ذهن انسان پس از مرگ چگونه است ؟/ماده غذایی که رگ ها را مسدود می کند/با استفاده از کاهو از بیماری های چشمی جلوگیری کنید

 ماده غذایی که رگ‌ها را مسدود می کند

پنیرها باعث رسوب در رگ‌های خونی می شوند. پنیرها جزء مواد غذایی هستند که افراد در معرض خطر سکته قلبی باید در مصرف آنها احتیاط  و حد تعادل را رعایت کنند. به این دلیل که حاوی میزان بالایی کلسترول است و میزان کلسترول بد خون را افزایش می‌دهد.

 با استفاده از این رژیم غذایی با چربی پهلو خداحافظی کنید

مصرف روزانه یک تا دو فنجان قهوه برای سلامتی مفید است. با مصرف قهوه کمک زیادی به بهبود عملکرد مغز می کنید و کبدتان می‌تواند بهتر با بیماری‌ها مقابله کند. علاوه بر این مصرف روزانه همین میزان قهوه باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*