آخرین خبر :

دانستنی‌های علمی پزشکی؛

.

نوجوانان کمبود ویتامین D را جدی بگیرند

یکی از عوامل مهم در ایجاد پوکی استخوان کمبود ویتامین D در بدن است هرچند این بیماری معمولا در افراد مسن بیشتر بروز پیدا می کند، اما پایه این بیماری در سنین کودکی و نوجوانی گذاشته می شود و باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

با کمبود پروتئین از ریزش مو جلوگیری کنید

پروتئین‌ها یکی از حیاتی‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن به شمار می‌روند و به عنوان اجزاء سازنده بدن شناخته می‌شوند،  ۹۰ درصد مو حاوی پروتئین است،  بنابراین، کمبود پروتئین در بدن منجر به کم پشت شدن و ریزش مو می‌شود.

 

 

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی را نادیده نگیرید

ترکیب این ۲ میوه سرشار از ویتامین ث است و به همراه نعناع که منبع خوبی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی محسوب می شود و برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد همچنین در نوشیدنی ترکیبی از این ۲ میوه منیزیم ناکافی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و قرار گیری در معرض عفونت می شود.

نوجوانان کمبود ویتامین Dرا جدی بگیرند/علل سفید شدن مو در جوانی چیست؟/نوشیدن شیر موقع خواب ممنوع/از خواص انگور چه می دانید؟

نوشیدن شیر موقع خواب ممنوع

درست است که هیچ وقت برای محافظت از دندان ها دیر نیست اما نوشیدن آبمیوه و شیر  به هنگام خواب در کودکان  می‌تواند موجب پوسیدگی دندان ها شود، در نوزادان ممکن است نوزاد عادت کند با شیشه شیر در دهان بخوابد در این صورت دندان‌هایش در طول شب، در معرض شکر قرار خواهند گرفت،  پس بهتر است شیشه شیر را به هنگام خواب از آن‌ها دور نگه دارید.

 

 

پرهیز از نوشیدن آب قبل از ورزش

تحقیقات نشان داده است که حتی اگر در طول ورزش به میزان کافی آب بنوشید، ولی از مصرف آب قبل از ورزش خودداری کنید، باز هم ممکن است دچار عوارض کم آبی بدن از جمله سردرد شوید، پس حتما نیم ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، آب بنوشید.

نوجوانان کمبود ویتامین Dرا جدی بگیرند/علل سفید شدن مو در جوانی چیست؟/نوشیدن شیر موقع خواب ممنوع/از خواص انگور چه می دانید؟
از خواص انگور چه می دانید؟

کسانی که دچار تنش‌های فکری و فشارهای روانی هستند یا روزهای دشواری را در زندگی خود سپری می‌کنند و از این رو میل به غذای پخته ندارند، می‌توانند از انگور بهره بسیاری ببرند. انگور در این شرایط هم برای بدن غذارسانی مناسبی دارد و  برای پاکسازی بدن از مواد تباه در فرآیندهای روانی بدنی سودمند است و  از غلبه خشکی بر سیستم عصبی پیشگیری می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*