آخرین خبر :

تاکید مدیر کل تعاون بر جلوگیری از اقدامات جزیره ای برای اشتغال روستایی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی در دومین جلسه استانی طرح روستا تعاون این طرح در راستای طرح های اشتغال فراگیر ابلاغی از سوی دولت و در جهت تحقق برنامه های اقتصاد مقاوتی در استان ها اجرا می شود.

محمد سنجری افزود: طرح روستا تعاون با اصل قراردادن توسعه مشارکتی، به دنبال توانمند سازی جمعیت، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی با رویکردی به نام روستا تعاون می باشد. وی افزود: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی ضمن جلوگیری از مهاجرت به شهرها، از شکل گیری مشاغل کاذب جلوگیری نموده و موجب رشد جامعه می شود.

وی رشد اقتصادی، فقر زدایی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی، تقویت کارآفرینی، تمرکز و بهره وری سرمایه های کوچک را از اهم کارکردهای بخش تعاون برشمرد و افزود: انعطاف پذیری بیشتر، تحرک و پویایی، پاسخگویی سریعتر به تحرکات بازار، پایین بودن حجم سرمایه گذاری مورد نیاز، تنوع و گستردگی فعالیت ها در کنار مالکیت شاغلین بر کار و سرمایه از جمله مزایای تعاونی های اشتغالزا می باشد.

وی خاطر نشان کرد: توسعه روستایی صرفا از طریق توسعه کشاورزی محقق نمی شود بلکه توسعه ای همه جانبه در تمامی بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منجر به توسعه پایدار مناطق روستایی خواهد شد. سنجری ادامه داد: اغلب دستگاه های اجرایی می توانند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در روستاها داشته باشند.

سنجری با اشاره به اینکه این طرح در روستاهای بالای ۵۰خانوار اجرایی می شود؛  سهمیه استان در مرحله اول هدفگذاری طرح روستا تعاون را ۲۲ روستا و سهم استان در سال ۹۶ را ۴۲ روستا عنوان کرد و افزود: ایجاد فرصت شغلی برای بیش از ۲۶هزار نفر، اجرای حدود ۲هزار طرح اشتغالزایی روستایی در بخش تعاون، راه اندازی ۹ گرایش فعالیت تعاونی در روستاها و اختصاص حدود ۴۳۰۰میلیارد ریال اعتبار به توسعه و تقویت بنیه اقتصادی جامعه روستایی در سطح ملی چشم انداز اجرای طرح روستا تعاون در دوره یکساله پیش بینی شده است. وی سهم استان تا پایان برنامه ششم از محل این طرح را ۲۴۰ روستا اعلام کرد و توسعه متوازن در همه مناطق روستایی استان را یادآور شد.

سنجری خواستار پرهیز از اقدامات جزیره ای در خصوص ایجاد اشتغال در روستاها شد و بر همراهی فرمانداران و دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای کامل و صحیح این طرح تاکید کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*