آخرین خبر :

امام جمعه نهبندان: موضع گیری رئیس جمهور در مقابل ترامپ مناسب بود به معارف محرم بیشتر بپردازیم

امامان جمعه استان خراسان جنوبی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان تاکید کردند: محرم را با مهدویت گره بزنیم و گذشته باید با حال ارتباط بر قرار کند تا بتوانیم جامعه واقعی اسلامی تشکیل داده و با هور امام زمان (عج) تمدن اسلامی را در جهان محقق کنیم و آنان همچنین اعلام کردند: مبلغان، روحانیان، مداحان و عموم مردم باید به معارف محرم بیشتر بپردازند.
استکبار جهانی ۴۰ سال از نظام اسلامی سیلی خورده است
امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر رئیس جمهوری آمریکا در جلسه سازمان ملل متحد وقیحانه به ملت ایران توهین می کند به دلیل این است که ۴۰ سال از نظام جمهوری اسلامی سیلی خورده است.
حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند، افزود: هدف استکبار جهانی از ابتدا ساقط کردن نظام اسلامی بود، بعد از ۴۰ سال، امروز ایران اسلامی در همه جبهه ها حرف خود را به کرسی نشانده است. وی اظهار کرد: امروز از تریبون نماز جمعه اعلام می کنم، ای آمریکا از ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. وی یادآور شد: در هفته اخیر تحول مثبت و تغییر دلگرم کننده در خراسان جنوبی رخ داد و امام جمعه بیرجند از طرف مقام معظم رهبری انتخاب و همچنین از طرف هیات دولت استاندار جدید منصوب شد. وی افزود: مردم استان از این تحولات خوشحال شدند و یکی شدن جایگاه نماینده ولی فقیه با امامت جمعه مرکز استان از سوء تفاهم ها جلوگیری می کند.
خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش افزود: آغاز عزاداری امام حسین(ع) فرصت طلایی برای غنی سازی فرهنگی و رشد هرچه بیشتر است.
وی اظهار کرد: از همه مبلغان، روحانیان و مداحان و عموم مردم تقاضا دارم تنها به پرشور شدن مراسم محرم اکتفا نکنند، باید به معارف محرم نیز بپردازیم. وی یادآور شد: محرم را با مهدویت گره بزنیم و گذشته باید با حال ارتباط پیدا کند تا بتوانیم جامعه واقعی اسلامی تشکیل داده و با ظهور امام زمان(عج) تمدن اسلامی را در جهان محقق کنیم.
موضع گیری رئیس جمهور در مقابل ترامپ بسیار مناسب بود
امام جمعه سربیشه با اشاره به یاوه گویی های ترامپ گفت: موضع رئیس جمهور ما هم در مقابل ترامپ بسیار مناسب بود آنگونه که گفته ایران از سوریه و یمن حمایت می کند و برجام موجب خفت ماست. حجت الاسلام سنجری به معرفی استاندار جدید خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: باید جایگاه همه مسئولین در نظام حفظ شود. وی همچنین آغاز هفته دفاع مقدس، هفته امر به معروف و نهی از منکر، بازگشایی مدارس، ورود امام حسین (ع) به کربلا و شکسته شدن حصر آبادان را از جمله مناسبت های هفته ذکر کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت موجب تقویت نظام می شود.
سخنان نابخردانه ترامپ از روی بی‌سوادی و نادانی اوست
امام جمعه فردوس در خطبه های نماز جمعه با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: آمرین به معروف وناهین از منکر به عنوان خلیفه خدا در روی زمین هستند و اهمیت امر به معروف ونهی از منکر از حج و جهاد و حتی نماز بیشتر است. حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: تعطیلی امر به معروف ونهی ازمنکر سقوط جامعه را به دنبال دارد. وی از سخنان سخیف و نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران در سازمان ملل به شدت انتقاد کرد و گفت: با این حرف‌های سبک ارزش و اعتبار آمریکا در نزد بسیاری از کشورها پایین آمد.
تنها ملتی که توانسته شعار آقا علی بن الحسین (ع)
را عملیاتی و اجرایی کند، ملت ایران است
امام جمعه شهرستان بشرویه گفت: ملت جمهوری اسلامی ایران مکتبی بر گرفته از مکتب ناب شیعی و عاشورایی دارد و باج به دشمن نمی دهد و هرکجا صدای مظلومی برخیزد به یاری و کمک بلادهای مظلوم می رود. حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الدین افزود: امروز مصداق امر به معروف جمهوری اسلامی ایران در دنیا است و در مقابل نیز منکرها طاغوتیان وقت هستند که بویی از انسانیت نبرده‌اند. وی بیان داشت: تنها ملتی که توانسته شعار آقا علی بن الحسین (ع) را عملیاتی و اجرایی کند، ملت ایران است.
به واجبات و اقامه نماز در عزاداری‌ها و هیئات پرداخته شود
امام جمعه نهبندان با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدا… الحسین(ع) و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: اهمیت عزاداری امام حسین (ع) توسط پیامبر و ائمه معصوم و دیگر بزرگان یاد شده است و برکسی پوشیده نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین خزاعی افزود: به واجبات و اقامه نماز در عزاداری‌ها و هیئات پرداخته شود.
قیام امام حسین (ع) احیای اصول اساسی
بر زمین مانده دین اسلام بود
امام جمعه شوسف در خطبه های نماز جمعه با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای اصول اساسی بر زمین مانده دین اسلام یعنی امر به معروف و نهی از منکر بود . حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: برخلاف همه قیامهای غیردینی و حتی برخی قیام‌های به ظاهر دینی هدف از قیام امام حسین (ع) احیای دو اصل مهم و اساسی دین اسلام بود که این دو اصل باعث بقا و تداوم دین میشود و حکومتیان را از افراط و تفریط باز میدارد و رفتار دولتمردان و مردم را در مسیر فرامین دینی قرار میدهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*