امام جمعه قهستان مطرح کرد: عزاداری باشکوه قهستان تحت تاثیر محدودیت فضا و عرض کم معبر اصلی

امام جمعه قهستان گفت: مراسم با شکوه عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر قهستان با توجه به جمعیت چشمگیر و پر شور عزاداران به دلیل نبود فضایی مناسب و عرض کم معابر، تحت تاثیر قرار می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین مصیب خزاعی افزود: در حال حاضر به دلیل نبود فضای کافی و مناسب، عزاداری دهه اول محرم و به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا در محله های درخش و آسیابان شهر قهستان به صورت جداگانه برگزار می شود و چنانچه در این شهر یک مصلی احداث و عزاداری این ایام در شهر قهستان تجمیع گردد، قطعا اثر بخشی و برد کشوری این مراسم به مراتب بیشتر خواهد شد.
وی همچنین گفت: علاوه براین، شهر قهستان یک معبر اصلی دارد که در واقع جاده بین شهرستانی است و کل هزینه های شهر در این معبر هزینه می گردد. در ایام عزاداری سید الشهدا(ع) و به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا عبور هیات ها و تردد خودروها در همین معبر نیز که عرض کمی دارد با مشکل روبرو می شود و از آنجا که معبر اصلی فاقد علائم راهنمایی برای تردد وسایل نقلیه است، مسافران و رانندگان خودروهای عبوری در این ایام، اذیت می شوند که جا دارد از همه مسافرانی که به هنگام تردد از معبر اصلی شهر قهستان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با وجود عبور هیات های عزاداری با مشکل روبرو شدند عذرخواهی نمایم. امام جمعه قهستان تصریح کرد: از شهرداری، فرمانداری و راه و شهرسازی می خواهیم که در خصوص عرض کم معبر اصلی شهر قهستان چاره اندیشی نمایند. حجت الاسلام والمسلمین خزاعی افزود: چنانچه خدای نخواسته حادثه ای از قبیل زمین لرزه در شهر قهستان رخ دهد و معبر اصلی این شهر که جاده بین شهرستانی است مسدود شود امکان امداد رسانی مناسب وجود نخواهد داشت و لذا باید پیش بینی های لازم به عمل آید و علاج واقعه قبل از وقوع عملی گردد و این مشکل و دیگر مشکلات مردم شهر محروم قهستان که در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته مرتفع شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*