آخرین خبر :

استراتژی توسعه باید از روستاها آغاز شود تاکید استاندار بر راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی معدن در طبس

استاندارخراسان جنوبی در نهمین جلسه ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در شهرستان طبس برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری جلسات ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی در شهرستان های استان، رونق تولید و اشتغال با رویکرد منطبق بر سیاست های کلان نظام و دولت تدبیر و امید است.  محمد مهدی مروج الشریعه، ادامه داد: باید تابلوی روشنی از دستگاه های پیشران در فعالیت های اقتصادی که در طبقه تولید و اشتغال هستند طراحی و فعالیت ها و نقاط ضعف و قوت شناسایی شوند. مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه در قالب یک مسئولیت تمام عیار وارد شهرستان های استان می شویم، گفت: در این سفرها تکلیف سیاست های راهبردی در حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها روشن خواهد شد و یکی از اهداف سفرهای شهرستانی نیز همین موضوع خواهد بود. مروج الشریعه، صنایع دستی را یک ظرفیت بسیار مهم در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان ها و نقاط روستایی دانست و تصریح کرد: برای حل مشکلات مربوطه و در برنامه های آتی حتماً به صنایع دستی توجه ویژه ای صورت گیرد. وی با بیان اینکه استراتژی توسعه باید از روستاها آغاز شود، تصریح کرد: طبس مجموعه پتانسیل هایی دارد که باید به فعلیت کامل برسد که در این راستا نیازمند همکاری و تلاش شبانه روزی تمامی مدیران و دست اندرکاران هستیم. استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه طبس باید سهم خود را از بازار خرید سوغات ۲۷ میلیون زائر و گردشگری که به مشهد مقدس سفر می کنند مشخص کند، افزود: متولیان امر باید این سهم را به طرق مختلف پیگیری و نسبت به تحقق آن تلاش نمایند.

طبس باید به شهری هوشمند تبدیل شود

مروج الشریعه، با بیان اینکه طبس باید به شهری هوشمند تبدیل شود، خاطر نشان ساخت: طبس توان و استعداد این را دارد که به عنوان شهری خلاق حتی ثبت جهانی شود و همه باید در این زمینه کمک ها و همراهی های لازم را صورت دهند.وی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی معدن در طبس را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: با توجه به توانمندی های معدنی که در این شهرستان وجود دارد این امر می تواند کمک شایان توجهی در راستای شکوفا شدن ظرفیت های موجود در بخش معدن در این منطقه باشد.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه بیکاری مهمترین دغدغه نظام و دولت است، تصریح کرد: در صورت مرتفع شدن این امر و کاهش مشکلات در این زمینه از بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در بخش های مختلف کاسته خواهد شد.مروج الشریعه، با بیان اینکه ۷ میلیارد تومان اعتبار برای پست برق دیهوک در نظر گرفته شده است، یادآورشد: مدیران بانک های استان باید دوشادوش سایر مدیران و مسئولین برای کمک به سرمایه گذاران و حل مشکلات آنها بیش از پیش تلاش کنند.

موزه دفاع مقدس در شهرستان طبس احداث شود

امام جمعه طبس نیز با تأکید بر احداث موزه دفاع مقدس در شهرستان گفت: استاندار خراسان جنوبی به زیرساخت‌های اشتغال و توسعه شهرستان طبس توجه ویژه‌ای داشته باشد.حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم اظهار داشت: گزافه‌گویی‌های ترامپ را محکوم می‌کنیم و در این جریان  مسئولان عالی نظام و ملت ایران باز هم اقتدار نظام اسلامی را نشان دادند و محبوبیت سپاه پاسداران را به رخ دنیا کشیدند. وی تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا در منطقه به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خنثی شده و همواره مشت آهنین فرزندان انقلاب را دریافت کرده‌اند و همین منشاء دشمنی‌هاست. امام جمعه طبس به ظرفیت‌های شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: معادن زغالسنگ منطقه چرخ اقتصاد کشور را می‌چرخاند و این شهرستان مظهر امدادهای غیبی الهی است که باید مورد عنایت ویژه دولت باشد.

طبس به قطب فرآوری و صنایع جوار معدنی با محوریت زغال سنگ تبدیل شود

فرماندار ویژه طبس نیز گفت: شهرستان طبس باید به قطب فرآوری و صنایع جوار معدنی با محوریت زغالسنگ تبدیل شود و به صنایع جوار ریلی و نقش وجود این زیرساخت برای توسعه صنایع و معادن توجه ویژه شود. به گزارش تسنیم، سیدمهدی طلائی‌مقدم با اشاره به سند توسعه شهرستان اظهار داشت: در چشم‌انداز طبس مهمترین هدف ما هم‌صدایی و همدلی است که باید صدای واحدی به بیرون از شهرستان ارائه شود. معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس افزود: در بخش دیهوک عدم تحقق خط انتقال گاز و عدم تامین پست برق ۱۳۲ باعث کند شدن روند توسعه شده و نیازمند توجه است. وی تصریح کرد: سالهاست ترانس پست ۴۰۰ در محل پست طبس آماده نصب است اما معطل مانده که این باعث ضعف در خدمت‌رسانی به صنایع و معادن شده است که گلایه داریم. نماینده دولت در شهرستان طبس به مشکلات عشایر بخش دستگردان اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌ها باعث خسارت به دامداران و کشاورزان منطقه شده که البته در این زمینه از توجه نماینده مردم طبس در مجلس به این مهم تشکر می‌کنیم.

طبس به قطب درمانی شرق کشور تبدیل شود

وی گفت: توسعه مراکز آموزش عالی برای تربیت نیروی انسانی مستعد یکی از خواسته‌های سند چشم‌انداز توسعه شهرستان طبس است که در این زمینه باید طبس را به سوی رشد دانشگاهی پیش ببریم. فرماندار ویژه طبس به حضور گردشگران در شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه درمانی این شهرستان حتی در نظر وزیر بهداشت و درمان متفاوت است و می‌طلبد به قطب درمانی کشور و شرق کشور تبدیل شود که در این زمینه برای استقرار اورژانس هوایی از همه دست‌اندرکاران سپاسگزاری می‌کنیم.

بازدید از کارخانه کک طبس

استاندار همچنین همزمان با سفر به شهرستان طبس، از کارخانه کک این شهرستان بازدید کرد.

محمد مهدی مروج الشریعه، ضمن بازدید از قسمت های مختلف این کارخانه در جریان مشکلات و آخرین روند پیشرفت این کارخانه مهم اقتصادی در استان قرار گرفت.

دیدار با خانواده شهید

وی همچنین با خانواده شهید عباس آریانژاد دیدار کرد و از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و درخواست های آنان قرار گرفت.

شهید عباس آریانژاد در تاریخ ۹ مردادماه ۱۳۷۳ در جریان درگیری با اشرار مسلح در منطقه حوض سرخ شهرستان گناباد و بر اثر اصابت تیر مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل شده بود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*