آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/ ۷۳ درصد روان آب ها در بشرویه هدر می رود

امام جمعه جدید قاین معرفی می شود
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: امام جمعه جدید قاین هفته جاری معرفی می شود. حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی افزود: در مراسمی حجت الاسلام علی رحمانی به عنوان امام جمعه جدید قاین معرفی و از خدمات حجت الاسلام سید مرتضی اصفهانی امام جمعه سابق تقدیر می شود. وی گفت: امام جمعه جدید قاین اکنون مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت قاین است.

۷۳ درصد روان آب ها در بشرویه هدر می رود
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه از آبگیری سه میلیون و ۵۰۰ متر مکعبی سدهای ذخیره آب منطقه از ابتدای امسال خبر داد و گفت: به دلیل کمبود سازه های ذخیره آب در این شهرستان به صورت میانگین ۷۳ درصد روان آب های جاری هدر می رود. محمدرضا رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱۴ سازه ذخیره آب با ظرفیت ذخیره سازی چهار میلیون متر مکعب در بشرویه وجود دارد. وی میانگین سالانه حجم روان آب های جاری در منطقه بشرویه را ۱۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: از این میزان فقط چهار میلیون متر مکعب در سازه ها و سدهای موجود ذخیره و حدود ۶ میلیون متر مکعب به دشت ها و بیابان سرازیر می شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند معرفی شد
با حضور معاونین جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی سرپرست جدید هلال احمر شهرستان بیرجند معرفی شد. در این مراسم که با حضور معاونین جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی و پرسنل جمعیت شهرستان برگزار شد، مریم خادمی طی حکمی، به سمت سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند منصوب گردید. مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این مراسم از زحمات مهدی خدمتی در مدت تصدی ریاست هلال احمر شهرستان بیرجند تقدیر کرد.

د اولین مرکز آموزش فنی و حرفه ای
تخصصی ایمنی و بهداشت معادن در طبس مصوب شد
با مشارکت ایمیدرو اولین مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی ایمنی و بهداشت معادن در شهرستان طبس ایجاد می شود. در نشست مشترک مسئولین شرکت ایمیدرو، نظام مهندسی معدن کشور، مسئولین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان طرح توجیهی ایجاد مرکز تخصصی ایمنی و بهداشت معادن در استان خراسان جنوبی بررسی شد.
در این دیدار مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به پتانسیل های معدنی استان خراسان جنوبی و نقش آن در اشتغال گفت: امروزه اهمیت بخش معدن و معدن کاری در کشور بر کسی پوشیده نیست چرا که این بخش و صنایع جنبی آن می تواند بعنوان یکی از مهمترین مسیرهای رسیدن به توسعه پایدار کشور باشد که در این راستا توجه هم زمان به مسائل اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی معادن لازم است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*