آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/پیش بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن زرشک  از باغ های سربیشه

پیش بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن زرشک 

از باغ های سربیشه

امروز خراسان جنوبی – محمودآبادی

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: برداشت زرشک از سطح ۱۸۵۱ هکتار  باغات بارور زرشک شهرستان سربیشه آغاز شد و پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۸۰۰ تن زرشک به ارزش ۵۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان برداشت شود. سید حسن رضوی افزود: برداشت زرشک در شهرستان از نیمه دوم مهرماه آغاز و تا نیمه دوم آبان ماه بطول می انجامد. به گفته وی سطح زیر کشت زرشک شهرستان ۲۱۵۲ هکتار می باشد که از این سطح ۱۸۵۱ هکتار باغات بارور و میزان ۳۰۱ هکتار باغات غیر بارور می باشد. رضوی تاکید کرد : در حال حاضر با توجه به روند رو به رشد توسعه باغات زرشک در این شهرستان، سرمایه گذاری در خصوص فرآوری و بسته بندی  و توسعه صادرات این محصول در شهرستان بسیار سودمند است.

 

آبرسانی به ۱۲ روستای شهرستان درمیان آغاز شد

مدیر آب و فاضلاب روستایی درمیان گفت: آبرسانی به ۱۲ روستای این شهرستان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از محل مجتمع کلاته ملا آغاز شد. راستین راستکار افزود: برای اجرای ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب به این روستاها با پیمانکار پروژه قرارداد امضا شده است.وی آبرسانی به روستاهای گیت، نگینان، آنیک، نوغاب آنیک، نخاب، مهدیه، خورشیدان، کماچی، آویشک، سیرجان، مهدی آباد را از جمله این روستاها ذکر کرد.وی با بیان اینکه در مرحله اول از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به این روستاها چهار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است، اظهار کرد: بقیه اعتبار آبرسانی به این روستا از محل اسناد خزانه تامین می شود.وی با اشاره به اینکه از محل مجتمع کلاته ملا شهرستان تاکنون به ۳۱ روستا آبرسانی شده است، گفت: آبرسانی به ۶ روستای تخته جان، سراب، خونیکسار، نوقند، بیدسک و منند با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در حال اجراست.

پیش بینی برداشت ۱۷۰۰ تن ارزن از مزارع بشرویه

 

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: امسال ۸۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت ارزن رفته است.حسین سرچاهی بیان کرد: کاشت ارزن اواخر تیرماه شروع و تا اوایل مردادماه انجام می شود و برداشت نیمه مهرماه آغاز و تا  نیمه آبان ماه ادامه دارد.وی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۲ میلیارد تومان با برداشت این محصول عاید کشاورزان شود.وی با اشاره به محاسن کشت این محصول در این منطقه اعلام کرد: این محصول به سبب دوره رشد کوتاه، مصرف آب کمتر، سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه و از همه مهمتر امکان کشت آن پس از برداشت جالیز مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*