اخبار کوتاه استان/واکسن « تب برفکی » مورد نیاز خراسان جنوبی تامین شد

مشاور و مدیر کل دفتر استاندار منصوب شد
طی حکمی از سوی استاندار خراسان جنوبی ، علی محمودی به عنوان مشاور و مدیرکل دفتر استاندار منصوب شد. وی قبل از احراز این پست ، معاون مالی و رئیس حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی و رئیس دفتر معاونت برنامه ریزی و اداری و مالی استانداری سیستان و بلوچستان نیز بوده است.

واکسن « تب برفکی » مورد نیاز خراسان جنوبی تامین شد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری های صورت گرفته واکسن « تب برفکی » مورد نیاز دام های خراسان جنوبی با اعتباری به مبلغ یک میلیارد ریال تامین شد. دکتر « محمد اصغرزاده » با بیان اینکه این طرح به صورت رایگان و از اواسط مهر ماه در جمعیت دام سنگین استان آغاز می شود، افزود: ۸۰ هزار دز واکسن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خریداری و به زودی بین شبکه های دامپزشکی استان برای پوشش دام ها توزیع خواهد شد. وی اضافه کرد: از سر جمع واکسن های خریداری شده بیش از ۳۰ هزار دز برای دام های سنگین و ۵۰ هزار دز برای دام های عشایر خراسان جنوبی مصرف می شود.

اجرای ۱۰ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت گرم در قاین
مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاین گفت: در راستای افزایش ارتقای ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی استان و به منظور رفاه حال کاربران جاده ای ۱۰ کیلومتراز جاده های شریانی شهرستان قاین محور سه راهی حوض رباط به اسفدن لکه گیری و روکش آسفالت گرم شده است. رضا صادقی افزود: این عملیات با اختصاص ۷۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۴۸۰۰ تن آسفالت در راههای شریانی شهرستان قاین اجرا شد.

بیش از ۱۲۰ برنامه هفته دفاع مقدس در بشرویه اجرا می شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه گفت: بیش از ۱۲۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، عمرانی و بصیرتی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرا می شود. سرگرد علی خبازی در گفت و گو با ایرنا افزود: دفاع مقدس را همواره نباید به چشم خسارتی که بر ملت ایران تحمیل شد، نگریست بلکه به آن باید به عنوان یک فرصت و سرمایه گرانبها نگاه کرد. وی ادامه داد: دفاع مقدس نقطه اوج اقتدار انقلاب اسلامی است و فرصت غنیمتی برای گسترش و ترویج روحیه ایثارگری و انتقال این ارزش ها به نسل جوان است.

کمک ۱۰۰ میلیون تومانی خیران به دانش آموزان عشایر
خیران برای تهیه نوشت افزار دانش آموزان عشایر خراسان جنوبی ۱۰۰ میلیون تومان کمک کردند. رئیس آموزش و پرورش عشایری استان گفت: توزیع هزار و ۴۴۰ بسته حمایتی شامل کیف و لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند عشایر استان آغاز شد. بیجاری همچنین توزیع صبحانه بین ۲۴۰ دانش آموز از اول مهر، تجهیز کتابخانه یکی از مدارس عشایری و سایر کمکهای نقدی وغیر نقدی برای تهیه لوازم التحریر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون تومان برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل را از دیگر کمکهای خیران عنوان کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*