آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/حذف و معدوم سازی لاشه گاو مبتلا به  بیماری عفونی در کشتارگاه بشرویه

 

۴۳۰۰ بافنده از طریق تعاونی های فرش دستباف استان مشغول بکار هستند

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ۴۳۰۰ بافنده از طریق تعاونی های فرش دستباف استان مشغول به کار هستند. حسن سروری با اشاره اینکه در  سطح استان ۲۳ تعاونی فرش دستباف تحت پوشش اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف استان با عضویت ۵۰۶ نفر مشغول به فعالیت می باشد، ایجاد اشتغال در فرش دستباف را ارزان وکم هزینه عنوان کرد که می توان از این طریق به اشتغال زنان بویژه اشتغال روستایی کمک شایانی کرد. سروری با اشاره به اجرای طرح های توسعه روستایی در استان با محوریت طرح روستا تعاون که از برنامه های اشتغال فراگیر اقتصاد مقاومتی می باشد تولید فرش متناسب با نیاز بازارهای داخلی و خارجی را باعث رونق اشتغال در نواحی روستایی استان عنوان کرد. وی با اشاره به اینکه اشتغال زنان در کارگاههای تولید فرش دستباف از طریق تشکیل شرکت های تعاونی طرح روستا تعاون حمایت می گردد از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی های روستایی با اولویت اشتغال زنان روستایی خبر داد. معاون امور تعاون اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان همچنین از برگزاری کارگاه های تسهیلگری، بازاریابی وفروش، قوانین و مقررات کسب وکار، حقوقی و مدیریتی ویژه تعاونی های روستایی در سال جاری خبر داد.

 

حذف و معدوم سازی لاشه گاو مبتلا به  بیماری عفونی در کشتارگاه بشرویه

لاشه گاو مبتلا به بیماری عفونی ازچرخه مصرف انسانی خارج شد.رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: در پی بازرسی‌های روزانه بهداشتی از دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه این شهرستان، لاشه یک رأس گاو به وزن ۲۰۰ کیلوگرم بدلیل بیماری عفونی با نظارت بازرس بهداشتی دامپزشکی ، ضبط و با شرایط کاملا بهداشتی معدوم واز چرخه مصرف انسانی خارج شد. دکتر عبدی افزود: ضبط و معدوم سازی لاشه های غیربهداشتی اقدامی در جهت افزایش سلامت و بهداشت جامعه است.

سپاه پاسداران از بزرگ ترین گروه های مقابله با تروریسم است

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: سپاه پاسداران از بزرگ ترین گروه های مقابله با تروریسم است. سردار مجید شجاع در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه افزود: امنیت از والاترین نعمت هایی است که در صورت فقدان آن تمامی فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی تحت تاثیر قرار می گیرند.وی ادامه داد: در شرایط فعلی که شاهد ناامنی های روزافزون در غرب آسیا و در منطقه خاور میانه هستیم، کشور ایران در سایه درایت و ژرف اندیشی مقام معظم رهبری و رشادت و هوشیاری فرزندان برومند خود در مطلوب ترین وضعیت امنیتی به سر می برد. در این مراسم از خدمات سرهنگ محمود علیپور قدردانی و سرهنگ دوم علیرضا فولادی به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه معرفی شد.

کانون فرهنگی هنری «عالم آل محمد» قاین افتتاح شد

کانون فرهنگی هنری «عالم آل محمد» حوزه علمیه سفیران شهرستان قاین با حضور مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

کمک ۲۰۰ میلیون تومانی خیران به دانش آموزان عشایری

خیران نیک اندیش باز هم به یاری دانش آموزان محروم مناطق عشایری خراسان جنوبی آمدند. مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: این خیران ۸۰ میلیون تومان به صورت بسته های کامل کیف و لوازم تحریر و ۱۲۰ میلیون تومان دیگر هم برای تهیه اجناس مورد نیاز دانش آموزان عشایر قبل از شروع فصل سرما شامل البسه، کفش و مواد غذایی اهدا کردند که در حال توزیع است.عباس لامعی افزود: خیران نیکوکار و موسسات برون سازمانی از ابتدای سال تحصیلی جدید، بیش از ۳۲۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند عشایر کمک کرده اند.خراسان جنوبی حدود ۱۱ هزار دانش آموز عشایری دارد.

براشت زیتون نهبندان

زیتون نهبندان از مرغوب ترین زیتون های تولیدی در کشور است که طرف‌داران زیادی در بازار داخل دارد. برداشت زیتون از باغات نهبندان چند روزی است که آغاز شده است.

 

 

 

معرفی آثار برتر سوگواره عکس عاشورایی طبس

برگزیدگان هفتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس معرفی و با اهدای تندیس، لوح و جایزه نقدی تجلیل شدند. این مراسم با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و هنرمندان در سالن سینما فرهنگ طبس برگزار شد.در بخش دوربین عکاسی فاطمه قنبری، عباس زمانیان و علی طوافی و در بخش تلفن همراه آثار هادی یوسف زاده، نیلوفر محمودیان و حسین حسنی مقدم به عنوان برگزیده معرفی شدند.  همچنین جایزه بخش ویژه به جمال کریمیان از طبس و هادی کارگر مقدم از قاین تعلق گرفت.بیش از ۱۱۰۰ اثر در دو بخش دوربین عکاسی و تلفن همراه به دبیرخانه هفتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس ارسال شده بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*