اخبار کوتاه استان/بهره برداری از ۲ مدرسه بنیاد برکت در نهبندان

بهره برداری از ۲ مدرسه بنیاد برکت در نهبندان
رئیس آموزش و پرورش نهبندان با بیان اینکه حدود ۷۰ مدرسه عشایری در شهرستان نهبندان داریم، گفت: حدود ۸ مدرسه را با کانون قلم چی برای ساخت و ساز آنها قرارداد بسته ایم.حسین پرنده در گفتگو با شبستان با بیان اینکه تعداد کمی از مدارس ما نیاز به بازسازی دارد چرا که امسال حدود پنج مدرسه جدید دایر شده است، اظهار داشت: یکی از اهداف آموزش و پرورش این است که کانکس ها را حذف کنند و مدارس ساختمانی شود و با استانداردهای روز زیر نظر نوسازی ساخته شود.وی با بیان اینکه امسال دو مدرسه با همکاری بنیاد برکت و یک خوابگاه شوسف به بهره برداری رسیده است، گفت: دو مدرسه هم در شهر نهبندان با همکاری بنیاد برکت ساخته ایم که یک مدرسه استثنایی و دیگری مدرسه ۹ کلاسه در مسکن مهر فاز ۲ آن است.
ورود همه دستگاه ها برای بازآفرینی محله های فرسوده
فرماندار شهرستان بشرویه گفت: همه دستگاه ها و نهادها باید برای بازآفرینی محله های فرسوده ورود پیدا کنند.علیرضا زمان زاده در ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف شهرستان بشرویه افزود: اخیرا نام این ستاد با هدف مردمی کردن و اجتماعی تر شدن این موضوع تغییرکرده تا ما نیز بتوانیم از ادارات و دستگاه های بیشتری برای محقق شدن اهداف ستاد کمک بگیریم. زمان زاده بیان کرد: ممانعت مالکین از واگذاری زمین‌های خود در راستای اجرای اهداف ستاد و یا تعدد مالکین و عدم تفاهم آنها با یکدیگر، مشکلاتی برای اجرای اقدام در این ستاد به وجود آورده است.
خوسف پیرترین شهرستان خراسان جنوبی
شهرستان خوسف با ۲/۱۴ درصد جمعیت سالمند،پیرترین شهرستان خراسان جنوبی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس آمار سازمان برنامه و بودجه استان از ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفر جمعیت خراسان جنوبی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، ۷۵ هزار و ۲۵ نفر سالمند بالای ۶۰ سال هستند.از این تعداد ۳۷ هزار و ۱۲۴ نفر مرد و ۳۷ هزار و ۹۰۱نفر زن هستند.شهرستان بیرجند نیز با ۲/۸ درصد جمعیت سالمند،کمترین تعداد سالمند را نسبت به شهرستان های دیگر خراسان جنوبی دارد. بیشترین سالمندان در نقاط روستایی خراسان جنوبی در شهرستان فردوس و بیشترین جمعیت سالمندان در نقاط شهری در شهرستان سرایان ساکنند.
برگزاری همایش نکوداشت فرهنگ استاندارد در بیرجند
مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی از برگزاری همایش بزرگ فرهنگ استاندارد در بیرجند خبر داد. مروی مقدم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:همایش بزرگ فرهنگ استاندارد فردا در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان واقع در سایت اداری بیرجند برگزار می شود.وی با بیان اینکه هدف از این همایش تجلیل و تقدیر از واحد های تولیدی و مدیریت کنترل و کیفیت استان است،افزود:شعار روز جهانی استاندارد در سال ۲۰۱۷«استانداردها شهرها را هوشمندتر می کنند» است.مروی مقدم گفت:همایش نکوداشت فرهنگ استاندارد با حضور استاندار، صنعتگران استان، مدیران، واحدهای تولیدی و نیز مهمان هایی از سازمان ملی استاندارد برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*