اخبار کوتاه استان/آخر هفته ای سرد در استان

آخر هفته ای سرد در استان
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از آخر هفته ای سرد در استان خبر داد. نخعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:روند کاهش دما در آخر هفته پیش بینی می شود. وی با بیان اینکه روند افزایش دما در استان تا چهارشنبه ادامه دارد،افزود:وزش باد در ساعات بعد از ظهر در استان پیش بینی می شود.

حضور۲۸۳ نفر در کارگاه های آموزشی جهاد کشاورزی درمیان
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: این مدیریت از ابتدای امسال ۲۳۵۰ نفر آموزش انفرادی، ۲۸۳ نفر کارگاه آموزشی، ۲۱۹ نفر دوره های مهارتی، ۳۰۵ نفر کلاس آموزشی یک نفره و ۲۰ نفر بازدید برگزار کرده است. وحید ضیائیان احمدی یکی از روش های انتقال یافته ها و مطالب آموزشی به کشاورزان و بهره برداران را برگزاری کلاسها، کارگاه ها و دوره های مهارتی دانست و افزود: دوره های آموزشی، ترویجی در قالب آموزش های کوتاه مدت غیررسمی و مطابق با اصول آموزش بزرگسالان که از قواعد اصلی ترویج و آموزش کشاورزی می باشد، برگزار می شود.

دومین سالگرد آیت‌ا… سیداحمد عبادی در خوسف برگزار شد
همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) دومین سالگرد آیت‌ا… سیداحمد عبادی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند شب گذشته در محل هیئت حسینی شهر خوسف برگزار شد. به گزارش تسنیم، آیت‌ا… حاج سیداحمد عبادی پدر شهید عبدالکریم عبادی در سال ۱۳۰۹ در شهر خوسف در خانواده‌ای روحانی دیده به جهان گشود و در دوران زندگی‌اش همیشه مشغول به تبلیغ بود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی رئیس سازمان شد
با حکم وزیر جهاد کشاورزی علیرضا رفیعی‌پور مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی به ریاست سازمان دامپزشکی کشور منصوب شد. به گزارش تسنیم، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حکمی علیرضا رفیعی‌پور را به‌ عنوان رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور منصوب کرد.رفیعی‌پور پیش از این مدیرکلی دامپزشکی استان خراسان جنوبی بوده و ریاست دامپزشکی شهرستان‌های چابهار و تربت‌حیدریه را نیز در کارنامه خود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی منصوب شد
طی حکمی از سوی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، سید محمود هاشمی به عنوان مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت گاز استان خراسان جنوبی منصوب شد.

پیش بینی برداشت ۵۲۰ تن گردو از باغ های خراسان جنوبی
پیش بینی می شود ۵۲۰ تن گردو از سطح زیرکاشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از ۲۹۵ هکتار از باغهای زیرکاشت گردو در استان ۲۶۶ هکتار بارور است. رضایی افزود : مهمترین ارقام گردو در استان بومی است و به نام های پوست سخت، پوست کاغذی و جوالدوزی شناخته می شود. وی گفت: برداشت گردو در خراسان جنوبی تا اواخر مهر ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*