مسئولان و ملت ایران محوریت ولایت فقیه را عملی بپذیرند

 امام جمعه موقت بیرجند:
مسئولان و ملت ایران محوریت ولایت فقیه را عملی بپذیرند
 مطرح کردن رفع حصر شروع یک فتنه است

امروز خراسان جنوبی – کارگر unlocker@chmail.ir
امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: مردم و ائمه جمعه خراسان جنوبی حمایت خود را از مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه در برخورد با حصر و قاطعیت در برابر سران فتنه اعلام می کنند. حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: دو خطر جهالت و هوای نفسانی و غریزه؛ انسان را در مسیر رسیدن به خدا تهدید می کند بنابراین قرآن و اولیا و انبیای الهی تنها راه را در بیمه و بندگی خالصانه خداوند می دانند. به گفته وی امروز نیاز داریم همه ملت و جناح های سیاسی و مسئولان محوریت ولایت فقیه را عملی بپذیرند و سرلوحه قرار دهند.  امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه شرایط کشور بسیار حساس است و دشمن از جمهوری اسلامی ایران عصبانی است چرا که ۴۰ سال روز به روز قوی تر شده ایم، گفت: مهمترین امید دشمنان جنگ نرم بود اما شهدای مدافع حرم نشان دادند که هنوز مادر اسلام و انقلاب همچنان فرزندانی شجاع و شهادت طلب پرورش می دهد و فرهنگ ملت ایران اسلامی بسیار غنی است.این گزارش حاکیست سردار شجاع، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گزارشی از عملکرد این نیرو طی سال گذشته در این استان ارائه کرد.
امام جمعه اسدیه:
آمار تصادفات جاده ای نگران کننده است
امام جمعه اسدیه مرکز شهرستان درمیان گفت: آمار بالای تلفات و مصدومان تصادفات جاده ای نگران کننده است. حجت الاسلام علیرضا حسینی در خطبه های نمازجمعه شهر اسدیه افزود: از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۵ در کشور ۵۰۰ هزار نفر کشته و تلفات جاده ای داشته ایم که این آمار سه برابر شهدا و کشته ها در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی است، همچنین براساس آمار پلیس در این مدت تصادفات جاده ای چهار میلیون معلول و مصدوم بر جا گذاشته که این آمار نگران کننده است. وی بیان کرد: بی احتیاطی از علل اصلی تصافات در کشور است که باید با فرهنگ سازی گام موثری در راستای کاهش تلفات رانندگی برداشته شود. وی با گرامیداشت ۱۵ مهر روز روستا و عشایر ادامه داد: مسئولان در راستای حل مشکلات عشایر و روستائیان به عنوان مرزنشینان خراسان جنوبی برنامه های موثرتری ارائه دهند. امام جمعه اسدیه افزود: کم آبی مهمترین مشکل روستائیان و عشایر شهرستان مرزی درمیان است که این مشکل باید برای کاهش مهاجرت روستائیان هرچه سریعتر رفع شود. وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات عشایر و روستائیان به صورت ریشه ای بررسی و حل شود بیان کرد: عشایر به رغم خشکسالی های چندین ساله اخیر همچنان با تولیدات خود در شرایط سخت در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارند. حجت الاسلام حسینی با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت امروز جامعه به برکت خون شهدا و تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی حاصل شده است.
امام جمعه فردوس:
در آموزش و پرورش سیاسی کاری نکنیم
امام جمعه فردوس در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: حرکت مرموزی در استان شروع شده که به سبب حضور برخی معلمان در ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری یک کاندیدا، اداره کل آموزش و پرورش ‌خراسان جنوبی از آنها انتقام می‌گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی تصریح کرد: معلمان با تجربه‌ای که سالها در یک پست مدیریتی انجام وظیفه کرده‌اند را با سیاسی‌کاری به شهرهای دیگر تبعید می‌کنند که مدارک و اسناد این تحرکات موجود است.
وی با بیان اینکه نباید سیاسی‌کاری وارد آموزش و پرورش شود از استاندار خراسان جنوبی خواست جلوی این گونه تحرکات را بگیرد. وی با تشکر از مردم و هیات های مذهبی به لحاظ برگزاری مراسم های دهه اول محرم و نماز باشکوه ظهر عاشورا اضافه کرد:در ایام محرم و صفر وعاظ و سخنرانان باید اهداف قیام عاشورا و خطبه امام سجاد را برای مردم تبیین کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*