آخرین خبر :

در مراسم خیرمقدم به دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح شد: درخشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در آزمون دستیار تخصصی در کشور قبولی ۳۹ نفر در آزمون دستیاری تخصصی

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب رتبه دوم پذیرش دستیار تخصصی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور شد. همچنین از فارغ التحصیلان رشته پزشکی این دانشگاه ۳۹ نفر در آزمون دستیاری تخصصی قبول شدند که نشان دهنده جایگاه علمی خاص این دانشگاه در کشور است.روز گذشته در سالن همایش شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طی مراسمی معارفه و خیر مقدم به دانشجویان جدید الورود با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و معاونان و دیگر مسئولان دانشگاهی برگزار شد.ابتدا دانشجویان با مشاهده کلیپی از قدمت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سابقه و بزرگانی که در آن تحصیل کرده اند آشنا شده و آگاهی نسبی درباره رتبه و جایگاه این دانشگاه به دست آوردند.در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با خیر مقدم و تبریک قبولی دانشجویان جدید الورود و فراهم شدن زمینه ای برای تحصیل آنها در این دانشگاه همزمانی آغاز سال تحصیلی آنها با ایام سوگواری را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدوارم ادامه تحصیل شما عزیزان در این دانشگاه به برکت صاحب این ایام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) سرشار از موفقیت و پیروزی باشد.دکتر قائمی با اشاره به سابقه بیش از ۳۰ سال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: این دانشگاه نقش بسزایی در ارتقای علمی شرق کشور داشته است. هم اینک نیز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سوی وزارت خانه مامور به عنوان دانشگاه برتر شرق کشور شده است. . بر این اساس تمام تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن این ماموریت انجام می دهیم .وی با اشاره به اینکه این دانشگاه دانشجویان نمونه ای را تربیت کرده است، یادآور شد: از فارغ التحصیلان رشته پزشکی طی سال های گذشته ۳۹ نفر در آزمون دستیاری تخصصی قبول شده اند. علاوه بر این از ۱۶ نفر فارغ التحصیلان سال جاری ۱۵ نفر در دوره های دستیار تخصصی قبول شده اند.وی با ذکر تلاش هایی که برای راحتی و آرامش دانشجویان و افزایش رشته های دانشگاه در این چند سال شده اعلام کرد: تمام کارکنان این دانشگاه در صددند شما دانشجویان در کمال آرامش و آسایش به تحصیل بپردازید و در طول سال تحصیلی هیچ دغدغه ای به جز تحصیل نداشته باشید.
اصل اول تحصیل علم است
معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به روایت های گوناگون درباره رشد علم و دانش پژوهی گفت: علم آموزی از بزرگترین و ارزشمندترین امور زندگی یک مومن به شمار می آید و در روایات گوناگون به آن اشاره شده است.حجت الاسلام مرادی افزود : جوینده دانش در پناه خداوند است به همین دلیل شما دانش آموزان باید تمام تلاشتان را انجام دهید تا اصل اول زندگی تان که همان تحصیل است به بهترین شکل انجام شود و در کنار آن اگر در مسائل فرهنگی و مذهبی درگیر مشکل و یا مسئله ای شدید بنده و همکارانم در معاونت فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پاسخگوی شما خواهیم بود.
ورود ۷۶۹ دانشجوی جدید به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
در ادامه این مراسم معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با اشاره به اینکه شما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جزو ۳ درصد دانشجویان پر هوش کشور هستید، گفت: درک این موضوع باید برایتان مهم باشد چرا که نگاه ما در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به شما به عنوان دانشمندان فردای ایران است.
دکتر عابدی نیز با اهمیت تقارن زمان شروع به تحصیل ورودی های جدید با ایام محرم، این موضوع را پر اهمیت توصیف کرد و خواست دانشجویان جدید الورود به شأن ایام و درس های حادثه کربلا به ویژه آزادگی توجه بیشتری داشته باشند.
به گفته وی امسال ۷۶۹ دانشجوی جدید به جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزوده شده است که جمعیت مشغول به تحصیل این دانشگاه را به ۳ هزار و ۴۹۰ نفر رسانده است. وی افزود: ۹۶۱ نفر در رشته دندانپزشکی ، ۴۲۹ نفر در رشته پرستاری و مامایی، ۴۹۰ نفر در رشته پیراپزشکی،۲۰۹ نفر در رشته دندان پزشکی و ۵۲۹ نفر در رشته های بهداشت مشغول به تحصیل هستند و بقیه آمار مربوط به دانشکده های طبس، فردوس و قاین است.وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که شما در مقاطع بالاتر در این دانشگاه تحصیل کنید، ادامه داد: هم اکنون ۹۷۹ نفر دانشجوی دکترای حرفه ای، ۲۰ نفر phd، ۲۰۵ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۸۱ نفر در مقطع دستیاری تخصصی مشغول به تحصیل هستند و ما بقی در مقطع کارشناسی هستند.وی اعلام کرد : در ۳ سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مقطع دستیاری تخصصی مقام های قابل ملاحظه ای کسب کرده است چنانکه در سال ۹۳ مقام دوم، در سال ۹۴ مقام اول و در سال ۹۵ مقام دوم را به ثبت رسانده ایم. وی پیش بینی کرد امسال نیز دانشگاه بیرجند در زمینه پذیرش دانشجو مقام کسب خواهد کرد.وی در ادامه برای آشنایی دانشجویان با حوزه معاونت آموزشی نکاتی درباره این حوزه و مسائلی از قبیل اشکال خاص در برنامه آموزشی ، ثبت نمره و … را عنوان کرد که دانشجویان باید با مدیر آموزش در ارتباط باشند .
دفتر استعدادهای درخشان
دفتر استعدادهای درخشان از جمله مواردی بود که معاون آموزشی دانشگاه به آن اشاره کرد و از دانشجویان خواست تمام تلاش خود را به کار گیرند تا بتوانند در این دفتر فعالیت داشته باشند، شرط عضویت در این دفتر داشتن معدل بالای ۱۷ است تا دانشجویان بتوانند در حیطه پژوهش و تکنولوژی به دانشگاه کمک کنند.
میهمان ویژه
دکتر طوبی کاظمی یکی از میهمانان ویژه این مراسم بود که با توجه به مسئولیت هایی که در معاونت تحقیقات و فناوری دارد تلاش کرد این حوزه را به طور مختصر برای دانشجویان جدیدالورود توضیح دهد. وی به دانشجویان توصیه کرد به کمیته های تحقیقاتی دانشجویی ورود پیدا کنند و باعث پیشرفت علمی خود و دانشگاه شوند. وی تمامی مراکز تحقیقاتی و کمیته های موجود در دانشگاه را برای آشنایی دانشجویان معرفی کرد.
در ادامه این مراسم کلیپ های مختلف برای معرفی بخش های مختلف دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایفشان پخش شد علاوه بر این تمامی معاونان حوزه خود را برای دانشجویان تشریح کردند تا در طول سال تحصیلی هر گونه مشکل یا سوالی برای آنها پیش آید بدانند باید به کجا و چه افرادی مراجعه کنند.
در پایان این مراسم نماز ظهر اقامه و از دانشجویان در مجتمع رفاهی سلامت به شکل ویژه پذیرایی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*