دانستنی های علمی؛

.

طبیعی ترین روش کاهش وزن

با خوردن پروتئین، بدن برای هضم و سوخت وساز، کالری می سوزاند. بنابراین، یک رژیم غذایی با پروتئین زیاد می تواند سوخت و ساز (متابولیزم) بدن را به ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد.

داشتن یک رژیم غذایی مملو از پروتئین باعث می شود، شما احساس سیری کنید و اشتها کمتری داشته باشید. حتی خوردن یک صبحانه ساده و اما پر از پروتئین مثل تخم مرغ می تواند تاثیر به سزایی در سلامت شما و یا کاهش وزن داشته باشد. از خوردن غذاهای فرآوری شده دوری کنید.

این گیاه منبع پروتئین است

یک فنجان عدس پخته شده حاوی ۱۸ گرم پروتئین و ۱۶ گرم فیبر است. عدس به آرامی هضم می شود و راه خوبی برای احساس سیری طولانی مدت و پیشگیری از پرخوری است. پروتئین و فیبر موجود در عدس به کنترل قند خون، فشار خون و کلسترول نیز کمک می کند. مصرف عدس عاملی برای جلوگیری از بیماری های قلبی وسرطان روده بزرگ است.

خوردن گلابی عامل موثر در بارداری

خوردن گلابی در زمان بارداری بی خطر است؛ زیرا کالری کمی دارد و حاوی چندین مواد مغذی است که مخصوصا برای مادران باردار مفید و مهم هستند. سعی کنید به رژیم غذایی روزانه خود با اضافه کردن گلابی تنوع بخشید، مصرف اسیدفولیک در سه ماهه اول بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نقش مهمی را در جلوگیری از بروز اختلالات لوله عصبی بازی می کند.

با خوردن این شکلات دیابت را کاهش دهید

شکلات سیاه غنی از تکه های کوچک کاکائو است که آن نیز خود حاوی ترکیبات مفیدی به نام فلاوانول‌ها است. فلاوانول‌ها در مقادیر زیاد می توانند باعث کاهش فشار یاکلسترول خون شوند، حافظه را بهبود بخشیده و خطر دیابت را کاهش دهند.

خوراکی‌هایی که به آب‌رسانی بدن کمک می کنند

فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای با ۹۲% آب یکی از پرآب ترین سبزیجات است. همچنین سرشار از ویتامین C و A است.

کاهو
کاهوی سالادی ۹۶% آب است اما انواع دیگر کاهوها بیشتر مغذی هستند تا آبدار.

خیار
خیار به اندازه کاهو آبدار است و پوست آن دارای ماده ای به نام سیلیکا می باشد.

خواص سرکه سیب

مخلوط سرکه سیب همراه با آب و عسل نه تنها یک درمان سنتی محسوب می‌شود و برای حفظ سلامت عمومی بدن مفید است، بلکه اسیدآمینه‌ها و پتاسیم موجود در این سرکه منجر به رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام صبح می گردد.

 غذاهایی که کبد آقایان را نابود می‌کند

رژیم غذایی مملو از مواد قندی با افزایش ناسالم میزان چربی در کبد و خون مرتبط است. همچنین مصرف بالای مواد قندی می‌تواند سوخت و ساز چربی را به شکلی تغییر دهد که خطر ابتلا به بیماری قلبی – عروقی را افزایش دهد.

مضرات باورنکردنی مصرف میوه‌های گلخانه‌ای

از میوه‌های نور آفتاب دیده میل شود و از خوردن میوه های گلخانه‌ای که اصلا نور آفتاب به خود ندیده اند، پرهیز کنید؛ این میوه ها از نظر املاح و الکترولیت‌ها، فقیر و بی‌چیز هستند و می توانند کمبود ویتامین D و الکترولیت‌ها در بدن ایجاد کنند؛ قارچ گلخانه ای ، خیار گلخانه ای، موز از جمله این موارد هستند.

نوزادانی که مادر سیگاری دارند در معرض فلج مغزی هستند

سیگار کشیدن در دوران بارداری یک عامل خطر برای جنین است و از عوارض آن می‌توان به زایمان زودرس، نقص های زایمان مانند شکاف کام و یا شکاف قفسه سینه و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد اشاره کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*