اخبار کوتاه استان/کشت “کینوا” برای نخستین‌بار در طبس انجام شد

آغاز به کار کمیته های ستاد گرامیداشت سیزدهم آبان

در خراسان جنوبی

امروز خراسان جنوبی – گروه شهرستان ها

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از تشکیل پنج کمیته ویژه برنامه ریزی و فعالیت در حوزه استکبار ستیزی خبر داد.حجت الاسلام احمد ملایی در جلسه برنامه ریزی ستاد بزرگداشت یوم ا… ۱۳ آبان، خواستار همکاری همه جانبه ادارات با ستاد و کمیته های تشکیل شده ویژه این مناسبت، برای زمینه سازی حضور حماسی و گسترده مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی در این مراسم ضد استکباری شد.

کشت “کینوا” برای نخستین‌بار در طبس انجام شد

مدیرجهاد کشاورزی طبس از انجام کشت کینوا برای نخستین‌بار در این شهرستان خبر داد. «داود بخشایی» گفت: به‌منظور ارزیابی سازگاری و میزان عملکرد ارقام و محصولات زراعی جدید برای  قرار گرفتن در الگوی کاشت منطقه هر ساله مزارع الگویی در شهرستان طبس اجرا می‌شود.وی افزود:  در این راستا در سال زراعی ۹۶-۹۷ محصول زراعی کینوا در سطح نیم هکتار در شهر طبس کشت شد.

اختصاص ۵۰ میلیون تومان به بخش فرهنگ و هنر سربیشه

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص اعتبارات ویژه به شهرستان سربیشه در حوزه نمایش، تولید فیلم و هنرهای تجسمی خبر داد و گفت: ۵۰میلیون تومان برای این شهرستان ویژه فعالیت های هنری اختصاص می دهیم.‌ علی اصغر کاراندیش مروستی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان سربیشه اظهار داشت: مردم سربیشه مرزداران غیور کشور هستند.

پیش بینی برداشت ۵/۱۷ تن زعفران خشک در قاینات

مدیر جهاد کشاورزی قاینات گفت: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان قاینات ۴ هزار و ۴۹۲ هکتار است که پیش بینی می شود از این سطح حدود ۱۷٫۵ تن زعفران خشک برداشت شود. سید عبدالحسین سجادی با اشاره به بارندگی های بهاره افزود: افزایش ۱۰ درصدی میزان تولید زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته دور از انتظار نیست.

جشن روز جهانی کودک در شهرستان درمیان برگزار شد

جشن روز جهانی کودک با حضور فرماندار درمیان، مسئولان محلی و جمع زیادی از کودکان شهرستان درمیان برگزار شد.فرماندار درمیان در این مراسم، گفت: هدف از هفته ملی کودک تاکید بر لزوم آموزش مسائل فرهنگی از سنین کودکی به نونهالان است که می تواند زمینه ساز ارتقای فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان باشد.محمد بشیری زاده ادامه داد: روز جهانی کودک بهانه ای برای ورود به جهان کودکان است و برای ورود به این جهان باید آگاهی های خود را فراموش کنیم و با ناآگاهی های کودکان همراه شویم.وی بیان کرد: موفقیت فردی و اجتماعی آینده سازان جامعه در گرو رعایت حقوق کودکان و نوجوانان و برنامه ریزی در راستای برنامه های غنی حمایتی و تربیتی برای این قشر از اجتماع است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*