آخرین وضعیت دختر ۳ ساله‌ای که در دیگ نذری سوخت

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز در مورد آخرین وضعیت، بتول احمدی دختر سه ساله ای که با سقوط در دیگ خورش نذری دچار سوختگی شده بود، گفت: هم اکنون علائم حیاتی بیمار پایدار است و اقدامات درمانی و مراقبتی همچنان ادامه دارد.

دکتر زهرا بزرگ زاده افزود: بیمار ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه روز پنجم مهرماه از آبادان به بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز منتقل شد که بنا بر اظهارات و اصرار اطرافیان به دلیل سقوط در دیگ خورش دچار سوختگی شده بود. وی با بیان این که بیمار با ۷۸.۵ درصد و با سطح درجه دو عمیق سوخته است، اظهار کرد: تمام بدن این دختربچه بخصوص ناحیه باسن، پشت کمر و سمت راست بدن دچار سوختگی شده است.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز گفت: پس از ویزیت توسط متخصص بیهوشی و پزشک اورژانس، بیمار در بخش مراقبت های ویژه سوختگی بستری و آزمایش های مختلفی روی وی انجام شد. بزرگ زاده گفت: ۸۰ درصد سوختگی برای بدن یک کودک سه ساله، حجم وسیعی است، تیم کاملی از پزشکان متخصص شامل متخصص عفونی، جراح عمومی، فوق تخصص پلاستیک، اطفال و بیهوشی به طور روزانه بیمار را ویزیت می کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که حیات تمام بیماران دچار سوختگی را تهدید می کند، عفونت است که خوشبختانه بحث عفونت در مورد این بیمار مطرح نیست و پانسمان زخم های بیمار به طور مرتب تعویض می شود. رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز گفت: در ایام خاص سال همچون محرم گاهی شاهد بروز حوادث سوختگی هستیم، مردم از روشن کردن تجهیزات آتش زا در منزل و مکان هایی که کودکان حضور دارند اجتناب کرده و در صورت وقوع سوختگی، از آغشته کردن محل سوختگی به پماد و خمیر دندان خودداری کنند و پس از خنک کردن محل با استفاده از آب لوله و پیچیدن عضو دچار سوختگی شده، بیمار را به اولین مرکز درمانی منتقل کنند تا سایر اقدامات درمانی لازم صورت گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*