پایان تست دردناک قندخون

تهران- ایرنا- مقامات بهداشتی انگلیس ابزاری را تایید کردند که سطح قند خون را به طور خودکار می خواند و آن را به یک تلفن هوشمند ارسال می کند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، این وسیله که حسگری به شکل و اندازه یک سکه ۲ یورویی است و توسط یک اپلیکاتور روی پوست قرار می گیرد، به طور خودکار سطح قند خون را از سلول هایی که زیر پوست قرار دارند، می خواند و آن را به یک تلفن هوشمند انتقال می دهد.
به عبارت دیگر، دیگر لازم نیست مبتلایان به دیابت به ویژه نوع یک آن برای اطلاع از وضعیت قند خون خود مرتب از دستگاه تست قند خون استفاده و نوک انگشتان را با سوزن مخصوص زخمی کنند.
سیستم جدید توسط یک برچسب ۳۵ میلی متری که در پشت بازو قرار می گیرد، کار می کند.
یک رشته کوچک – به پهنای سه تار موی انسان – وارد سطح بالایی پوست می شود و سطح گلوکز را در ماده میان سلول های پوستی می خواند.
سپس اطلاعات از این برچسب از طریق یک سامانه flash sensing- همان فناوری که برای کارت های مسافرتی Oyster و پرداخت های کارتی غیر تماسی استفاده می شود– به یک تلفن هوشمند ارسال می شود.
طول عمر هر برچسب دو هفته است و پس از آن باید تعویض شود.
براساس نتایج مطالعات متعدد، این فناوری به اندازه قابل توجهی موجب تقویت سلامت بیماران می شود زیرا اطلاعات بسیار بیشتری در مورد نوسانات سطح قند خون به دست می اورند و بهتر می توانند بیماری خود را مدیریت کنند.
این ابزار به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ با ارزش است؛ دیابت نوع ۱ یک بیماری خودایمن است بدان معنی که بدن نمی تواند انسولین مورد نیاز را تولید کند و تنظیم منظم قند خون را متوقف می سازد.
این ابزار همچنین می تواند به ۲۵ درصد از بیماران مبتلا به دیابت نوع دو که به انسولین وابسته هستند، کمک کند.
برآورد می شود که تاکنون دستکم ۲۰ هزار نفر از این سیستم استفاده کرده باشند، اما از اول نوامبر (۱۰ آبان) با در دسترس قرار گرفتن این ابزار از طریق وزارت بهداشت انگلیس، کاربران آن بسیار افزایش می یابند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*