ورود کمیسیون اصل نود مجلس به موضوع گردشگری شهرستان فردوس

بمنظور بررسی موانع و مشکلات صنعت گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی نشست تخصصی اعضای کمیسیون اصل نود با فعالان صنایع دستی و گردشگری در فردوس برگزار شد.
در ابتدای این جلسه ابراهیمی فرماندار فردوس، گزارشی از گردشگری و سفرهای انجام شده در طول سال ارائه کرد. در ادامه رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گزارشی از گردشگری و صنایع دستی استان و همچنین موانعی همچون عدم حمایت بانکها از سرمایه گذاران، عدم انطباق ساخت و سازهای شهری با هویت ایرانی اسلامی بیان کرد و گفت: وقتی در شهری معماری بدون هویت ایجاد می شود نمی توان انتظار داشت آدمهای با هویت ، شعر با هویت ، قصه های با هویت ایجاد شود. اگر در گذشته مردم دارای حجاب و عفاف بوده اند به دلیل این است که در خانه های دارای هویت اسلامی زندگی کرده اند.
وی با انتقاد از طرح فروش اوراق جهت پرداخت هزینه های عمرانی گفت: حوزه میراث فرهنگی حوزه حاکمیتی است و نمیتوان این حوزه را به پیمانکار واگذار نمود لذا چگونه میتوان حقوق کارگران روزمزد که بصورت امانی کار می کنند با اوراق پرداخت نمود. رمضانی با انتقاد از تاخیر بودجه گفت: با گذشت شش ماه از سال هنوز موافقتنامه ای رد و بدل نشده و در ادامه با شروع فصل سرما امکان عملیات مرمتی وجود ندارد و با شروع تعطیلات نوروزی نیز این اداره درگیر فعالیت های نوروزی است لذا این اداره کل عملا باید ظرف دو ماه اعتبارات خود را هزینه نماید که عملا استفاده بهینه از بودجه نخواهد شد.
اعضای کمیسیون از قنات بلده و روستای باغستان و جاذبه های تاریخی بازدید کردند.
درخشش روشندلان استان در مسابقات قرآنی کشور
۲ دانش آموز روشندل خراسان جنوبی در مسابقات قرآنی کشوری مقام های اول و دوم را کسب کردند. عرب نژاد مدیرکل بهزیستی استان گفت: هانیه آهنگری در رشته حفظ ۱۰جزء و زینب صفری در رشته حفظ ۵ جزء توانستند در مسابقات قرآنی رتبه های اول و دوم را کسب کنند. در این مسابقات که در مشهد مقدس برگزار شد ۳۵ نفر با هم رقابت کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*