معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهری استان خبر داد : راه ‌اندازی سامانه قرائت کنتور هوشمند در شهر بیرجند

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی از راه ‌اندازی سامانه قرائت کنتور هوشمند در شهر بیرجند خبر داد. محمود نادی با بیان اینکه  قرائت کنتور مشترکان با استفاده از دستگاه ‌های قرائت کنتور تبلتی در شهر بیرجند اجرا می شود ، به خبرنگار ما گفت:در این روش هر مأمور قرائت کنتور با در اختیار داشتن یک تبلت مجهز به سیم کارت که در آن نرم‌ افزار ویژه قرائت تبلت نصب شده با اتصال به سیستم مرکزی قرائت، هر روز بدون نیاز به مراجعه به آبفا از طریق اینترنت به وسیله تبلت خود، برنامه کاری ‌اش را برای روز جاری دریافت می ‌کند.

وی افزود: با استفاده از این نرم ‌افزار، اطلاعات به صورت بر خط رد و بدل می‌شود و ارتباط مستقیمی با نرم ‌افزار مشترکین دارد که کاربر می‌تواند بلافاصله صحت قرائت و حضور قاری را از طریق GPS در محل تأیید کند.

وی  ادامه داد: در صورتی که در منطقه اینترنت وجود نداشته باشد بلافاصله در منطقه‌ای که امکان اتصال ایجاد شود، این اطلاعات منتقل می‌شود، سپس ارقام قرائت شده را به همراه زمان و موقعیت مکانی خود به سیستم مرکزی انتقال می‌دهد و در ادامه این روند، سرور مرکزی قبض نهایی مشترک را با آخرین اطلاعات موجود محاسبه و برای تبلت مأمور قرائت ارسال می ‌کند.

وی اظهار کرد: ارسال لیست قرائت از طریق شبکه اینترنت، ارسال موقعیت مأمور قرائت، تعیین محدوده زمانی کاری برای مأمور قرائت، امکان تهیه و ارسال عکس از محل انشعاب، امکان طبقه ‌بندی اشتراک ‌ها بر اساس قرائت شده و نشده، امکان جست و جو بر اساس نام، آدرس، کد اشتراک، ارائه هشدار به مأمور قرائت در صورت ثبت ارقام نامتعارف، امکان تکمیل و اصلاح اطلاعات مشترک اعم از آدرس، نرخ کاربری، تعداد واحد و سایر اطلاعات مورد نیاز و تنظیمات مربوطه از طرف مدیر به طور آنی از طریق وب سایت روی همه دستگاه‌ ها از امکانات نرم‌افزار این سامانه می باشد.

لازم به ذکر است، قرائت و چاپ قبض همزمان در محل از دیگر امکانات این نرم‌ افزار بوده که در گام بعدی عملیاتی خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*