آخرین خبر :

مدیر موسسه غدیرشناسی: آموزه‌های مکتب ولایت را از منابع اهل سنت تبیین کنیم

شناسهٔ خبر: ۳۸۲۴۵۳۲ –
بوشهر – مدیر موسسه غدیرشناسی گفت: آموزه‌های مکتب ولایت را از منابع اهل سنت تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، آیت‌الله سعید شاه عبادی در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به برگزاری کلاس‌های غدیر شناسی در استان بوشهر گفت: با توجه به برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله حسین(ع) شروع ترم پاییز یعنی سطح ۲ غدیرشناسی در بوشهر با حضور ۱۰۰ غدیر پژوه در حال برگزاری است.

مدیر موسسه غدیرشناسی با توجه اشاره به اینکه بیش از ۵۰ دیدار با مدیران استانی برای حمایت از این کلاس‌ها داشته‌ایم، افزود: کسانی در کلاس سطح ۲ شرکت می‌کنند که در ترم بهار سطح یک را گذرانده باشند و جذب جدید برای سطح یک در بوشهر پیگیری شده که حامی مالی در سطح استان پیداشده است.

وی اظهار داشت: مشکلات معرفتی و فرهنگی و شبهه‌افکنی‌های فراوان دشمن باعث شده ما نسبت به گذشته در این عرصه جدی‌تر قدم برداریم.

آیت‌الله شاه عبادی با اشاره به چشم‌انداز و هدف موسسه غدیر شناسی در سال جاری گفت: برگزاری ۱۴ گروه ۱۵۰ نفره در هر استان که در طول یک سال مباحث معرفتی طرح آزمایشی و پایلوت در ترم بهار شروع کردیم و در ترم‌های پاییز و زمستان به‌صورت یک نهضت فراگیر و یک موج معرفتی در استان بوشهر برگزار کنیم.

مدیر موسسه غدیرشناسی خاطرنشان کرد: ما با برگزاری این کلاس‌های غدیر شناسی دو توانمندی را برای فارغ‌التحصیلان مدنظر داریم، یکی توانایی پاسخگویی به سؤالات و شبهات و دیگری توانایی پرسشگری است.

وی افزود: علاوه بر اینکه خودمان بتوانیم جواب سؤالات و القائات شبه افکنانه داده شود، در عین‌حال طرفداران مکتب ولایت صدها سؤال دارند که باید در یک فضای منصفانه و غیر چالشی از مخالفان مکتب ولایت طرح کنند.

آیت‌الله شاه عبادی بیان داش: کلاس‌های غدیرشناسی ما هیچ‌گونه تنش‌های که مخل بحث وحدت را ندارد و در بعضی شهرهای استان بوشهر گاها از اهل سنت در کلاس‌های ما شرکت می‌کنند.

مدیر موسسه غدیرشناسی گفت: وقتی ما می‌توانیم از منابع اهل سنت، آموزه‌های مکتب ولایت را ثابت کنیم نیازی به توهین به اهل سنت نیست.

وی افزود: دو تفکر نادرست در این خصوص وجود دارد، یکی اینکه بعضی آن‌قدر زیاده روی می‌کنند که افراط در دفاع ولایت می‌کنند و به موضوع وحدت توجهی نمی‌کنند مثل تشیع لندنی که در خارج از کشور است.

آیت‌الله شاه عبادی با اشاره به تفکر دوم در این خصوص گفت: برخی به‌عنوان دفاع از وحدت هرگونه تلاشی را برای ترویج آموزه‌های مکتب ولایت قدمی برنمی دارند که هر دو نگاه، نگاه غلطی است.

مدیر موسسه غدیرشناسی خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم از آموزه‌های مکتب ولایت دفاع کنیم و کاستی‌های خودمان را در سال‌های گذشته جبران و هم از جهتی به وحدت خدشه‌ای وارد نکنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*