فلفل سیاه؛ ادویه ای که گنج سلامتی را با آن بدست می آورید

فلفل سیاه دارای ۱۰ خاصیت بسیار مفید برای بدن است و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

فلفل سیاه؛ ادویه ای که گنج سلامتی را با آن بدست می آورید+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ فلفل‌سیاه خواص زیادی برای برای سلامت بدن دارد و دارای آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، زینک (روی)، کروم، ویتامین A، ویتامین C و سایر مواد مغذی است. بهترین زمان برای افزودن فلفل‌سیاه به غذا، در اواخر زمان پخت است.

فلفل‌سیاه قابلیت جذب مواد مغذی مختلف مانند ویتامین‌های A و C، سلنیم، بتاکاروتنرا افزایش می‌دهد و به حفظ سلامت فرد کمک می‌کند و در مبارزه با سرطان، عفونت‌ها و درمان التهاب موثر است و از خروج مواد موجود در سلول‌ها جلوگیری می‌کند و از فعالیت‌های روده‌ای می‌کاهد. نتیجه‌ این امر، افزایش شکل فعال و قابل استفاده‌ مواد مغذی در بدن است.

فلفل‌سیاه با تحریک جوانه‌های چشایی به افزایش ترشح اسید هیدروکلریک از معده کمک می‌کند و با تسهیل گوارش موجب تسکین مشکلاتی مانند کولیک، نفخ، سوء‌هاضمه و یبوست می‌شود، همچنین به‌واسطه‌ خواص ضدباکتریایی در درمان بیماری‌های روده‌ای ناشی از باکتری‌ها نیز موثر است.

فلفل‌سیاه  می‌تواند موجب افزایش اشتها نیز بشود و در طب کهن برای درمان بی‌اشتهایی از آن استفاده می شده است، برای رفع بی اشتهایی نصف قاشق چای‌خوری فلفل‌سیاه را با یک قاشق غذاخوری شکر زرد مخلوط کنید، این درمان را به‌طور منظم مورد استفاده قرار بدهید تا تاثیرات مثبت آن را در افزایش اشتها مشاهده کنید.

کمک به کاهش‌وزن از خواص فلفل‌سیاه است.اگرچه فلفل‌سیاه می‌تواند باعث افزایش اشتها شود، ولی در عین حال می‌تواند راهی برای کاهش وزن نیز باشد. لایه‌ خارجی دانه‌ فلفل‌سیاه در شکستن سلول‌های چربی موثر است همچنین این ادویه از ذخیره‌ چربی در بدن جلوگیری می کند.

از فلفل‌سیاه به‌همراه نمک می توانید به دلیل خاصیت ضد التهابی برای کاهش التهابات لثه و درمان مشکلاتی مانند بوی بد دهان و خونریزی لثه استفاده کنید.

فلفل‌سیاه یک داروی ضدنفخ است و موجب کاهش گازهای معده می‌شود و به جلوگیری از تشکیل آنها کمک می‌کند.

فلفل‌سیاه به‌خاطر خاصیت ضدالتهاب و ضدآرتریتی خود در درمان التهاب مفاصل مفید است و به گردش خون کمک می‌کند و درنتیجه می‌تواند از دردهای مفصلی ناشی از گردش خون ضعیف، جلوگیری کند.

فلفل‌سیاه با خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش در مبارزه با سرطان مخصوصا سرطان روده‌بزرگ و سرطان‌سینه مفید است همچنین از بدن در برابر فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی محافظت می‌کند.

فلفل‌سیاه با افزایش تولید سروتونین همچون یک داروی ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند، بنابراین برای بهبود عملکرد شناختی مغز و حال روحی‌تان، فلفل‌سیاه مصرف کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*