رئیس مرکز سنجش و پذیرش : ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد یک چهارم شد

شناسهٔ خبر: ۴۰۷۸۰۵۷ –
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت پذیرش دوره دکترای این دانشگاه یک چهارم سال گذشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا شاهانی صبح امروز در نشست خبری در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: توسعه کیفیت از اولویت های این دانشگاه است بنابراین با توجه به اینکه در سال جاری این دانشگاه هماهنگ با دفتر گسترش فعالیت کرده و کیفیت خود را ارتقا داده است بنابراین ظرفیت پذیرش دوره دکترای این دانشگاه در سال جاری نسبت به سال گذشته، یک چهارم شده است.

وی افزود: ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اشاره به اعلام نتایج دوره دکترا ادامه داد: ثبت نام این دوره ۱۱ و ۱۲ شهریورماه در واحدهای دانشگاه انجام شد اما به واحدها این اختیار داده شده است که در روزهای فعلی نیز بتوانند ثبت نام در این دوره را انجام دهند.

شاهانی خاطرنشان کرد: نتایج کارشناسی ارشد نیز اعلام شده است و ثبت نام این دوره در دانشگاه آزاد از ۱۴ و ۱۵ شهریورماه انجام می شود.

وی عنوان کرد: ظرفیت های پذیرش رشته محل های دانشگاه آزاد در سال جاری بر مبنای اعلام شورای گسترش وزارت علوم بوده است. بنابراین در ظرفیت پذیرش رشته محل های دکترا و کارشناسی ارشد با محدودیت مواجه هستیم.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: پیش بینی می کنیم واحدهای خوب ما که با اقبال داوطلبان روبرو هستند در مراحل ثبت نام های اولیه، ظرفیت آنها تکمیل شود بنابراین به داوطلبان توصیه می کنیم که هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام در رشته های پذیرفته شده اقدام کنند.

تکمیل ظرفیت دوره دکترای دانشگاه آزاد به زودی اعلام می شود

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تأکید کرد: زمان تکمیل ظرفیت دوره دکترای این دانشگاه به زودی اعلام خواهد شد.

شاهانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هماهنگی های لازم با سازمان سنجش در حال انجام است، به زودی زمان تکمیل ظرفیت دوره دکترای این دانشگاه اعلام می شود.

وی تصریح کرد: تنها یک بار تکمیل ظرفیت برای دوره های دکترا خواهیم داشت.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تأکید کرد: برخی داوطلبان به نتایج دوره های دکترا و کارشناسی ارشد اعتراض دارند که می توانند اعتراضات خود را به ستاد پاسخگویی این مرکز از طریق ۴۷۴۳ و یا به سایت اینترنتی faq.azmoon.org مراجعه کنند.

شاهانی ادامه داد: بعد از پایان ثبت نام دوره های کارشناسی ارشد بررسی می کنیم و اعلام خواهیم کرد که در این دوره نیز تکمیل ظرفیت خواهیم داشت یا خیر.

نتایج دوره های کارشناسی با آزمون دانشگاه آزاد تا پنج شنبه اعلام می شود

وی عنوان کرد: نتایج دوره های کارشناسی با آزمون سال ۹۶ دانشگاه آزاد تا روز پنج شنبه ۲۳ شهریورماه از طریق سایت azmoon.org اعلام می شود.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد ظرفیت رشته محل های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد بدون آزمون پذیرش می شوند گفت: در حال حاضر سایت باز است و داوطلبان می توانند همچنان در دوره های بدون آزمون این دانشگاه ثبت نام کنند.

شاهانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در دوره های بدون آزمون این دانشگاه رشته های خوب و پرتقاضا مانند مهندسی مکانیک، کامپیوتر، حسابداری، مدیریت و حقوق نیز وجود دارد.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد برای رشته محل های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون خود حدود ۱۶ هزار ظرفیت دارد.

وی ادامه داد: ثبت نام کارشناسی ناپیوسته باآزمون دانشگاه آزاد از ساعت ۱۴ امروز در سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه آزاد می شود و تا ۱۹ شهریور ماه ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*