در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن؛ کره شمالی: اگر آمریکا تحریم‌هایی جدیدی بر ضد ما اعمال کند، تاوانش را می‌پردازد

کره شمالی هشدار داد اگر آمریکا به دنبال وضع تحریم‌های جدید علیه پیونگ‌یانگ باشد، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ به دنبال تلاش آمریکا برای آماده کردن پیش‌نویس تشدید تحریم ها علیه کره شمالی -که در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته می شود- مقامات کره شمالی هشدار دادند واشنگتن برای این کار تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد.

کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود، همسایه شمالی‌اش ششمین آزمایش هسته ای خود را ۳ سپتامبر انجام داده که یکی از بمب های هیدروژنی پیشرفته پیونگ یانگ بوده و برخلاف فشارهای بین المللی، کره شمالی می تواند آن را در موشک های بالستیک قاره پیما به کار گیرد.

آمریکا در پیش نویس تحریم های جدید، از شورای امنیت می خواهد جلوی تحویل محموله های نفتی به کره شمالی گرفته شود، صادرات نساجی این کشور ممنوع و حساب های مالی «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی مسدود شود. افزون بر این، ممنوعیت مسافرتی برای مقامات این کشور اعمال خواهد شد و دستمزد کارگران کره شمالی -که در خارج از کشور هستند- نیز قطع می شود.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به این اقدام واشنگتن اظهار کرد: آمریکا به دلیل تحریک شورای امنیت برای تحریم پیونگ یانگ به بهانه انجام آزمایش های هسته ای، متحمل زیان فراوانی خواهد شد. اگر واشنگتن به قطعنامه ای غیرقانونی برای اعمال تحریم های شدیدتر متوسل شود، جمهوری دموکراتیک خلق کره قطعا آمریکا را وادار می کند بهای آن را بپردازد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جهان شاهد آن خواهد بود که جمهوری خلق کره چگونه گانگسترهای آمریکایی را با اقدامات شدیدتر نسبت به آنچه پیش بینی می کردند، رام می کند. کره شمالی یک سلاح هسته ای فوق قدرتمند را توسعه داده و تکمیل کرده است تا جلوی هرگونه اقدام خصمانه و تهدید هسته ای از سوی آمریکا را بگیرد و خطر جنگ هسته ای را در شبه جزیره کره و منطقه کاهش دهد. اقدامات بعدی ما موجب می شود آمریکا متحمل بزرگترین عذاب در تمام تاریخ خود شود.

مقامات کره شمالی هیچ اشاره مستقیمی به آزمایش بمب هیدروژنی نکرده اند؛ اما برخی از کارشناسان معتقدند شواهد موجود به اندازه کافی قدرتمند هستند که ثابت کند کره شمالی یا به دانش ساخت بمب هیدروژنی دست یافته و یا به آن نزدیک شده است.

کیم جونگ اون در مراسمی که به مناسبت موفقیت برنامه موشکی کره شمالی برگزار شد از دانشمندان کشورش خواست تسلیحات بیشتری تولید کنند.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز درباره پیش نویس جدید تحریم ها علیه کره شمالی تشکیل جلسه دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*