آخرین خبر :

دانستنی های علمی پزشکی؛

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛

تب همراه با سر درد در کودکان را جدی بگیرید

نسبت به درد در ناحیه گردن، گرفتگی گردن و یا سر درد همراه با تب، بسیار هوشیار باشید، زیرا این علائم می توانند نشانگر مننژیت در کودکان باشند.

 

با مصرف این گیاه نسخه سرطان را بپیچید/فشار خونتان را اینگونه کاهش دهید/این قرص گیاهی را هرگز نخورید

خواص پیاز قرمز

افزایش سرعت دفع آب و سموم بدن، کمک به درمان آرتریت روماتوئید و نقرس از خواص پیاز قرمز است.

پیشگیری از سرطان با این گیاه

دانه کدو تنبل غنی از روی است؛ یک ماده معدنی که به عقیده متخصصان نقش مهمی در ارتقای سلامت پروستات دارد و از بزرگ شدن پروستات نیز جلوگیری می کند. سایر منابع غنی از روی عبارتند از گوشت، شیر و فرآورده های لبنی، غلات کامل.

با مصرف این گیاه نسخه سرطان را بپیچید/فشار خونتان را اینگونه کاهش دهید/این قرص گیاهی را هرگز نخورید

غذایی که فشار خون را کاهش می دهد

نقش روغن زیتون در فشار خون زنان جوانی که فشار خون متوسط رو به بالا داشتند بررسی شده است؛ محققان اسپانیایی در یک دوره‌ چهار ماهه، رژیم غذایی‌ را که به دلیل داشتنِ روغن زیتون، حاوی مقادیر زیادی پلی‌فنول بود و رژیم‌های غذایی دیگری را که عاری از پلی‌فنول بودند مطالعه کرده و تأثیر هر کدام را بر فشار خون مقایسه کردند.

روغن زیتون که سرشار از پلی‌فنول است فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را خصوصا در خانم‌هایی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، کاهش می‌دهد.

ارتباط عفونت استخوانی با باکتری گلودرد در کودکان

بررسی ها نشان می دهد، وجود یک نوع باکتری در گلو با عفونت مفصلی و استخوانی در کودکان مرتبط است؛ بیشتر عفونت های استخوانی و مفصلی در کودکان از انواع باکتری ها همچون استافیلوکوک و استرپتوکوک ناشی می شود اما اکنون متخصصان قادر هستند در تشخیص باکتری های عامل عفونت عملکرد بهتری داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*