خروج امریکا از برجام گمانه زنی است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: خروج آمریکا از برجام گمانه‌زنی بوده و در رسانه‌ها مطرح می‌شود،مضاف بر اینکه ساز و کارهای لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

تمام مسائل درباره خروج امریکا از برجام گمانه زنی استبه گزارش خبرنگارحوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه، بیستم شهریور) با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، با محکوم کردن جنایات میانمار و ابراز همدردی با توفان آمریکا و زلزله مکزیک درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام درباره خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام گمانه‌زنی بوده و در رسانه‌ها مطرح می‌شود، در این زمینه باید صبر کرد و دید چه می‌شود؛ مضاف بر اینکه ساز و کارهای لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی تأکید کرد: ادعای نشریه انگلیسی مبنی بر کمک ایران به کره شمالی در ساخت بمب هسته ای حرف بی‌ربطی است و قابل اعتنا نیست. در برخی رسانه ها ادعای زیادی مطرح می شود و پرداختن به آن درست نیست.

سخنگوی وزارت امورخارجه  با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان عراق و درخواست بارزانی از ایران گفت: ما علاقه‌مند هستیم که مذاکرات بین اربیل و بغداد ادامه یابد و به نتایج مثبتی برسد. مواضع ایران در خصوص عراق و حاکمیت این کشور و همه پرسی را اعلام کرده ایم. امیدواریم درایت مسئولان عراقی کمک کند که وضعیت پیچیده این منطقه بیش از این پیچیده نشود.

وی درباره ادعاهای عربستان علیه ایران، بیان داشت: ایران هراسی حربه نخ نما و از دور خارج شده است، بحث حضور ایران در منطقه به فرهنگ و تمدن اشاره دارد چرا که فرهنگ و تمدن اسیر حوزه جغرافیا نیست.

قاسمی با اشاره به بازی فوتبال ایران و سوریه و حواشی آن، تصریح کرد: با ارتباط موضوعات مطرح شده با سیاست‌های ایران در سوریه چندان موافق نیستم. شکایت از ایران درباره حجاب صحت ندارد و بحثی که سوریه دنبال می‌کند برای امتیازهای آتی خود است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*